egr/imusarja

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
patonki
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 19:53
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

egr/imusarja

Viesti Kirjoittaja patonki »

Terve:) Saapikkaalla ajettu 300tkm rikki ja imusarja vielä putsaamatta ja nyt olen ottanut egr pari kertaa vuoden sisään pesuun ja edellisen kerran sai ajaa puol vuotta ennenkuin vika ilmenny uuestaan,mutta nyt pesusta kulunu pari vkoa ja vikavalo syttyi 100km ajon jälkeen mökille mennessä ja tullessa. kymysys kuuluupi,onko tuosta mitään sen suurempaa haittaa? Pitäs ens to ajaa 1300km matka mummolaan ja takaisin. saab 9-5 2.2 tid vm 05
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: egr/imusarja

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Jos tuossa sama 2,2 TID kuin esim -03 93SS:ässä niin tuo SS:ä menee ainakin vikatilaan ja hävittää tehot. Putsaa ja voitele myös se mekanismi mikä liikuttaa sitä egr:än akselia, sieltä se minulla alkoi kanittamaan.
patonki
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 19:53
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: egr/imusarja

Viesti Kirjoittaja patonki »

Pari vkoa sitten,kun putsasin sen ja tarkistin et liikkuu akseli liikkuu suht moitteettomasti:) Tehot hävii aina noin sekunnin ajaksi,joskus hiukan pidemmäksi aikaa.
patonki
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 19:53
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: egr/imusarja

Viesti Kirjoittaja patonki »

Mitenkäs sen mekanismin pystyy rasvaamaan,mikä liikuttaa akselia? Tuli tosiaan liottimen kanssa viimeks putsattua se ja sehän vaan kuivaa sitä entisestään:(
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: egr/imusarja

Viesti Kirjoittaja Nuts »

mårå

Minä käytin CRC:n aseöljyä....kestää kuumuuttaa karstottumatta ja on pesevä vaikutus. Vikahan on tuo pakokaasun syöttäminen imusarjaan, aivan älytön järjestelmä. Tämänkin systeemin keksinyt insinööri pitäisi viedä ladon taakse muilutettavaksi:)
Tuon EGR:än ei pitäisi sinänsä vaivata näin kesäaikaan kun on vähemmän käytössä, suurimmat ongelmat minulla oli aina talvella.
patonki
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 19:53
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: egr/imusarja

Viesti Kirjoittaja patonki »

Ter:) Täytynee ottaa vielä kerran auki ja koettaa elvyttää sitä rasvaamalla liikkuvat osat:) Viimeksikin oli aika puhdas,mutta ihan pieniä karstanokareita venttiilin välissä ja se ilmeisesti riittää. Täytynee syssyllä irrottaa immu ja putsata kunnolla ja toivottavasti loppuu oirehtelu siihen.
patonki
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Loka 27, 2010 19:53
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: egr/imusarja

Viesti Kirjoittaja patonki »

Tere:) Egr otettu irti nyt vimosen kerran. Mekaniikka oli aika jumppasessa,eikä o renkaassakaan ollu kehumista. Nyt putsattu ja herkistetty voiteluaineella,sekä o rengas uusittu:) Kiitti vinkeistä ja leppoisia ajonaatintoja kesälle:)
Vastaa Viestiin