Veto-oireita

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
ttu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2008 11:26

Veto-oireita

Viesti Kirjoittaja ttu »

Mortonki!
AUTO: 9-3 2.2 Tid -02 (98-02)
OIREET: Moottorin vikavalo palaa nyt jatkuvasti ja ei tunnu aina vetävän samalla voimalla. Käynnistyy hyvin, kierrokset nousevat hyvin, ei savuta, käynti hyvä, kulutus normaali mutta välillä paras vääntö tuntuu puuttuvan... Vedossa tuntuu joskus lyhyitä kuoppia ja toisinaan taas kiskoo niin kuin pitäisikin heti 1500 kierroksesta lähtien. Yleensä jos alakierroksilla veto puuttuu, niin se alkaa kuitenkin noin 2300-2500 kierroksen paikkeilla. Oireet ovat aivan satunnaisia, voivat ilmetä ja hävitä samalla ajokerralla useasti. Tehot eivät leikkaannu kuitenkaan limb home -tilaan koskaan.
KYSYMYKSIÄ: Jos samoja oireita ollut muilla, niin millä korjaantui? Mitkä moottorin toiminnassa olevat virheet aiheuttavat vikavalon syttymisen lisäksi tehojen rajoittamisen?
TEHDYT TOIMENPITEET: Ilmamassamittari puhdistettu, imusarjan absol. paineen anturi puhdistettu, alipaineletkut tarkastettu, ahtimen magneettiventtiili tarkastettu päällisin puolin ja liitoksiltaan, sähköliittimiin suihkittu contact-cleaneria, akku pidetty irti ja vikakoodien lukuun ollaan viikolla sitten menossa.

Hyvistä näkemyksistä etukäteen kiittäen!
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Veto-oireita

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eipä näissä hirveästi vikakohteita ole, MAF tai tukkeutunut EGR venttiili on omat veikkaukset. Jos egr jumittelee niin suosittelen samalla puhdistamaan imusarjan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Veto-oireita

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Kampiakselin asentotunnistin. Vaikka sen pitäisi kyllä laittaa auto limb home tilaan.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Veto-oireita

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Onko tämä 115hv vai 125hv malli? Yksi vikaantuva kohde näissä uudemmissa (125hv) on VNT ahtimen siivet eli karstoittuu nätillä ajolla.

Vikakoodin luku auttaa selvityksessä. Jostain syystä ainakaan omaan (9-5 -03 2.2Tid) ei pääse OBD lukijalla kiinni, mutta veljen samnlaiseen 05 pääsee. Koetettu paria eri mallia, mutta pitää vielä metsästellä toimivaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin