ETUISKAREISTA

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
vatanen
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Touko 08, 2011 14:56

ETUISKAREISTA

Viesti Kirjoittaja vatanen »

VAIHDOIN 9-3 TDI 2,2 VM. 99 UUDET ISKARIT JA MOLEMMAT ALATUKIVARRET
EILEN AJELIN ILOISENA KUN AUTO TOIMI JÄMÄKÄSTI.
AAMULLA LÄMPÖTILA NOLLAN TIENOILLA JA AJETTAESSA LÄHIMPÄÄN
TÖYSSYYN ETUPÄÄ RUSAHTI VIIMETALVISEEN MALLIIN, JONKUN AIKAA
AJETTUA ALKOI TAAS TOIMIA.
ONKO TÄMÄ TYYPPIONGELMA VAI MIKÄ JOSTAIN SAIN VINKIN ETTÄ
TOLPPIIN OLISI VOINUT KAATAA PAKKASNESTETTÄ PARI DESIÄ.
MUUTEN AUTO MIELLYTTÄVÄ 347000 KM MITTARISSA
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5636
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: ETUISKAREISTA

Viesti Kirjoittaja tturku »

Epäiletkö että rusahdus kuuluu iskarin heilahtamisesta tolpan sisällä? Mulle laitettiin sinne tolpan ja iskarin väliin ihan mineraaliölppää, jottei kosteutta pääse sinne sisään ja ala ruostumaan tolpat, joka on tyyppivika näissä jousijaloissa. Tosta pakkasnesteestä en ole ennen kuullut, mutta luultavasti sama idea että pitää kosteutta loitolla? Se voi olla että jouset tai joku muu osa hakee paikkaansa siellä keulalla asennuksen jäljiltä. Mulla kuului omassa dieselissä konikitin asennuksen jälkeen aina joku kolahdus välillä reilummin jarrutettaessa. Viime kesän se paukahteli, talvella kun ei ollut enään niin teräviä jarrutuksia niin ei kuulunut ja tänä kesänä ei kertaakaan kolahtanut enään. Tiedä sitten mistä nekin kolinat johtuvat...

Ainiin, tuli mieleen että kait ne alatukivarsien puslat kiristettiin vasta sen jälkeen kun auto oli laskettu alas?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: ETUISKAREISTA

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Sen öljyn tai jäähdytysnesteen pääasiallinen tehtävä on vaimentimessa kehittyvän lämmön siirtäminen vaimenninpatruunasta jousijalkaan ja sitä kautta ilmoille.

Purkamatta, hieman autoa tunkilla nostamalla voi poissulkea joustintuen yläpään, sen iskaripatruunan kiristyssysteemin hajoamisen, ja tarkistaa että jousi istuu alapäästään kunnolla keskittyneenä ja jousen kierteen pää nojaa alajousilautasessa sijaitsevaa (varsin naurettavaa) läpiprässättyä pellinlirvaketta, stopparia vasten.

Jos ei noilla ja edellämainituilla puslien kiristysten tarkistelulla valkene niin ei noissa oikotietä onneen ole vaan rusahteleva nurkka purkuun ja silmällä tarkistamaan.
Vastaa Viestiin