9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
zami
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Touko 17, 2011 17:10

9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja zami »

Terve

Ruvettiin putsaamaan imusarjaa noesta ja onko se ihan normaalia, että yksi läppä puuttuu?
umo
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 17:31
Paikkakunta: alavus

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja umo »

kyllä mulla puuttui nelosesta kans jotta ei hätää.
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja pocky »

ei kai se ihan epänormaalia ole, monilla muillaki mennyt noi pyörreläpät sylinteriin.
penaripuolella ainakin on ollut ihan moottoririkkoja noista irronneista läpistä johtuen. Irtoo hyvin läppiä täällä TiD-puolella ihmisiltä. :D
#3431
zami
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Touko 17, 2011 17:10

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja zami »

Jassoo, mitähän niillä läpillä on virkaa? Jotta saako ne heittää sieltä romukoppaan.
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja pocky »

Alemmilla kierroksilla pitäisi parantaa hieman suorituskykyä ja sit on jotain hippien läpinää jostain saasteista jne jne.

Pallosalamapuolella noita on nypitty pois. Kun ne poistaa, niin pitäisi kulun muuttua ehkä hieman miellyttävämmäksi. Ja kun se imusarja on auki, niin ota pois ne vaan, ongelmahan on jo tullut, että mäntä on luultavasti tehnyt jauhoa siitä läpästä. Toki kannattaa katsoa onko siitä jäämiä vielä jossain siellä imupuolella.

Uusi imusarja on kai töineen joku 1050e ja en oo 100-varma saako noita läppiä erikseen, että halvin ratkaisu on nyppiä loput pois ja katsoa miten kulkee.
#3431
zami
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Touko 17, 2011 17:10

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja zami »

Tämä selevä. Otamma ne pois sieltä tukkimasta.

Kiitos ja kumarrus!
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5644
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Omasta poistin viimekesänä. kaikki 4 läppää oli ihan solmussa ("käyriä kuin torspon lätkä mailan lavat") ja niin töhnässä että eivät olleet liikkuneet mihinkään siellä + läppätankoa kääntävä aktuaattori oli ranetettu valmiiksi pois akselin päästä. Kaikki läpät oli pistehitsattu itse akseliin ja sai kyllä vähän aikaa väännellä pihdeillä ennenkuin irtosi, joten tuskin ovat omia teitään lähteneet? Bemareissa on vissiin muovia jotkut osat niissä läpissä tai itse akselissa joka aiheuttanut niitä irtoamisia (mutu tietoa).
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja pocky »

Torspon lapa on ainakin puuta, harvoin kieroja.
Näin ainakin omassa lapsuudessa ne kusen keltaiset stagat.

Tuskin on muovia, kun siellä on aika lämmintä?
Pitäisi ilmeisesti olla jollain kahdella pistehitsauksella.

Hieman muuten laiskahko tuo auto jos läpät on auki, ei silleen ampase.
#3431
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5644
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Joo, ei ne torspon lavat suoria olleet, vaan niissä oli hyvä käyristys (vrt. jääpallomailan lapa)
Tehoa saa lisää vaikka KCR:n boxilla. Vakionahan nää on ihan lusmuja ja boxilla pääsee liikenteen mukaan ;)
Kyllä "muovitkin" saadaan lämpöä kestäviksi. Jep, 2 pistehitsiä oli omassa per läppä. Ja puoli minuuttia sain kitkutella/ kpl että lähti irti.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja pocky »

tturku kirjoitti:Joo, ei ne torspon lavat suoria olleet, vaan niissä oli hyvä käyristys (vrt. jääpallomailan lapa)
Tehoa saa lisää vaikka KCR:n boxilla. Vakionahan nää on ihan lusmuja ja boxilla pääsee liikenteen mukaan ;)
Kyllä "muovitkin" saadaan lämpöä kestäviksi. Jep, 2 pistehitsiä oli omassa per läppä. Ja puoli minuuttia sain kitkutella/ kpl että lähti irti.
On se laiska vaikka on Hirsch.
#3431
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

pocky kirjoitti:
tturku kirjoitti:Joo, ei ne torspon lavat suoria olleet, vaan niissä oli hyvä käyristys (vrt. jääpallomailan lapa)
Tehoa saa lisää vaikka KCR:n boxilla. Vakionahan nää on ihan lusmuja ja boxilla pääsee liikenteen mukaan ;)
Kyllä "muovitkin" saadaan lämpöä kestäviksi. Jep, 2 pistehitsiä oli omassa per läppä. Ja puoli minuuttia sain kitkutella/ kpl että lähti irti.
On se laiska vaikka on Hirsch.
Höpöhöpö, ei se oogee ainakaan yhtään laiska ole edes vakiona, ja ilman läppiä! :wink:
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja et »

Läpät imusarjas? Kaksoismassavauhtipyörä? Voiko tuota enää kutsua Ruotsalaiseksi Saabiksi?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

et kirjoitti:Läpät imusarjas? Kaksoismassavauhtipyörä? Voiko tuota enää kutsua Ruotsalaiseksi Saabiksi?
Ei taida olla kaksoismassavauhtipyörää, ja saabhan teki aika paljonkin omia juttuja tohon ensimmäiseen dieselkoneeseensa(kun vaan löytäisin tuon vanhan jutun jonka joskus luin, tm:ssä tai tuulilasissa muistaakseni..) ja korikin viimeinen Björn Envall -design. Viistoperäkin :!: Joten kyllä, Made in Trollhättan by Trolls! :D
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja et »

Hattua vois nostaa jos ei kaikkea karmeuksia ole laittaneet.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: 9-3 2,2 diesel, imusarjan putsaus, läppä puuttuu?

Viesti Kirjoittaja manneri »

Kaverilla on pallosalama 1.9cdti ja oli ongelmia läppien kanssa. Vaihtoi siihen Saabista irti revityn imusarjan, josta oli tukittu läppien reiät. Se oli ainakin kauhea ajettava, kun alle 2500 kierroksen ei tapahtunu mitään. Tilasin sille uuden Pierburgin Saksasta 230 euroa postikuluineen kotiin tuotuna.
Kai se tolla hinnalla kannattaa vaihtaa uuteen, jos työkalut omassa kädessä pysyy.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Vastaa Viestiin