Ajatus oli mennä hieman tavanomaista softaviritystä pidemmälle, ja laittaa EGR:n ja DPF:n lisäksi ahdin vaihtoon hieman isompaan. Suuttimissahan tuossa potentiaalia on perus softaviriä enemmän, turbo on rajoittava tekijä. Perusmoottori on luja ja voimansiirtokin ihan hyvällä mallilla.
Jos tuosta tekisi jonkinlaisen bolt-on tai avaimet käteen konseptin niin onko kiinnostuneita seuraamaan perässä? Minimaalisilla osanvaihdoilla ja tinkimättä käyttöominaisuuksista sekä kulutuksesta on tarkoitus edetä. Eli lähinnä mekaanisella puolella ainoastaan DPF tyhjäksi, EGR tukkoon ja hieman isompi ahdin. Tulisi siinä sitten penkissä kehitettyä hyvin toimiva ohjelma ja ahdinvalinta, sekä tietysti todistettua tehonlisä. Samoin käyttökokemuksia saa itse kerrytettyä, uskaltaisin ainakin jo nyt luvata että kulutus ei ainakaan tule nousemaan, ja riittävä veto pitää saada alkamaan jo alle 2000rpm jottei arkiajo yhtään isommalla ahtimella hankaloidu. Eli ei pidä mennä valitsemaan liian isoa. Parempaa cooleria ehkä harkitaan jos sellaisen hyöty osoittautuu riittävän suureksi ja sopiva "bolt on" ratkaisu löytyy.
Vääntö asetetaan sellaiseksi että voimansiirto kestää luotettavasti, luultavasti jotain 450-500Nm luokkaa lienee sopiva.
Softattu TTiD tai stage1 2.0T ainakin tulevat jäämään ko. konseptilla taakse.

Hinnasta on vielä paha sanoa tarkemmin, riippuu mikä muodostuu ahtimen ja muutososien kustannukseksi, mutta 2-3ke haarukka voisi olla kutakuinkin tontilla oleva alkuarvaus täydelle avaimet käteen-paketille jolla vakio 150hv TiDS muuttuu todelliseksi "aerodieseliksi" ja vieläpä ilman EGR/DPF luotettavuusmurheita.