2.2, mittariston maadoitus vai kosteusongelmia?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

2.2, mittariston maadoitus vai kosteusongelmia?

Viesti Kirjoittaja enska »

Tapahtuu seuraavaa:

CE-vilkuttaa tai palaa hetken, samaan tahtiin tippuu lämpömittari alas ja myöskin yhtäaikaa kierroslukumittari tarttuu kiinni. Auton toiminnassa ei mitään hämminkiä...??? Sitten saattaa mennä päivä että ongelmaa ei ole ollenkaan. Nyt on ollu tosi kosteat kelit pitkään niin tuli mieleen kosteusongelma. Tai sitten maadoitusongelmat.

CE valohan yleensä palaa jos se oikeasti ilmoittaa vikaa, eikö niin!?

Oisko kellään kokemuksia tai tietoa mistä kiikastaa?

Kyseessä allekirjoituksen 2.2tid
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
are
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Loka 05, 2011 09:00
Paikkakunta: Nokia

Re: 2.2, mittariston maadoitus vai kosteusongelmia?

Viesti Kirjoittaja are »

Virtalukon pohja, onko vaihdettu?
Aiheuttaa kaikenlaista omituista, sid saattaa ilmoittaa hajonneista takavaloista ilman syytä, sidin keskikulutus nollautuilee itsekseen, mittarivalot palaa satunnaisesti, jäähdytyspuhallin toimii epämääräisesti, jopa vuorotellen vilkun kanssa, vilkun mittarivalot voivat palaa yhtäjaksoisesti tai jäävät päälle... tämmöisiä oli omassa 9-3 vm -98:ssa rapiat 300 ajetussa. Viat vaikuttavat maattohäiriöiltä mutta omassa maat oli ihan kunnossa. Sisällä älytekniikka on maatettu molempien A-pilareiden juureen verhoilun taakse. Mulla oli myös CE-valoa... mutta oli myös alipaineletkua poikki.

Virtalukon pohjan kärkien väliin napaan 15 muodostuu pieniä metallikuulia ja kraattereita, samaan tapaan kuin ennen oli katkojan kärjissä.

Pohjan voi avata ja kärjet hioa. Tai uutta osaa Motonetistä reilu 60 euroa. Koko keskikonsoli pitää purkaa ja vaihteensiirtäjä lukita 4. vaihteelle. Se vaihteensiirtotanko irtoaa konehuoneen puolelta. Haynes-kirja olis avuksi...

Virtalukon avainpesää ei sitten kannata innostua voitelemaan jos se toimii takertelematta. Tein sen virheen CRC:llä ja sen jälkeen oli haittalevyjen viilaamistyötä muutama tunti. Jostain lukkoliikkeestä saattaa noita haittoja saadakin tai teetettyä vaihtotyö ihan odottaessa. Se kannattaa ilman muuta tehdä kun virtalukko on irrotettuna ja tuolla ajomäärällä haitat on takuulla lopussa.
Auto on SAAB, radio on Saba
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 2.2, mittariston maadoitus vai kosteusongelmia?

Viesti Kirjoittaja enska »

Enpä meinannu huomata hyvää vastausta ku ei heti kukaan reagoinu.. Joo avain lähtee ajoasennossa pois v-lukosta eli haitat on varmasti valmiit. Nyt on kyllä menty taas pitkään ilman mitään ongelmaa mutta kunhan taas ilmenee niin tiedän mille ruetaan. Kiitos kovasti vastauksesta!
Vastaa Viestiin