Måråt
Nå niin, ko. vikakoodia pukkaa MY08 1,9TiDs. Eli EGR venttiili varmaan jumissa, 165 tuh kesti ennenkuin alkoi oireilemaan. Piru vie kun minun EPC ja WIS eivät tue Windows 7 versiota. Ei kellään sattuisi olemaan ko. käyttikseen sopivia sopivaan hintaan?
Hmm, näyttäisi olevan tuo pakokaasun syöttö EGR venttiilille toteutettu pakosarjalta omalla "haitari"-putkella. Mitähän tapahtuu jos tuon putken tulppaisi.....kellään kokemuksia.
P0400
Re: P0400
Laita "apu, apupoika" -nimimerkille viestiä, niin hän vaikka soveltaa sinulle siihen käyvän version.Nuts kirjoitti:Måråt
Nå niin, ko. vikakoodia pukkaa MY08 1,9TiDs. Eli EGR venttiili varmaan jumissa, 165 tuh kesti ennenkuin alkoi oireilemaan. Piru vie kun minun EPC ja WIS eivät tue Windows 7 versiota. Ei kellään sattuisi olemaan ko. käyttikseen sopivia sopivaan hintaan?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: P0400
Silloin olisi tehtävä myös ohjelmallinen poisto. Muuten jää vikavalolla herjaamaan. Ei kai siinä muuta. Joku oikaisee, jos olen hakoteillä.Nuts kirjoitti:Måråt
Hmm, näyttäisi olevan tuo pakokaasun syöttö EGR venttiilille toteutettu pakosarjalta omalla "haitari"-putkella. Mitähän tapahtuu jos tuon putken tulppaisi.....kellään kokemuksia.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: P0400
Joo, voi tulpata mutta pitää poistaa myös softasta ettei tee vikakoodia ja limpputilaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: P0400
lainataanpa aihetta.
onko tossa saman lainen sähköinen egr sydeemi kuin on 2.2tdi -01 versiossa
onnistuisiko siitäkin poistamaan kyseinen sähköohjattu egr pois toiminnasta
ja jos onnistuu niin kuinka
onko tossa saman lainen sähköinen egr sydeemi kuin on 2.2tdi -01 versiossa
onnistuisiko siitäkin poistamaan kyseinen sähköohjattu egr pois toiminnasta
ja jos onnistuu niin kuinka
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: P0400
Mårå
Sähköinen tuo on tuossa 1,9 Tids:ssä, tietysti erilainen kuin 2,2 koneessa mutta toimintaperiaate sama.
Vaikkakin hehkuttaa moottorivaloa niin ei ole ns. limp home tilassa, tehot tallessa jne. Paree kai irrottaa ja puhdistaa kunhan saan Wis:in jostain.
Eli voidaan todeta että järjestelmä sisältää jonkun näköisen anturin joka tunnistaa tuleeko imusarjaan pakokaasuja egr:än kautta vai ei.
Tulipa tilattua LH-osalta purnukka Forte Diesel intake cleaneria, on kuulemma ihan pätevä tuote imusarjan puhdiatukseen ja aivan pimeen kallis:)
Nå niin, Forte käsittely on annettu purkissa olevan ohjeen mukaan ja.....kyllä, kone käy nyt tasaisemmin, nykiminen loppui ja alavääntö parani. Lähtee taas kuin telkkä pöntöstä. Tämähän on varustettu BSR:än softalla...180 hv ja 400Nm:))
Jaa, tuli tänään nyt sitten vielä irroitettua tuo EGR-venttiili, uuninpuhdistusaineella liottaen ja huuhtelu kuumalla vedella......ja kone toimii aina vain paremmin. Pientä nypytystä alle 2000 rpm on kylllä välillä havaittavissa eli ei se EGR:ä enään ihan loistokunnossa ole.
Sähköinen tuo on tuossa 1,9 Tids:ssä, tietysti erilainen kuin 2,2 koneessa mutta toimintaperiaate sama.
Vaikkakin hehkuttaa moottorivaloa niin ei ole ns. limp home tilassa, tehot tallessa jne. Paree kai irrottaa ja puhdistaa kunhan saan Wis:in jostain.
Eli voidaan todeta että järjestelmä sisältää jonkun näköisen anturin joka tunnistaa tuleeko imusarjaan pakokaasuja egr:än kautta vai ei.
Tulipa tilattua LH-osalta purnukka Forte Diesel intake cleaneria, on kuulemma ihan pätevä tuote imusarjan puhdiatukseen ja aivan pimeen kallis:)
Nå niin, Forte käsittely on annettu purkissa olevan ohjeen mukaan ja.....kyllä, kone käy nyt tasaisemmin, nykiminen loppui ja alavääntö parani. Lähtee taas kuin telkkä pöntöstä. Tämähän on varustettu BSR:än softalla...180 hv ja 400Nm:))
Jaa, tuli tänään nyt sitten vielä irroitettua tuo EGR-venttiili, uuninpuhdistusaineella liottaen ja huuhtelu kuumalla vedella......ja kone toimii aina vain paremmin. Pientä nypytystä alle 2000 rpm on kylllä välillä havaittavissa eli ei se EGR:ä enään ihan loistokunnossa ole.