CE -valo syttyy ja meno hyytyy 2,2 TiD

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: CE -valo syttyy ja meno hyytyy 2,2 TiD

Viesti Kirjoittaja rr »

9-3Tid kirjoitti:Tästä on monesti aikoinaan ollut täällä puhetta. Ei kannata laittaa muuta kuin orggis maffia viimeisen mallisarjan traktoriin. Niillä saa aikamoisen tehokuopan...mulla on jossain omasta vanhasta kotterosta teholappukin mutta ei tähän hätään löytynyt.
Esim. motonetistä saatavat mittarit http://personal.inet.fi/koti/spa/MAF.jpg eivät pelaa kunnolla. Ihan soivia pelejä volkkareissa muttei saabeissa. Itse kokeilin myös olikohan nyt mersun vai volvon maffia huonolla lopputuloksella.
Tuo Mersun MAF on Pierburgin numerolla 7.22684.07.0

Eli on siis vääränlainen tuohon SAABin koneeseen. SAABiin pitäisi olla numerolla Pierburg 7.22701.05.0

https://onlineshop.ms-motor-service.com ... E&vko=0001

Noin minä sen ainakin olin katsovinani. Suomessa Koivunen on Pierburgin edustaja, eli osaa kyllä pitäisi saada lähes joka varaosaputiikkiin :D

Edit:

Pikaisen tiedustelun perusteella osaa saa, mutta numerolla 7.22701.04.0

Hinta tingattuna noin satasen paikkeilla. Jos joku tuollaisen laittaa, olis kiva kuulla kokemuksia miten pelittää :wink:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Re: CE -valo syttyy ja meno hyytyy 2,2 TiD

Viesti Kirjoittaja Grendel »

:D Nyt löytyi uusi ilmamassamittari vanhempaan 115hv 2,2TiD koneeseen.
Bosch:in valmistama hintaan EUR 168,00. Paikka Oulun Varaosatori. :wink:
Länsiauton hinnat EUR 250,- (SAAB org.) ja EUR 304,-(Opel DTi)
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Re: CE -valo syttyy ja meno hyytyy 2,2 TiD

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Tuo edellä mainittu Bosch:in MAF tuli imuputken kanssa. Ruuveina oli erikoiset 5 sakararaiset reikätorxit joten vaihdoin koko putken kun en viitsinyt metsästää oikeaa avainta. Meno ei muuttunut miksikään. CE -valo syttyi edelleen.
Lopulta tein Mike Hunt:in suositteleman vastusrempan, eli MAF liittimen johto nro.1, (musta) poikki, kuori pois päistä, pätkä kutistusmuovia väliin ja sitten tinalla 15 kOhm vastus paikoilleen. Puoskarointi piiloon kutistusmuovin alle ja föönaus. Lyhyellä 5 km koelenkillä ei vielä syttynyt CE valoa. Tehokaan ei tuntunut olevan vielä aivan entisellään. :|
Imuputkea vaihtaessani huomasin sen turbolle menevän kumiletkunmutkan olevan sisäpuolelta öljystä märkä - Onko normaalia vai vaatiiko toimenpiteitä?
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: CE -valo syttyy ja meno hyytyy 2,2 TiD

Viesti Kirjoittaja rr »

Grendel kirjoitti:Imuputkea vaihtaessani huomasin sen turbolle menevän kumiletkunmutkan olevan sisäpuolelta öljystä märkä - Onko normaalia vai vaatiiko toimenpiteitä?
Sama öljyisyys havaittu jo 300 000 km sitten. Ei kai se vaarallista ole :D
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Re: CE -valo syttyy ja meno hyytyy 2,2 TiD

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Nyt on vastus (15 kOhm) juotettu paikoilleen, ilmaputsari ja MAF vaihdettu. Tulos: Ei moottorivaloa muttei myöskään kulje (eikä savuta) entiseen malliin :(
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
pyryguru
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 01, 2011 21:21

Re: CE -valo syttyy ja meno hyytyy 2,2 TiD

Viesti Kirjoittaja pyryguru »

löysikö Grendel koskaan vikaa kyseiseen vaivaan??? mulla sama homma :? tai osaakko joku muu auttaa? 8O
Vastaa Viestiin