2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja veltto »

Voi ei, laitoin auton käyntiin niin moottorin vikavalo jäi palaan, ja kun lähdin liikkeelle niin voimaa autossa ei ole ollenkaan, ajelin sillä kyllä 60 kilsaa ihan huoletta. Kierroksia auto ei ota kuin vajaat 3000rpm, rajoittaako jokin tuota tehoa?? Vaikuttaako vika ilmamäärämittarilta vai joltain muulta..Vinkkejä otetaan vastaan.
#3655
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Todennäköisesti egr jumittaa.
Viimeksi muokannut Zomm, Ti Syys 15, 2009 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja hz81 »

veltto kirjoitti:Vaikuttaako vika ilmamäärämittarilta vai joltain muulta..Vinkkejä otetaan vastaan.
Tuosta on ainakin helppo lähteä liikkeelle ja paikallistamaan. Juuri tuon kaltaisia oireita aiheuttaa viallinen ilmamassamittari.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Vikavalo viittaa todellakin ehkä enemmän ilmamäärämäärämittariin päin. Puhdista ensin maf ja sitten egr. Jos on vanhemman tyypin kone, niin tarkista alipaineletkut, ellei uusittu. Uudemmalla, sähköisellä egr-venttiilillä oireet oli presiis samat. Ellei puhdistus auta, uusi vena.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja veltto »

Paikkoja putsattu ja letkuja tarkistettu, ei vaikutusta. No sitte menin paikalliseen ad-huoltoon, siä joku obd-piuha kii ja tollasta löyty..

P0100
P0102
P0340

Kaksi ekaa liittyi ilmamäärämittariin, mut toi viimenen oli nokka-akselin asentotunnistin joka oli jonki sortin häiriös, mut kai tästä uutta ilmamäärämittaria pitää lähtee ekana kokeileen.

Ja se vielä että eivät saaneet poistettua ollenkkaan noita vikakoodeja vaan ovat koko ajan päällä, eli jos laitan uuden IMM:in niin kuinka käy lähtevätkö vikakoodit automaattisesti pois vain saanko ne nollattua itse esim, akun kenkä irti?
#3655
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Kokeilemallahan mitään ei menetä. Tähän mennessä henk. koht. dieselissä vikavalo on syttynyt kerran, syynä ilmamassamittari. Puhdistuksen yhteydessä oli muutakin ropaamista ja akku irti. vikavalo sammui. Vikakoodien jäämisestä muistiin en osaa sanoa.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Ainakin minulla on MAF-viasta johtuva vikavalo poistunut MAF:n vaihdolla.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Harri M.
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 22:30
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja Harri M. »

Ja mulla lähti kolkista 15 kOhm vastuksella valo pois.

-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja veltto »

Nyt on uusi MAF paikoillaan ja taas pelittää. :D
#3655
masamatalapaine
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja masamatalapaine »

Omassa Tid:ssä on kans otsikon mukaista vikaa. Tänään sitten vaihdoin uuden MAF-anturin ja sama paska jatkuu... :evil: Vikavalo ei sammunut käynnistyksen jälkeen ja meno on helvetin tukkoista. 60 km ajon jälkeen sammutin ja käynnistin uudelleen. Hetken aikaa toimi ja vikavalo sammui heti käynnistyksen jälkeen, kunnes vedätin kiihdytyksessä kierrokset tappiin. Samantien syttyi vikavalo ja meno hyytyi. Ei kierrä yli 3000 rpm ja tehot kateissa. Olisikos ongelmana sitten tuo egr? Auto on 125 hp versio...
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
murkis
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 13:24
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja murkis »

Veikkaan että egr-venttiili mennyt. Itsellä samat ongelmat johtuivat egr:stä. Tosin 115hp versio. 125hp version ainoa korjaus mahdollisuus egr:n kohdalla taitaa olla uusia venttiili.

Oletko kokeillut puhdistaa venttiiliä?
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja hz81 »

masamatalapaine kirjoitti:Omassa Tid:ssä on kans otsikon mukaista vikaa. Tänään sitten vaihdoin uuden MAF-anturin ja sama paska jatkuu... :evil: Vikavalo ei sammunut käynnistyksen jälkeen ja meno on helvetin tukkoista. 60 km ajon jälkeen sammutin ja käynnistin uudelleen. Hetken aikaa toimi ja vikavalo sammui heti käynnistyksen jälkeen, kunnes vedätin kiihdytyksessä kierrokset tappiin. Samantien syttyi vikavalo ja meno hyytyi. Ei kierrä yli 3000 rpm ja tehot kateissa. Olisikos ongelmana sitten tuo egr? Auto on 125 hp versio...
Sinun autoon on uusittu EGR vuonna 2005, mutta tukossahan se varmasti on.
Putsaa imusarjassa oleva anturi, muistelen että sen putsaus poisti vikavalon loimotusta useaan kertaan.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
masamatalapaine
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja masamatalapaine »

hz81 kirjoitti:
masamatalapaine kirjoitti:Omassa Tid:ssä on kans otsikon mukaista vikaa. Tänään sitten vaihdoin uuden MAF-anturin ja sama paska jatkuu... :evil: Vikavalo ei sammunut käynnistyksen jälkeen ja meno on helvetin tukkoista. 60 km ajon jälkeen sammutin ja käynnistin uudelleen. Hetken aikaa toimi ja vikavalo sammui heti käynnistyksen jälkeen, kunnes vedätin kiihdytyksessä kierrokset tappiin. Samantien syttyi vikavalo ja meno hyytyi. Ei kierrä yli 3000 rpm ja tehot kateissa. Olisikos ongelmana sitten tuo egr? Auto on 125 hp versio...
Sinun autoon on uusittu EGR vuonna 2005, mutta tukossahan se varmasti on.
Putsaa imusarjassa oleva anturi, muistelen että sen putsaus poisti vikavalon loimotusta useaan kertaan.
Missäs tuo anturi tarkalleen ottaen sijaitsee?

Voiskohan se johtua tuosta egr:stä se vikavalon vilkuttelu pidemmissä moottorijarrutuksissa? Silloin ei tosin jää loimottamaan eikä tehot katoa vaan valo sammuu kun jalan laskee kaasupolkimelle...
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja hz81 »

masamatalapaine kirjoitti:
hz81 kirjoitti:
masamatalapaine kirjoitti:Omassa Tid:ssä on kans otsikon mukaista vikaa. Tänään sitten vaihdoin uuden MAF-anturin ja sama paska jatkuu... :evil: Vikavalo ei sammunut käynnistyksen jälkeen ja meno on helvetin tukkoista. 60 km ajon jälkeen sammutin ja käynnistin uudelleen. Hetken aikaa toimi ja vikavalo sammui heti käynnistyksen jälkeen, kunnes vedätin kiihdytyksessä kierrokset tappiin. Samantien syttyi vikavalo ja meno hyytyi. Ei kierrä yli 3000 rpm ja tehot kateissa. Olisikos ongelmana sitten tuo egr? Auto on 125 hp versio...
Sinun autoon on uusittu EGR vuonna 2005, mutta tukossahan se varmasti on.
Putsaa imusarjassa oleva anturi, muistelen että sen putsaus poisti vikavalon loimotusta useaan kertaan.
Missäs tuo anturi tarkalleen ottaen sijaitsee?

Voiskohan se johtua tuosta egr:stä se vikavalon vilkuttelu pidemmissä moottorijarrutuksissa? Silloin ei tosin jää loimottamaan eikä tehot katoa vaan valo sammuu kun jalan laskee kaasupolkimelle...
Imusarjassa ohjaamon puolella. Kiinni yhdellä 10mm mutterilla + sähköliitin. Näkyy kun ottaa moottorin suojamuovin pois.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 2.2 Tid ei kierrä ei kulje

Viesti Kirjoittaja tetammi »

masamatalapaine kirjoitti: Missäs tuo anturi tarkalleen ottaen sijaitsee?
Tässä topiikissa kuva johon merkitty noi eri osat.

Tästä tulikin mieleen että taitaa tallissa yks immu olla ylimääräsenä ku ostin sellasen kun omassa yksilössä oli kaikki muutki "tyyppiviat". Se autto, ei joutunu sitä vaihtaan.
Käytetty ja neljällä kympillä sen saa ja on tuohon mopompaan
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin