EGR:n huijaamisesta

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

EGR:n huijaamisesta

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Minulle jäi vielä epäselväksi miten tuon EGR:n kanssa tarkalleen toimitaan. Vastus on juotettu MAF:iin eikä CE-valo enää pala.
- Pitikö jotain imuletkuja vielä tukkia, irrottaa vaiko ei?
Pahuksen luuska ei vaan kulje niin kuin kuuluisi. :evil:
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Tampere

Re: EGR:n huijaamisesta

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

Ite poistin EGR:n tukkimalla alipaineletkun joka menee kuvan osaan numero 2 (EGR-venttiili).
Letku irti ja ruuvi päähän ettei tule vuotoja alipainejärjestelmään. Tukin myös tuon EGR venttiilin pään letkulla jossa oli ruuvi päässä.

Kuva

Kiitokset hyvästä kuvasta kuuluu tetammille.
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7353
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: EGR:n huijaamisesta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Grendel kirjoitti:Minulle jäi vielä epäselväksi miten tuon EGR:n kanssa tarkalleen toimitaan. Vastus on juotettu MAF:iin eikä CE-valo enää pala.
- Pitikö jotain imuletkuja vielä tukkia, irrottaa vaiko ei?
Pahuksen luuska ei vaan kulje niin kuin kuuluisi. :evil:
Yhen vanhan topiikkis luin ja siinä ei mainittu mitään imusarjan putsauksesta.
Olen ymmärtäny että vastus torpedoi egr:n siten että sille ei enää mene alipainetta missään tilanteessa jolloin venttiili aukeais, eikä kone mene enää tuon takia vikatilaan. Mutta jos kattoo noita muitakin mun postaamia kuvia tästä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=73005 topiikista niin ei se kulku välttämättä ole sellaista kuinka pitäis.
Vähintääkin tarttis kattoo että egr-venttiilin lautanen tiivistyy kunnolla mutta samalla sen putsaa kunnolla.
Ei se oo mikään mahoton tehtävä vaikka näperrettävää riittääkin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Re: EGR:n huijaamisesta

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Melkein hävettää kertoa; Irrotettaessani muovikoppaa öljynvaidon yhteydessä huomasin ettei EGR:n alipaineletku ollut kiinni. :oops: Ongin sen ylös ja kiinnitin. Ensimmäisessä kiihdytyksessä savua tuli kuin höyryveturista mutta luuska kulkee jälleen :D
Letku irti = tehoton
Letku kiinni = tehoa
Letku tukittu = ? ...kohta selviää.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Vastaa Viestiin