"virin" perässä turhaa ajelua.

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
rho
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Syys 26, 2015 06:24

"virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja rho »

no niin. saab 2.2tid -03 käynyt turhaan kahdessa "viri" pajassa. ei pysty ohjelmoimaan. egu pumpussa. onko kukaan ostan ulkoista poksia kyseiseen kapistukseen? mistä ja hinta? miten toimii?
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5316
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... E270006480

Ja tohon saa -50% alennuksen

http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E270006480

Ja myyntihän marmoritiskin kautta. Hintaan en ota kantaa kun itse on noihin Trionic-velhojen toimintaan aina tukeutunut, mutta tuo ei ainakaan myy hattikilowatteja, vaan varmasti ehtaa voimaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5636
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja tturku »

Omassa -00 og9-3 oli noin 260tkm->410tkm ilman ongelmia KCR:n purkki kiinni. Auto vanhempaa sukupolvea mutta pata about sama. Ei pahaa sanottavaa ja lisäpotkun huomasi. Haulla löytyy noita purkkien valmistajia paljon. Googlella löytyy noita purkkivalmistajia ja hintoja.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
rho
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Syys 26, 2015 06:24

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja rho »

e
tturku kirjoitti:Omassa -00 og9-3 oli noin 260tkm->410tkm ilman ongelmia KCR:n purkki kiinni. Auto vanhempaa sukupolvea mutta pata about sama. Ei pahaa sanottavaa ja lisäpotkun huomasi. Haulla löytyy noita purkkien valmistajia paljon. Googlella löytyy noita purkkivalmistajia ja hintoja.
-00 saa ohjelmoituakin. siks just halusin tiedustella mikä purkki kannattais ostaa. hinnat alkaen n.100€- 1000€
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja baasenar »

tturku kirjoitti:Omassa -00 og9-3 oli noin 260tkm->410tkm ilman ongelmia KCR:n purkki kiinni. Auto vanhempaa sukupolvea mutta pata about sama. Ei pahaa sanottavaa ja lisäpotkun huomasi. Haulla löytyy noita purkkien valmistajia paljon. Googlella löytyy noita purkkivalmistajia ja hintoja.
Sullahan oli se 115 hp versio, jossa on Bosch EDC 15 ecu, eikö? Sen saa ohjelmoituakin, eli ei tarvii välttämättä purkkia. Nuo 120 hp ja 125 hp ovat asia erikseen.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5636
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja tturku »

Joo, oli 115hv mutta eipä täältä etelästä kun kyselin muutamasta puljusta tekijää löytynyt siihenkään ja ostin sitten KCR:n purkin ja laitoin itse kiinni. Käyttökokemuksia kyseltiin ja semmoisen annoin. En tiedä miten tuon uudemman kanssa mutta tuohon omaan piti johdot "ranettaa" eli ei ollut ihan plug and pray liitos johonkin johtosarjan väliin. Ei se kyllä mikään vaikeakaan se asennus ollut. Purkki toimi ok ilman ongelmia mutta mikään kovin älykäs se ei ollut, lisäsi vaan syöttöä tietyn koneen kierrosluvun jälkeen. Eli KCR:n suuntaan voin peukuttaa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

115hv edc15 malliin onnistuu oikeakin softa, ts. ahtopaineen, ruiskutusennakon jne. muutokset onnistuu ja savurajoitukset on käytössä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Itsekkin kevyttä ohjelmaa ja samalla egr disablointia haaveillut tuohon allekirjoituksen femmaan. Aika härskin hintainen tuo hirschin tuote vaikka saakin 50% pois. Saabcom.fi näyttäis tarjoavan 399e ohjelma + 75e egr disablointi. Löytyykö muita vaihtoehtoja?
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jos JC tuohon rukkaa käypäisen softan, niin minun luona sen voinee käydä pulttaamassa autoon.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ongelma on löytää ohjelmointilaite joka juttelee pumppuun integroidun psg16 ecun kanssa. Hirschillä sellainen on, mutta en usko että löytyy muilta..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
rho
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Syys 26, 2015 06:24

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja rho »

JP_Vette kirjoitti:http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... E270006480

Ja tohon saa -50% alennuksen

http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... E270006480

Ja myyntihän marmoritiskin kautta. Hintaan en ota kantaa kun itse on noihin Trionic-velhojen toimintaan aina tukeutunut, mutta tuo ei ainakaan myy hattikilowatteja, vaan varmasti ehtaa voimaa.
tänään tuli käytyy marmoritiskillä. laakkonen kouvola. ei niil ole lisenssiä hirsch ohjelmaan. joskus on kuulema ollut. no keskiviikkona tallinnaan. ja ehkä samalla käyn siel saab korjaamolla kyselees. jos vain saan suomeksi esitettyy ymmärrettävästi asiani.
rho
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Syys 26, 2015 06:24

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja rho »

tänään saabantilla käyty. ei ohjelmoi dieseleitä.ehdotti käymään vikingmotors.ee sieltä sais hirsch ohjelman. nyt pitäis vain tietää ja nähdä mitä tapahtuu suorituskyvylle. on sen verran tyyris. 750€ voisko sitä verrata vakio 1.9 tid:hen?
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

http://www.es-racing.ee/ Nämä lupasivat tehdä PSG16 pumpulla varustetulle autolle moottorioptimoinnin. Ihan vin koodilla katsoivat asian. Mulla on puhelimessa vieläkin tekstarit tallella asiasta. Puhuvat Suomea. Hinta oli 400€ ja siihen kuuluu EGR disablointi. Numero johon olen ollut yhteydessä on +37256209736. Itse taistalen täällä asian kanssa siltä pohjalta kun teho riittäisi jo nyt, mutta EGR olisi kiva saada pois päältä.

EDIT: lupasivat +40hv ja +70Nm,
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
rho
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Syys 26, 2015 06:24

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja rho »

mulle sanoi voimaa.com asentaja että egr poisto hidastaa moottorin lämpeämistä.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5636
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: "virin" perässä turhaa ajelua.

Viesti Kirjoittaja tturku »

Saattaa se vaikuttaa lämpenemiseen mutta tuo EGR tukkii pahasti imusarjan aikanaan ei kuitenkaan toimi pitkään niin sen disablointi on mielestäni paljon parempi vaihtoehto.
Omassa ex -00 115hv tidissä oli ostohetkellä noin 260tkm mittarissa ja EGR oli sotkenut jo niin pahasti imukanavat että imusarjan kanavat olivat noin 1/3 ummessa, läpät taipuneet ihan kieroiksi sekä läppien ohjaus jouduttu ohittamaan.

Otin imusarjan irti, putsasin ja poistin läpät, jätin läppien tangon paikoilleen ja ohitin EGR:n sillä vastusmodilla. Näillä toimilla auton auton kiihtyvyydessä ollut hummaus / notkahdus noin 2300rpm kohdalla katosi.

Ja KCR:n boxilla sai kivan lisän kulkuun. Kulutukseen ei tainnut hirveästi tulla muutosta, omaan tosin raskaan kaasujalan ja suurinosa ajoista oli motaria.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin