TTID ei käynnisty

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6446
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

TTID ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Eski »

Meidän TTID teki sellaisen tempun, että se meni limppiin (limited performance) ja sen jälkeen ei suostunut käynnistymään. Tarkistin ecu-boksin ja kotelossa oli reikä ja boksissa vettä. Vein sen Ediaqille korjattavaksi ja väittivät, että boksissa oli jotain vikaa, mutta saivat sen korjattua. Auto ei kuitenkaan käynnistynyt korjatullakaan boksilla. Saivat kuitenkin ladattua softan boksista ja se ladattiin toiseen ehjään boksiin, mutta sekään ei auttanut.

Vikakoodeja tutkittiin techillä jo aikaisemmin ja ekalla kerralla sieltä löytyi koodi ilmamassamittarista, jota ei sen jälkeen ole näkynyt. Sitten kytkettiin läppäri kiinni obd-porttiin ja delphin ohjelman mukaan mitään vikakoodeja ei löydy. Delphi kuitenkin väittää, että nokka-akseli pyörii aina 25 rpm, vaikka kone ei edes käy. Kone lähtikin käyntiin, kun piuhan irroitti tuosta anturista, mutta meni heti limppiin. Piuhan kun laittaa takaisin, niin delphin mukaan kampura pyörii 850rpm ja nokka 40rpm. Ecun johtosarjaa on tutkittu yleismittarilla ja se vaikuttaa ehjältä. Toista käytettyä nokka-akselianturiakin tuli jo testattua ja sekin toimii ihan samalla tavalla...

Mitähän tuolle tekisi seuraavaksi..?

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TTID ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Oliko ecun takana oleva johtosarjan jompi kumpi kurttusuojaputki puhki,ne kun nojaavat ecuun? Omastani oli toinen puhki ja kuorin molemmista hiekkaiset johdot esiin aina läpivientiin saakka ja puhdistin liittimet, olivat johdot kunnossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6446
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTID ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Eski »

Nyt on tutkittu johtosarja läpikotaisin ja se vaikuttaa ehjältä.
Sitten saatiin vahva näkemys, että vastaavilla oireilla on syyllinen ollut jakohihnan suunnalla.

Kuva
Kampuran hihnapyörän takaa löytyi irrallaan tuollainen katkennut rautalanka.

Kuva
Tämä hihnankiristin vaikuttaa epäilyttävältä, hihna on melko löysällä, mutta muuten remmi vaikuttaa ehjältä.
Pitänee kokeilla jakopääremonttia. Löytyykö kokemusta motonetin sarjasta, marmorilla setti vesipumppuineen näyttää olevan webshopissa out of stock. Jakopääremontti tehtiin viimeksi noin 300K ajettuna ja nyt mittarissa on 365K.

Eski
Vastaa Viestiin