Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Touko 05, 2022 06:22
Riippuu missä asuu. Täällä stadissa on pärjännyt talvisin aivan loistavasti, vaikka EGR onkin ollut pois pelistä, eikä ole polttoainetoimista lämmitintä
Toki auto on ollut lämpiämässä "töpselissä" joka aamu alle +5 asteessa ja maski laitettu keulille.
Sitä minä juuri tarkoitin, että kun asuu Kuusamossa, niin talvella moottorin lämmöt on merkittävä "ongelma" ja EGR:n poistaminen varmasti lisää sitä.
Saabatti kirjoitti: ↑To Touko 05, 2022 06:11
Jos täällä Kuusamossa sais jossain jotain ohjelmoitua, niin ekana koittaisin sitä pakkopolttoa, kun kerta P1901 valoa sytyttää. Mutta varmaan ne ohjelmointipaikat on yhtä kaukana ku Tech kakkonenkin.
Kuusamosta käsin helpoiten saavutettavissa oleva Tech2 paikka, Oulun Auto Åström, meni konkaan. Nyt se sijaitsee Kemin Aineella. Ohjelmointeja, missä poistetaan jotain laitteita toiminnasta, ne eivät tietenkään tee. Etsivät vikaa ja korjaavat kyllä.
Lähin ohjelmointi paikka löytynee Iisalmesta, ellei sitten "Uumajan Velho" käy silloin tällöin Haaparanalla.
ps Mihinkähän muuten Åströmin Saab asiantuntija (sekä Tech2 osaaja) on mennyt nyt töihin?
Silläkään tuskin on merkitystä, jos uudessa paikassa ei ole Tech2 Saab ohjelmistoja sekä turvapääsyjä kuten luultavasti ei ole.
ps 2 Aika huonossa jamassa on Saabistit Pohjois-Pohjanmaalla (mukaanlukien Koillismaa), mikäli tarvetta on "techitykselle". Joutuu suuntaamaan Kemi-Iisalmi-Alavieska akselille. Omaakaan laitetta ei ole kiinnostusta enää hankkia, koska nykyinen on taatusti viimeinen Saab. Seuraava on luultavasti Inkku ja sen kanssa pärjää hyvin OpCommin kanssa, onneksi.
Yksi vaihtotarjous jo tuli ja on harkinnassa