Ruiskutuspumppu sökö!!
Ruiskutuspumppu sökö!!
Morjenttes arvoisat viisaat.
Vanhemmillani on 00-mallin dieseli josta on nyt kyseinen pumppu hajonnut. Ainakin näin väittivät korjaamolla. Onko teillä tietoa missä tuon saisi korjautettua tai ostettua uuden kohtuu hintaan tai jotain takuu korjattuja jos löytyy.
Varaosaliikkeestä kyselin uutta, niin 2100 maksaisi Bosch uusi tehdastuote.
Jos jonkinlaisen vinkin saan jolla auto saadaan kuntoon ja hinta on kohtuullinen niin kahvit tarjoan
Vanhemmillani on 00-mallin dieseli josta on nyt kyseinen pumppu hajonnut. Ainakin näin väittivät korjaamolla. Onko teillä tietoa missä tuon saisi korjautettua tai ostettua uuden kohtuu hintaan tai jotain takuu korjattuja jos löytyy.
Varaosaliikkeestä kyselin uutta, niin 2100 maksaisi Bosch uusi tehdastuote.
Jos jonkinlaisen vinkin saan jolla auto saadaan kuntoon ja hinta on kohtuullinen niin kahvit tarjoan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Yleensä kajahtaa tuo pumpun ohjainyksikkö, eikä pumpussa itsessään ole mitään mekaanista vikaa. Tuolta lisäinfoa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=82436
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
jos on vanhempaa mallia (niinkuin vuosimalli viittaisi) 115hv, niin Puolan pojat korjaavat noita 300€ hintaan.
Jos auto on alle 500tkm ajettu, niin pumpun mekaniikka ei ole todennäköisesti pettänyt. Kestää tosin ilmeisesti vieläkin pidempään
Jos auto on alle 500tkm ajettu, niin pumpun mekaniikka ei ole todennäköisesti pettänyt. Kestää tosin ilmeisesti vieläkin pidempään
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Kiitos vinkeistä. Korjaamolta sanottiin että myös tuo ohjainyksikkö menee vaihtoon ja koko paketin vaihto olisi karvan vaille kuustonnia =) Ihan heti ei isäukko lähteny pakettia vaihtamaan.
Auto saadaan huomenna tänne Kotkaan, niin sitten alkaa tarkempi syyni ja toivottavasti tuo pelkkä yksikkö on pimeä, niin pääsee paljon halvemmalla.
ps.Mitä tuo Puolan pojat tarkoitti?? Korjaavat Puolassa vai onko pojat Suomessa korjamassa?
pps.autolla on ajettu vasta 315tkm eli pumpun pitäisi olla vielä ihan timmissä kunnossa(ko)?
Auto saadaan huomenna tänne Kotkaan, niin sitten alkaa tarkempi syyni ja toivottavasti tuo pelkkä yksikkö on pimeä, niin pääsee paljon halvemmalla.
ps.Mitä tuo Puolan pojat tarkoitti?? Korjaavat Puolassa vai onko pojat Suomessa korjamassa?
pps.autolla on ajettu vasta 315tkm eli pumpun pitäisi olla vielä ihan timmissä kunnossa(ko)?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Tuossa aiemmin postaamassani linkissä olevassa keskustelussa on linkki tuohon Puolan poikien korjaamolle, eli siis Puolassa sijaitseva yritys, joka korjailee noita Saabissakin käytetyn pumpun ohjainyksikköjä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Seppä kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Korjaamolta sanottiin että myös tuo ohjainyksikkö menee vaihtoon ja koko paketin vaihto olisi karvan vaille kuustonnia =) Ihan heti ei isäukko lähteny pakettia vaihtamaan.
Onpa jännä, että ei ole tarjottu koko moottorin ja varalta alustan ja sähkölaitteiden + sisustan kaikkinaista vaihtamista
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Kätevää, kolmen tonnin autoon kuuden tonnin remppa! Arvo nousee
Meidänkin TiD vietäs merkkihuoltoon pumpun pettäessä... nyt 597tkm...
Meidänkin TiD vietäs merkkihuoltoon pumpun pettäessä... nyt 597tkm...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Onko Saabinkin pellin alla Bosch VP44?
Edit: Vastaus löytyikin - näkyy olevan. Kaveri korjasi Opelistaan pumpun ohjausyksikön itse. Rikkonainen komponentti maksoi kuulemma 2€.
Pari linkkiä pumpusta ja sen korjauksesta.
OCF
Puolalainen pumppupaja
Englantilainen pumppupaja
Edit: Vastaus löytyikin - näkyy olevan. Kaveri korjasi Opelistaan pumpun ohjausyksikön itse. Rikkonainen komponentti maksoi kuulemma 2€.
Pari linkkiä pumpusta ja sen korjauksesta.
OCF
Puolalainen pumppupaja
Englantilainen pumppupaja
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Kiitoksia vinkeistä.
Nyt on sitten parista pajasta tullut kahdenlainen tuomio. Toinen sanoo, ettei pumppu ole rikki vaan ohjainyksikkö on sökö ja toinen sanoo, että ohjainyksikkö on ehjä ja pumppu on sökö...Molemmissa on auto laitettu piuhan päähän. Kumpaa nyt sitte uskoo. Voiko tuon ohjainyksikön vaihtaa itse vai tarviiko jotain säätöjä tehdä vaihdon yhteydessä? Yksikön vois kyllä irrottaa ja ihmetellä, että mitä se on syöny.
Nyt on sitten parista pajasta tullut kahdenlainen tuomio. Toinen sanoo, ettei pumppu ole rikki vaan ohjainyksikkö on sökö ja toinen sanoo, että ohjainyksikkö on ehjä ja pumppu on sökö...Molemmissa on auto laitettu piuhan päähän. Kumpaa nyt sitte uskoo. Voiko tuon ohjainyksikön vaihtaa itse vai tarviiko jotain säätöjä tehdä vaihdon yhteydessä? Yksikön vois kyllä irrottaa ja ihmetellä, että mitä se on syöny.
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Itse vaihdoin toisesta pumpusta irroittamani yksikön ja lähti toimimaan ilman säätö toimenpiteitä. Korjattu yksikköhän on sama kuin ennen, joten ei vaadi toimenpiteitä.Seppä kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä.
Nyt on sitten parista pajasta tullut kahdenlainen tuomio. Toinen sanoo, ettei pumppu ole rikki vaan ohjainyksikkö on sökö ja toinen sanoo, että ohjainyksikkö on ehjä ja pumppu on sökö...Molemmissa on auto laitettu piuhan päähän. Kumpaa nyt sitte uskoo. Voiko tuon ohjainyksikön vaihtaa itse vai tarviiko jotain säätöjä tehdä vaihdon yhteydessä? Yksikön vois kyllä irrottaa ja ihmetellä, että mitä se on syöny.
Irroitus on kohtuu helppo, lukuunottamatta anturien hopealla juotettuja liitoksia, jotka ovat mustan kumimaisen aineen seassa, jonka saa kaavittua pois. Hyvät Torx avaimet kannattaa hommata tai omistaa. Itse irroitin anturit pumpun rungosta, mutta varaosa pumpusta ei lähtenyt päätyssä oleva anturi ehjänä pois, joten suosittelen aukaisemaan juotokset. Yksikön alla on lisäksi pumpun asentotunnistin, joka pitää iroittaa samalla, kun nostaa yksikön pois (Ältä tiputa ruuveja pumpun sisään )
Takaisin laitossa oli jälleen varaosapumppu avuksi, koska siitä sai tlisä täytettä kumimaisen aineen täyttöön (suli nätisti kolvilla). Juotokset tein uudestaan tinalla, joka tuntui kestävän ihan OK.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Oolrait!
Täytyypi joku päivä alkaa rassailemaan kunhan auto saadaan pois korjaamon pihalta. Voi olla että saappi makaa tuossa meitin pihassa kevääseen saakka eli siitä lähtis halvalla auto tuossa kunnossa =)
Täytyypi joku päivä alkaa rassailemaan kunhan auto saadaan pois korjaamon pihalta. Voi olla että saappi makaa tuossa meitin pihassa kevääseen saakka eli siitä lähtis halvalla auto tuossa kunnossa =)
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
VP44 ohjainlaitteita korjaa nyt myös http://sercaphuoltopalvelut.com/aehinnat.html
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Kysyntä lisää palveluntarjontaa ja laskee hintoja
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
Jahas. Tieto korjaustoiminnasta kiirinyt tännekin.
Mittaristojen, ABS ym. ohjainlaitteiden huoltoa. 12kk työtakuu kaikilla korjauksilla.
VP44 ohjainlaitteiden korjaukset 195,00€
info (@) sercaphuoltopalvelut.com / 044-0760422
VP44 ohjainlaitteiden korjaukset 195,00€
info (@) sercaphuoltopalvelut.com / 044-0760422
Re: Ruiskutuspumppu sökö!!
paljastetaan nyt tännekin tuo visusti piilossa pidettävä salaisuus, elikkäs opelin perkeleen menin hommaamaan (taas)...
sen pumpun ohjaus boxi kävi jp_ollilla huollossa ja pelittämään lähti, eli suositella voin sitä palvelua ainakin!
minulla ne boxin johdot eivät olleet juottamalla kiinni vaan hitsaamalla/prässäämällä ja lähtivät nätisti irti meisselillä talttaamalla...
sen pumpun ohjaus boxi kävi jp_ollilla huollossa ja pelittämään lähti, eli suositella voin sitä palvelua ainakin!
minulla ne boxin johdot eivät olleet juottamalla kiinni vaan hitsaamalla/prässäämällä ja lähtivät nätisti irti meisselillä talttaamalla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu