Käynnistysvaikeuksia

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja jstrang »

2.2 Diesel, 2003, 9-3

Kun seissyt muutaman tunnin, pitää sahata kovasti. Talvi tulossa, ei onnistu.
Kaverin ooppelissa auttoi kun vaihtoi naftasuodattimen erillaiseen malliin. Siis koko hökötyksen kuorineen. Otti ilmaa liitoksista. Vaihdoin nyt aluksi O-renkaat niihin putkiliitoksiin, mutta ei auta.
Ilmiö on vaikka auto on ollut lämpimässä tallissa yön. Eli ei hehkutukseen liittyvä juttu.
Aina sitä on saanut sahata jonkin verran 0 keleillä. Kun ei hehkuta. Mutta nyt alkaa olemaan jo niin että akku meinaa loppua.

Helppivä?
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja tturku »

onko paluuletkut jo tarkastettu ja vaihdettu? Omalla samanmoisella koneella ainoat käyntiinlähtövaikeudet tulivat kahdesti, kun paluuletkut olivat haperot. Jos luulet että hörppii ilmaa niin yksi tapa varmistaa asiaa on lisätä käsitoiminen veneen ulkomoottorin ja tankin letkussa oleva käsipumppu ennen pa-pumppua tulolinjaan, jolloin saat ainakin pumpattua käsin pa-pumpulle asti sen tavaran jos lähtee pakenemaan ilmavuodon seurauksena.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja jstrang »

Pitää tarkistella illalla nuo paluuputket. Lueskelin niistä myös äsken.

Janne
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja jstrang »

Eipä ollut oikeestaan vaikutusta.

Eli mitä seuraavaksi?

Janne
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
lart
"Turbo"
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 16:36
Paikkakunta: Jönköping/Ruotsi

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja lart »

Takaiskuventtiili painepuolen linjaan ennen pumppua saattaa auttaa.
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kokeile sitä käsipumppua pa linjaan ennen pumppua. Sillä saa selville johtuuko starttaamattomuus siitä että löpöt karkaa tankkiin takas ja jossain on ilmavuoto.

Onko vikakoodeja katseltu?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
T.L
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 05:34

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja T.L »

Itsellä oli samankaltaiset oireet juurikin tuossa nollakelin nurkilla. Startin vaihdoin ja ongelma poistui.
9-5 TiD Wagon Vector -02, VW Passat V6-98, VW Golf -90
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja jstrang »

Kaverin kaverin ooppelissa oli asennettuna väärät hehkut.
Vaihtamalla hehkut oikeiksi, homma korjaantui.


Itse mittasin nuo omat hehkut aikoinaan ja ihmettelin kun näytti hyvin suurta vastusta jokainen.
Voiko olla OK?


Janne
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Josu »

Hehkujen vastus on alle puoli ohmia. Vaihdoin juuri omaan piiliin.

Lähetetty minun Nexus 9 laitteesta Tapatalkilla
Saabisti vuodesta-76
Suojis
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 19:05

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Suojis »

.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Josu »

Tuttu vika tuokin. Tarkista suuttimen vuoto linjan kumiletkut ja T-haarat ihan sinne ruiskutus pumpun banjoliittimeen asti. Viisainta ehkä uusia koko linja. Muistaakseni 3,2mm kudosvahvistesta letkua siihen kuuluu.
Aiheesta on keskusteltu paljon.
Saabisti vuodesta-76
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja jstrang »

Starttimoottori alkoi piiputtamaan ja sen uusimisen jälkeen ei mitään ongelmaa käynnistyksessä.
Jollakin muullakin oli sama juttu.

Kumma homma.

Janne
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Suojis
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 19:05

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Suojis »

.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Josu »

Suojissa
Kiinnioton huomiota mainintaa ei ongelmasta kun keula on ylöspäin. Juuri se paljasti suuttimen vuoto linjan ilmavuodon. Mulla imi ilmaa letkun ruiskutus pumpun puoleisesta päästä. Helppo tapa testata tämä vika mahdollisuus on irrottaa vuotoletku pumpun puoleisesta päästä ja korvata se tulpatulla letkun pätkällä. Suuttimilta ei juuri mitään vuoda, joten sen voi jättää auki. Startti voi olla aika pitkä kun ilmaa menee sisään! Sitten vaan seuraava pysäytys ylämäkeen ja muutaman tunnin odotus. Korjaantuu jos vika on tässä.
Saabisti vuodesta-76
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: Käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja Josu »

Suojis
Kiinnitinn huomiota mainintan ongelmasta kun keula on ylöspäin. Juuri se paljasti suuttimen vuoto linjan ilmavuodon. Mulla imi ilmaa letkun ruiskutus pumpun puoleisesta päästä. Helppo tapa testata tämä vika mahdollisuus on irrottaa vuotoletku pumpun puoleisesta päästä ja korvata se tulpatulla letkun pätkällä. Suuttimilta ei juuri mitään vuoda, joten sen voi jättää auki. Startti voi olla aika pitkä kun ilmaa menee sisään! Sitten vaan seuraava pysäytys ylämäkeen ja muutaman tunnin odotus. Korjaantuu jos vika on tässä.
Saabisti vuodesta-76
Vastaa Viestiin