TTiD ja imusarjan vaihto
TTiD ja imusarjan vaihto
Hei,
Olisiko kennelläkään hyviä tipsejä jos imusarja pitää joskus vaihtaa?
Lienee ihan merkkihuoltojen hommaa vai?
Olisiko kennelläkään hyviä tipsejä jos imusarja pitää joskus vaihtaa?
Lienee ihan merkkihuoltojen hommaa vai?
Viimeksi muokannut Nitzgu, La Marras 22, 2014 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: TTiD ja imusarjan vaihto
et sitten viitsinyt lukea paria topiccia alempaa tuota imusarjan läppiä koskevaa juttua jossa myös tuo koko vaihto selostetaan...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: TTiD ja imusarjan vaihto
Tuossa ohjeessa konetyyppi on eri (tid vs.ttid). Kuten aikaisemmin on indisiotu, että imusarja on erilainen eri koneissa.
Missäs kilsoisssa nigitzulla on imusarja finaalissa? Ja miten päädyit että on finaalissa?
Missäs kilsoisssa nigitzulla on imusarja finaalissa? Ja miten päädyit että on finaalissa?
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: TTiD ja imusarjan vaihto
Luinhan minä ja luin monta muutakin. Vahvistusta vaan hain...
Ei tuo taida ihan finaalissa olla mutta hiukan epäilen jotta joskus tehtävä, kun noita näyttää väliin rikkuvsn . Kilsoja nyt n. 175tkm.
Korkeapainepumppu varmaan irroitettava siinä hommassa?
Ei tuo taida ihan finaalissa olla mutta hiukan epäilen jotta joskus tehtävä, kun noita näyttää väliin rikkuvsn . Kilsoja nyt n. 175tkm.
Korkeapainepumppu varmaan irroitettava siinä hommassa?
Viimeksi muokannut Nitzgu, La Marras 22, 2014 11:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: TTiD ja imusarjan vaihto
Mårå
Eipä tuo nyt niin eri asia ole kuin TiD koneessa, ei tarvitse korkeapainepumpun letkuja irroitella. Käsittelet vaan sitä pumppua niin ettei ne letkut turhaan mene jengalle. Jäähdytysnesteet voit vaikka laskea pois syylärin alaletkusta.
Sitten laitat oikeasti sitä jäähdytysnestettä mitä siellä kuuluu olla, jos olet epävarma niin hae marmorilta. Nesteitä ei enää tänä päivänä saa sekoittaa keskenään!!!
Kuten sanottua niin tuo imusarjan vaihto ei ole homma helpommasta päästä mutta täysin tehtävissä kotioloissa....rauhassa kun tekee niin ei tule ryssittyä turhaan. Tuon korkeapainepumpun irroitusta ei tarvitse turhaan pelätä näissä koneessa koska pumpun asento ei vaikuta mihinkään....siis tarkoitan että jos jostain syystä saisit sen hihnan hyppäämään pari hammasta pumpun hihnapyörässä niin mitään harmia ei tapahdu kunhan se hyppääminen ei tapahdu muualla. Pumppu ei ns. tarvitse ajoitusta vaikka siinä ajoitusmerkki onkin...........helppo asia, vaikea selittää:)
Eipä tuo nyt niin eri asia ole kuin TiD koneessa, ei tarvitse korkeapainepumpun letkuja irroitella. Käsittelet vaan sitä pumppua niin ettei ne letkut turhaan mene jengalle. Jäähdytysnesteet voit vaikka laskea pois syylärin alaletkusta.
Sitten laitat oikeasti sitä jäähdytysnestettä mitä siellä kuuluu olla, jos olet epävarma niin hae marmorilta. Nesteitä ei enää tänä päivänä saa sekoittaa keskenään!!!
Kuten sanottua niin tuo imusarjan vaihto ei ole homma helpommasta päästä mutta täysin tehtävissä kotioloissa....rauhassa kun tekee niin ei tule ryssittyä turhaan. Tuon korkeapainepumpun irroitusta ei tarvitse turhaan pelätä näissä koneessa koska pumpun asento ei vaikuta mihinkään....siis tarkoitan että jos jostain syystä saisit sen hihnan hyppäämään pari hammasta pumpun hihnapyörässä niin mitään harmia ei tapahdu kunhan se hyppääminen ei tapahdu muualla. Pumppu ei ns. tarvitse ajoitusta vaikka siinä ajoitusmerkki onkin...........helppo asia, vaikea selittää:)
Re: TTiD ja imusarjan vaihto
No, joo. Päätin, jotta meillä on ihan toimiva nyt. Tulee sitten joskus eteen jos tulee.
Viimeksi muokannut Nitzgu, La Marras 22, 2014 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: TTiD ja imusarjan vaihto
Vielä sellainen askarruttaa jotta pitääkö Egr-sydeemi ottaa pois, jotta imusarja mahtuu irtoamaan sieltä?
Edit. Unohdin siis koko rempan nyt ja tulevaisuudelta. Työmatka muuttui, joten bensiiniä etsitään...
Edit. Unohdin siis koko rempan nyt ja tulevaisuudelta. Työmatka muuttui, joten bensiiniä etsitään...
Viimeksi muokannut Nitzgu, La Marras 22, 2014 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: TTiD ja imusarjan vaihto
En enää muista mihin otti milloinkin kiinni, mutta kuvaa hyvin mitä kirjoitin joskus. Perseestä tuo suunnittelu kun näyttää helpolta ja tilavalta, mutta koko ajan on jonkun osan kulma tiellä ja taas teettää lisää purettavaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).