2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja hz81 »

tetammi kirjoitti:
masamatalapaine kirjoitti: Missäs tuo anturi tarkalleen ottaen sijaitsee?
Tässä topiikissa kuva johon merkitty noi eri osat.

Tästä tulikin mieleen että taitaa tallissa yks immu olla ylimääräsenä ku ostin sellasen kun omassa yksilössä oli kaikki muutki "tyyppiviat". Se autto, ei joutunu sitä vaihtaan.
Käytetty ja neljällä kympillä sen saa ja on tuohon mopompaan
Tuo on vanhemman mallin motista tuo kuva ja siinä ei ole kyseistä anturia.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Uri
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 20:27
Paikkakunta: Kouvola

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Uri »

Jatketaan vaikka tähän ketjuun. Eli autona 9-3 vm 1999 2,2 tid.

Moottorin vikavalo sytyy, kun kiihdyttää isommilla kierroksilla. Valo myös sammuu yksinään jonkun ajan kuluttua. Onkohan vakavaa?
Saab 9-3 2.2 TiD -00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja tturku »

Vaikuttais vähän ilmamäärämittarilta. Kokeile putsata se. Siihen on oma putsausspraynsä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Eihän vm -99 egr sytytä ce-valoa?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja tturku »

-00 vanhemman mallin (115 hp mosa) alipaineella toimiva egr og kolkissa sytytti vikavalon sen jälkeen kun tulppasin sen ennen vastuksen asennusta...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Mihin vastus tulee? Kävin luetuttamassa vikakoodit, ja ce-valon sytytti öljyn lämpötilatunnistin. Mutta tuo alipaine egr hämmästyttää, että sekin voi saada vikavalon palamaan.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja tturku »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=73005
tuolta löytyi vastaus että se kolvataan IMMun liittimeen 1. Vastusksen arvoa en muista suoraan mutta eiköhän se samasta tai vastaavista ketjuista löydy.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja tturku »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ce+harri+m

ja täältä näköjään löytyi toi vastuksen koko...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Josset oo viel putsannu imusarjaa niin kannattaa se tehä enne vastuksen kolvaamista, säästyy monelt vaivalt. Osat ei maksa juur mitään ja meitsiki onnistu sen tekee käsi kipsis ni ei voi pahakaa olla. Kumihanska vaa peittää pumpun putkenlähtöjä kun saa putket auki ettei mee paskaa sinne.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Naxu »

En ole putsannut, kun siinä on henkinen aloituskynnys. Pitäisi olla motivaatio kaveri hommassa mukana, ja samalla tulpata egr.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Tätä vähän pelkäsin. Öljyn lämpötila-anturi oli kyllä rikki, mutta se ei vaikuta ce-valoon. Valo syttyy heti kun lämmöt on noussut tarpeeksi, ja palaa ilosesti siitä eteenpäin. Jos huudattaa motarilla sataa, niin valo sammuu ja jää sammuksiin. Inhoan ce-valovikoja. Täytyy tutkia egr, vaikka olenkin epäileväinen että vika olisi siinä. Ensi viikolla voisin ehtiä luettamaan vikakoodit (taas).
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Naxu kirjoitti:Tätä vähän pelkäsin. Öljyn lämpötila-anturi oli kyllä rikki, mutta se ei vaikuta ce-valoon. Valo syttyy heti kun lämmöt on noussut tarpeeksi, ja palaa ilosesti siitä eteenpäin. Jos huudattaa motarilla sataa, niin valo sammuu ja jää sammuksiin. Inhoan ce-valovikoja. Täytyy tutkia egr, vaikka olenkin epäileväinen että vika olisi siinä. Ensi viikolla voisin ehtiä luettamaan vikakoodit (taas).
Se likanen imusarja voi tehä vaiks mitä kiusaa. Ennen sen putsaust ite en tuhlais rahaa koodin lukuun.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Mutta kun ei ole löytynyt yhtään vapaaehtoista.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Vähämaa luki koodit, ja kampiakselin asentoanturi näyttäisi olevan kaput. Uusi maksaa marmorin hyllystä 134€! Onneksi hessumobiilin hyllystäkin löytyi 29,90€. Palaan asiaan kun saan vaihdettua.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Tunnistin vaihdettu, ja vikavalo sammui. -> taas kulkee ja kiertää.
Outoa että vikavalo syttyi aina kun lämmöt nousi pois siniseltä, ja taas koneen jäähdyttyä vikavalo sammui.

E: Ei sitä olisi viitsinyt parkkipaikalla vaihtaa, kun auto pitää tunkata ylös ja maata maassa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Vastaa Viestiin