NG 9-5:ttä ostamassa
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Ei pitäis enää osallistua näihin NG-95 keskusteluihin, kun on jo aikaa kulunut pikkumustastani jo lähes viisi vuotta! Niin se aika kuluu?!
Mutta jos vielä kerran tähän ikuiseen rengaskysymykseen palaisi! Oma kokemukseni ja tuntemukseni on ehdottomasti 17" rengas Suomen maantielle. Kyyti on mukavampaa varmasti! Nuo isommat ja matalamman ilmatilan renkaat kuuluvat mielestäni ainakin täällä Suomessa "koreiluun"! No, toiset tykkäävät siitä!
Mutta jos vielä kerran tähän ikuiseen rengaskysymykseen palaisi! Oma kokemukseni ja tuntemukseni on ehdottomasti 17" rengas Suomen maantielle. Kyyti on mukavampaa varmasti! Nuo isommat ja matalamman ilmatilan renkaat kuuluvat mielestäni ainakin täällä Suomessa "koreiluun"! No, toiset tykkäävät siitä!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Tavaratilan mittoja katselemalla pitäisi helposti mahtua kontin pohjalle neljä 18" vannetta, mutta miten korkea kontti on, mahtuisikohan kaksi 8" leveää vannetta päällekkäin?
Joku sanoi, ettei renkaineen mene, mutta mitenköhän ilman renkuloita?
Ainakin tturku:lla meni kaksi 17" vannetta talvirenkaineen päällekkäin, mutta nämä ovat 0,5" leveämmät ja taisi olla noilla 7,5" leveilläkin aika nafti, joten jos joku tietää niin....
Nyt on paha, uskaltaako ostaa kaksi satsia vanteita etukäteen ja toivoa, että ne mahtuu neljän hengen ja matkatavaroiden lisäksi
Joku sanoi, ettei renkaineen mene, mutta mitenköhän ilman renkuloita?
Ainakin tturku:lla meni kaksi 17" vannetta talvirenkaineen päällekkäin, mutta nämä ovat 0,5" leveämmät ja taisi olla noilla 7,5" leveilläkin aika nafti, joten jos joku tietää niin....
Nyt on paha, uskaltaako ostaa kaksi satsia vanteita etukäteen ja toivoa, että ne mahtuu neljän hengen ja matkatavaroiden lisäksi
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Pakkaa matkatavarat pehmeisiin kasseihin, jotka mahtuvat vanteiden sisään, niin ne eivät vie tilaa lainkaan.Rommitommi kirjoitti:mahtuu neljän hengen ja matkatavaroiden lisäksi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Helpommin sanottu kuin tehty.Risto kirjoitti:Pakkaa matkatavarat pehmeisiin kasseihin, jotka mahtuvat vanteiden sisään, niin ne eivät vie tilaa lainkaan.Rommitommi kirjoitti:mahtuu neljän hengen ja matkatavaroiden lisäksi
"En mä mitään reppua ota, kun mulla on tällänen käsimatkatavaroihin sopiva lentolaukku, toi reppu ei ole ollenkaan tyylikäs" Hohhoijjaa...
Itse yritän pelastaa mitä pelastettavissa on ja pakkasin vain pienen repun
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Sun pitää sanoa matkustajille et kaikki omat tavarat kulkee sitten sylissä, eiköhän ala muovipussit/ reppu kelpaamaan
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Tuoota, mitä renkaan tuumakoko vaikuttaa ilmatilavuuteen?ristos kirjoitti:Ei pitäis enää osallistua näihin NG-95 keskusteluihin, kun on jo aikaa kulunut pikkumustastani jo lähes viisi vuotta! Niin se aika kuluu?!
Mutta jos vielä kerran tähän ikuiseen rengaskysymykseen palaisi! Oma kokemukseni ja tuntemukseni on ehdottomasti 17" rengas Suomen maantielle. Kyyti on mukavampaa varmasti! Nuo isommat ja matalamman ilmatilan renkaat kuuluvat mielestäni ainakin täällä Suomessa "koreiluun"! No, toiset tykkäävät siitä!
9-5 Aero - 00
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Analla on edullisia uusia 18" vanteita myynnissä outletissa joten älä maksa liikaa jos ostat muualta.Rommitommi kirjoitti:Tavaratilan mittoja katselemalla pitäisi helposti mahtua kontin pohjalle neljä 18" vannetta, mutta miten korkea kontti on, mahtuisikohan kaksi 8" leveää vannetta päällekkäin?
Joku sanoi, ettei renkaineen mene, mutta mitenköhän ilman renkuloita?
Ainakin tturku:lla meni kaksi 17" vannetta talvirenkaineen päällekkäin, mutta nämä ovat 0,5" leveämmät ja taisi olla noilla 7,5" leveilläkin aika nafti, joten jos joku tietää niin....
Nyt on paha, uskaltaako ostaa kaksi satsia vanteita etukäteen ja toivoa, että ne mahtuu neljän hengen ja matkatavaroiden lisäksi
Vanteita oli niin paljon että tuskin loppuu huomenna jos ei joku osta koko kasaa.
Tämän vuotinen festivaalioutlet on kyllä "köyhä" esitys verrattuna edellisiin.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Noniin, nyt on auto sitten vihdoinkin alla, ja onhan se aivan mahtava! Ajokokemustakin on tänään kertynyt lähemmäs 700km verran, ei ainakaan vielä ongelmia
Ainut vika, jonka olen huomannut tähän mennessä, on haljennut muovi siinä kohdassa missä on kuskin penkin säädöt, muuten on kyllä lähes bränikän olonen, vaikka ikää on viitisen vuotta. Jostain jakopään kohdilta kuuluu todella vaimea hankausääni, joten vois ehkä tehdä jakopäähuollon kohta puolin, kilsoja kun on jo 105tkm, auto tosin huollettu 103tkm kohdilla, mutta eivät ilmeisesti ole nähneet tarpeelliseksi silloin.
Tänään siis päivä alkoi auton hakemisella, vähän meinasi mennä hankalaksi, kun maksua suorittaessa ei päässytkään tulostamaan mitään kuittia ja OP:n verkkopankissa ei myöskään päässyt mistään näkemään, että maksutoimeksianto ulkomaille on laitettu vireille...noh aikamme siinä säädettiin ja myyjä sanoi, että luottaa kyllä, että maksoin, otti vaan ajokortista kopion varmuuden vuoksi. Oikein asiallinen ja mukava myyjä muutenkin! Seuraavaksi sitten olikin vuorossa odotus, sillä Tivolissa tuli otettua pari enemmän kuin oli tarkoitus ja piti odotella että drägerin lukemat laskevat 0.2 promillen alle Voitte myös arvata hävettikö tehdä autokauppaa haisten vanhalle viinalle
Noh 10 aikoihin päästiin matkalle kohti Trollhättania. Alkuun jarrut täristi vähän, mutta parin jarrutuksen jälkeen loppui värinät. Matka meni oikein leppoisasti, sää vain vaikutti aika heikolta. Trollhättaniin kun päästiin, niin sää kuitenkin muuttui täysin pilvettömän aurinkoiseksi! Eikun suoraan ANA beg delarille ja sieltä vanteet matkaan ja kassalle..matkalla kassalle iski kuitenkin silmään 17" vanteet uusilla Continentalin renkailla 4000kr, joten 18" tuumaiset jäikin kauppaan ja mukaan lähti renkailla oleva satsi. Tästä vedosta takapenkin neitoset eivät niin kauhean mielissään ollleet, sillä kaksi renkaista on heidän seuranaan takapenkillä ja saavat istua puolittain toistensa sylissä itselle noi 17" on varsin riittävät ja alusta vähintään tarpeeksi kova noilla alla olevilla Michelinin 17" kitkoilla.. niin ja mukaan lähti myös ng9-5:sen ratti, maksoi jopa 35€..omassa kun on aivan naurettavan pieniä kulumia, joten jos vaikka innostuis vaihtelemaan joskus
Saab-museossa tuli myös käytyä ja siellä tuli nähtyä erilaisia Saabbeja, ja tuli nähtyä matkalla parikin ng9-5 sportcombia, toinen Tsekin kilvissä ja toinen varmaan Hollannin, oli keltainen etukilpi, luonnossa aika paljon hienompi kuin kuvissa!
Nyt hyvillä fiiliksillä Örebro:ssa ja on kyllä aika väsynyt mutta tyytyväinen. Hauskaa on ollut ja ainakaan toistaiseksi ei kaduta Huomenna sitten matka jatkuu kohti Tukholmaa ja jos vesipumppu ei petä niim kaikki varmaan menee ihan hyvin
Sori kirjotusvirheistä, on kirjoitettu iphonella, joten mukaan mahtunee yksi jos toinenkin virhe.
Ainut vika, jonka olen huomannut tähän mennessä, on haljennut muovi siinä kohdassa missä on kuskin penkin säädöt, muuten on kyllä lähes bränikän olonen, vaikka ikää on viitisen vuotta. Jostain jakopään kohdilta kuuluu todella vaimea hankausääni, joten vois ehkä tehdä jakopäähuollon kohta puolin, kilsoja kun on jo 105tkm, auto tosin huollettu 103tkm kohdilla, mutta eivät ilmeisesti ole nähneet tarpeelliseksi silloin.
Tänään siis päivä alkoi auton hakemisella, vähän meinasi mennä hankalaksi, kun maksua suorittaessa ei päässytkään tulostamaan mitään kuittia ja OP:n verkkopankissa ei myöskään päässyt mistään näkemään, että maksutoimeksianto ulkomaille on laitettu vireille...noh aikamme siinä säädettiin ja myyjä sanoi, että luottaa kyllä, että maksoin, otti vaan ajokortista kopion varmuuden vuoksi. Oikein asiallinen ja mukava myyjä muutenkin! Seuraavaksi sitten olikin vuorossa odotus, sillä Tivolissa tuli otettua pari enemmän kuin oli tarkoitus ja piti odotella että drägerin lukemat laskevat 0.2 promillen alle Voitte myös arvata hävettikö tehdä autokauppaa haisten vanhalle viinalle
Noh 10 aikoihin päästiin matkalle kohti Trollhättania. Alkuun jarrut täristi vähän, mutta parin jarrutuksen jälkeen loppui värinät. Matka meni oikein leppoisasti, sää vain vaikutti aika heikolta. Trollhättaniin kun päästiin, niin sää kuitenkin muuttui täysin pilvettömän aurinkoiseksi! Eikun suoraan ANA beg delarille ja sieltä vanteet matkaan ja kassalle..matkalla kassalle iski kuitenkin silmään 17" vanteet uusilla Continentalin renkailla 4000kr, joten 18" tuumaiset jäikin kauppaan ja mukaan lähti renkailla oleva satsi. Tästä vedosta takapenkin neitoset eivät niin kauhean mielissään ollleet, sillä kaksi renkaista on heidän seuranaan takapenkillä ja saavat istua puolittain toistensa sylissä itselle noi 17" on varsin riittävät ja alusta vähintään tarpeeksi kova noilla alla olevilla Michelinin 17" kitkoilla.. niin ja mukaan lähti myös ng9-5:sen ratti, maksoi jopa 35€..omassa kun on aivan naurettavan pieniä kulumia, joten jos vaikka innostuis vaihtelemaan joskus
Saab-museossa tuli myös käytyä ja siellä tuli nähtyä erilaisia Saabbeja, ja tuli nähtyä matkalla parikin ng9-5 sportcombia, toinen Tsekin kilvissä ja toinen varmaan Hollannin, oli keltainen etukilpi, luonnossa aika paljon hienompi kuin kuvissa!
Nyt hyvillä fiiliksillä Örebro:ssa ja on kyllä aika väsynyt mutta tyytyväinen. Hauskaa on ollut ja ainakaan toistaiseksi ei kaduta Huomenna sitten matka jatkuu kohti Tukholmaa ja jos vesipumppu ei petä niim kaikki varmaan menee ihan hyvin
Sori kirjotusvirheistä, on kirjoitettu iphonella, joten mukaan mahtunee yksi jos toinenkin virhe.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Tervetuloa joukkoon. Itse olen myös resusssa ja Saksan baaballa jaksoi 240Km/h auto mennä kivuttomasti. 240 yli alkaa olemaan puhti poissa. Puolassa tuli ostettua jotain paskaa polttoainetta ja katosi auton menohalut kunnes sain tankattua kunnon tavaraa seuraavaan tankilliseen.
Levyt on mulla myös edessä kierot ja Saksan nopeuksissa aloi oikeasti haittaamaan. Isommat levyt ja etusatuloiden päivitys on todo listalla. Olen katsellut että Jenkeissä vaihtavat GM tytärmallien 2 sylinteristä satuloita noihin ja hinnat ovat hyvinkin kohtuullisia.
Levyt on mulla myös edessä kierot ja Saksan nopeuksissa aloi oikeasti haittaamaan. Isommat levyt ja etusatuloiden päivitys on todo listalla. Olen katsellut että Jenkeissä vaihtavat GM tytärmallien 2 sylinteristä satuloita noihin ja hinnat ovat hyvinkin kohtuullisia.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Samoin täältä onnittelut "uudesta" autosta. Taas tuli yksi uusi NG 9-5 Suomen autokantaa piristämään. Alustasta samaa mieltä, kitkoilla on ok mutta jopa 17 tuuman 55-sarjan kesäpyörillä on vähän turhan kova tuollaiseen edustus/pitkän matkan autoon.Rommitommi kirjoitti:itselle noi 17" on varsin riittävät ja alusta vähintään tarpeeksi kova noilla alla olevilla Michelinin 17" kitkoilla..
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Rommitommi kirjoitti:Seuraavaksi sitten olikin vuorossa odotus, sillä Tivolissa tuli otettua pari enemmän kuin oli tarkoitus ja piti odotella että drägerin lukemat laskevat 0.2 promillen alle Voitte myös arvata hävettikö tehdä autokauppaa haisten vanhalle viinalle
Kuinka hienolta se sitten näyttää livenä, kun jo kuvissa se on omaan silmään yksi kauneimmista autoista ikinä? Porrasperä ei sattuneista syistä kiinnosta itseä juurikaan mutta farmarin peruuntuminen on tragediana samaa luokkaa kuin tonnarin V8:n jääminen kokeiluasteelle.Rommitommi kirjoitti:Saab-museossa tuli myös käytyä ja siellä tuli nähtyä erilaisia Saabbeja, ja tuli nähtyä matkalla parikin ng9-5 sportcombia, toinen Tsekin kilvissä ja toinen varmaan Hollannin, oli keltainen etukilpi, luonnossa aika paljon hienompi kuin kuvissa!
Onnea uurelle autolle joka tapauksessa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
^Niinhän mäkin luulin että farkku tarvitaan Vaan kappas, hyvin mahtuu isot rattaat loosteriin kun vaan nappasee kopan irti rungosta. Omalla kohdalla oli vaihtoehdot hakea jotain viimeisiä og femma farkkuja hyvillä varusteilla tai sitten tämmöinen ja ruotsista ei löydy juurikaan dieseleinä noita og femmoja. Bensa Aeroja kylläkin paljon.
Ja näyttäis vähän siltä että näitä ng9-5 on ostaneet ruotsissa dieseleinä monet vanhemmat ihmiset, jotka nyt vaihtelevat suveihin omiaan pois, ja näitä löytyy kohtuullisilla kilometreillä. Sen 2-3 viikkoa kun mulla oli blocketin hakukoneet ruksuttamassa (on itseasiassa vieläkin) on vastaan tullut vasta yksi og-95 farkku dieselinä sopivilla varusteilla ja alle 150tkm ajettuna ruotsista, jota olisi voinut lähteä katsomaan.
Jostain kumman syystä toi og9-5 tuntui samalla sekunnilla kun ng:n puikkoihin ekan kerran pääsi 10 vuotta vanhemmalta, ettei se vaan enään niin paljoa houkutellut vaan oli pakko saada ng.
Ja onneksi olkoon myös täältä kaimalle, koskas pidetään korttelipotkut ja laitetaan autot vierekkäin
Ja jos joku haluaa vaihtaa omat 18" vanteet jostain syystä 17" vanteisiin niin täältä löytyy halukas vaihtamaan toisin päin. Saa myös tarjota 18" vanteita.
Ja on kyllä huikeen hyvä matka-auto. Varsinkin motarilla hymyilyttää. kierrokset reippaasti alle 2000r/min kutosella kun ajaa 120km/h. Ja uskomattoman pienellä se kulkee noinkin painavaksi ja isoksi autoksi.
Ja näyttäis vähän siltä että näitä ng9-5 on ostaneet ruotsissa dieseleinä monet vanhemmat ihmiset, jotka nyt vaihtelevat suveihin omiaan pois, ja näitä löytyy kohtuullisilla kilometreillä. Sen 2-3 viikkoa kun mulla oli blocketin hakukoneet ruksuttamassa (on itseasiassa vieläkin) on vastaan tullut vasta yksi og-95 farkku dieselinä sopivilla varusteilla ja alle 150tkm ajettuna ruotsista, jota olisi voinut lähteä katsomaan.
Jostain kumman syystä toi og9-5 tuntui samalla sekunnilla kun ng:n puikkoihin ekan kerran pääsi 10 vuotta vanhemmalta, ettei se vaan enään niin paljoa houkutellut vaan oli pakko saada ng.
Ja onneksi olkoon myös täältä kaimalle, koskas pidetään korttelipotkut ja laitetaan autot vierekkäin
Ja jos joku haluaa vaihtaa omat 18" vanteet jostain syystä 17" vanteisiin niin täältä löytyy halukas vaihtamaan toisin päin. Saa myös tarjota 18" vanteita.
Ja on kyllä huikeen hyvä matka-auto. Varsinkin motarilla hymyilyttää. kierrokset reippaasti alle 2000r/min kutosella kun ajaa 120km/h. Ja uskomattoman pienellä se kulkee noinkin painavaksi ja isoksi autoksi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Nämä matka-auton tuntemukset taisin kirjoitella tiedoksi jo elo-syyskuussa 2010, mutta vastaanotto kirjoituksiin oli aika lailla ristiriitainen? Näin jälkikäteen muistellen, mikä lie ollut syy?
No, pikkumusta oli todella hieno auto!
Lukekaa vanhat pikkumustan retket, siellä on aika paljon koettua tietoa!
No, pikkumusta oli todella hieno auto!
Lukekaa vanhat pikkumustan retket, siellä on aika paljon koettua tietoa!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Noniin, nyt on oltu Helsingissä jo tovi ja aamulla sai vielä nätissä kelissä ajella Turusta Helsinkiin, nyt taas vaihteeksi sataa..
Auto toimi hyvin, mutta itseä häiritsee tuo vaimea jakopäästä kuuluva hankaus...taidan kyllä vaihtaa jakopään heti, onhan tuolla jo 105tkm takana. Ja toinen mikä ihmetyttää, että takapenkin keskivyö on kiertynyt jotenkin ihmeellisesti, enkä saa sitä suoristettua. Myyjäliikkeelle laitoin reklamaatiota noista, tuskin kuitenkaan haluavat osallistua kummankaan korjaukseen, mutta aina pitää kokeilla
Kävin myös läpi auton huoltokuitteja, niin tossahan on myös lohko- ja sisätilalämppäri asennettu viime talvena, ihan hyvä lisä, en olisi uskonut, että noin eteläisessä Ruotsista ostaessa löytyy.
Jarrulevyt+palat oli vaihdettu eteen 10tkm sitten ja viime huollossa 2tkm sitten oli herkistelty ja voideltu takajarrut kuin kytkinpoljinkin narinan takia.
Myös parkkitutkan anturi oli vaihdettu, rattilukkoon tehty päivitys ja onpa edellinen omistaja myös ostanut uudet kangasmatot autoon 10tkm sitten tehdyn huollon yhteydessä, ihmettelinkin kun ovat kuin bränikät Myös kumimatot löytyivät mukana. Kaikki huollot ja asennukset luonnollisesti tehty paikallisessa merkkiliikkeessä.
Kulkee kyllä hyvin vähällä, meitä oli neljä henkeä ja koko auto takapenkkiä myöten täynnä matkatavaroita, nopeutena rajoitus+20kmh lähes koko matkan, ja varmaan 80% motaria yli 120kmh+ nopeudella, ja kulutus ajotietokoneen mukaan 5,8l/100km. Ei paha, kun auton omapaino on kuitenkin 1735kg...
E: niin ja kiitokset onnitteluista
Auto toimi hyvin, mutta itseä häiritsee tuo vaimea jakopäästä kuuluva hankaus...taidan kyllä vaihtaa jakopään heti, onhan tuolla jo 105tkm takana. Ja toinen mikä ihmetyttää, että takapenkin keskivyö on kiertynyt jotenkin ihmeellisesti, enkä saa sitä suoristettua. Myyjäliikkeelle laitoin reklamaatiota noista, tuskin kuitenkaan haluavat osallistua kummankaan korjaukseen, mutta aina pitää kokeilla
Kävin myös läpi auton huoltokuitteja, niin tossahan on myös lohko- ja sisätilalämppäri asennettu viime talvena, ihan hyvä lisä, en olisi uskonut, että noin eteläisessä Ruotsista ostaessa löytyy.
Jarrulevyt+palat oli vaihdettu eteen 10tkm sitten ja viime huollossa 2tkm sitten oli herkistelty ja voideltu takajarrut kuin kytkinpoljinkin narinan takia.
Myös parkkitutkan anturi oli vaihdettu, rattilukkoon tehty päivitys ja onpa edellinen omistaja myös ostanut uudet kangasmatot autoon 10tkm sitten tehdyn huollon yhteydessä, ihmettelinkin kun ovat kuin bränikät Myös kumimatot löytyivät mukana. Kaikki huollot ja asennukset luonnollisesti tehty paikallisessa merkkiliikkeessä.
Kulkee kyllä hyvin vähällä, meitä oli neljä henkeä ja koko auto takapenkkiä myöten täynnä matkatavaroita, nopeutena rajoitus+20kmh lähes koko matkan, ja varmaan 80% motaria yli 120kmh+ nopeudella, ja kulutus ajotietokoneen mukaan 5,8l/100km. Ei paha, kun auton omapaino on kuitenkin 1735kg...
E: niin ja kiitokset onnitteluista
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: NG 9-5:ttä ostamassa
Omassa dieselissä suhina/ääni tuli apulaitehihnasta. Kylmällä kelillä vinkui myös hetken. jakopaa ja apulaitehihnat vaihdettiin 106tkm kohdalla muutama viikko sitten.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx