Moottorin ohjelmointi 2.0tid

Vuonna 2010 markkinoille tulleeseen malliin liittyvä keskustelu.
veini siekkinen
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56 am

Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja veini siekkinen » Ke Elo 16, 2017 11:11 am

Onko kellään kokemuksia 2.0tid moottorin ohjelmoinista/chip tuninkia muuta kuin saabin omaa hirch.?

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9000
Liittynyt: La Touko 01, 2004 7:36 pm
Paikkakunta: Umeå

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja jcarlson » Ke Elo 16, 2017 11:15 am

On tullut tehtyä, EDC17 ecu, sama kuin Insigniassa. Suhteessa suunnilleen yhtä hyvin virittyy kuin vanha 1.9 TiDS.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4205
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 4:21 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja tturku » Ke Elo 16, 2017 11:40 am

Täällä ja faijalla saabcomin softat sisällä. DPF:llä ja ilman. Kummassakin EGR disaploitu. Huomenna näkee meneekö leimasta läpi...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
NG900 2.0T Sensonic Cab MY96 Sun&Beach by Rinspeed (HA)
Ex: OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

wiikate
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Joulu 21, 2008 10:50 pm
Paikkakunta: Oulainen

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja wiikate » Ke Elo 16, 2017 6:47 pm

Mulla taasen on Celtic Tuningin softa, Egr ja Dpf poistettu käytöstä. Katsastuksessa pomppasi päästöjen takia, mutta syyksi siihen paljastui vuotava ahtoletku. Letkun ja ilmanputsarin vaihdon jälkeen k-arvo tipahti 0,22:een(sallittu 0,5) ja leima tuli kehujen kera tottakai.
Saab Ng 9-5 2.0tid -10
Saab Og 9-5 2.3t "biopower" -01

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4205
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 4:21 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja tturku » To Elo 17, 2017 11:10 am

Tänään leima haettu, K-arvo 1,4. (oma auto esisarjaa ja K-arvo puuttuu tyyppikilvestä -> hyväksymisraja 1,5). Kehut tuli auton kunnosta myös täällä. Mittarissa nyt 149tkm.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
NG900 2.0T Sensonic Cab MY96 Sun&Beach by Rinspeed (HA)
Ex: OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
Tonnari88
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 10:07 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja Tonnari88 » To Elo 17, 2017 1:07 pm

tturku kirjoitti:Tänään leima haettu, K-arvo 1,4. (oma auto esisarjaa ja K-arvo puuttuu tyyppikilvestä -> hyväksymisraja 1,5). Kehut tuli auton kunnosta myös täällä. Mittarissa nyt 149tkm.

Melko korkea K-arvo. Esimerkkinä meillä ohjelmoitavana käynyt A6 3.0TDI, K-arvo alle 0.40 ilman pönttöä. Useamman vuoden vanhempi vielä, taisi olla 2007.
9-3 Aero | 9000 Aero | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero stg 1 | 900 Turbo T8 | 9-3 SE stg 1 | 9000 CS x 3|
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Purussa 9-3 2.0t, kysele osia.

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9000
Liittynyt: La Touko 01, 2004 7:36 pm
Paikkakunta: Umeå

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja jcarlson » To Elo 17, 2017 1:12 pm

On DPF poistetuissa kyllä pitkälti kiinni siitä sattuuko pohjasoftassa olemaan paikallaan polkaisulle syötönrajoitus.
VAG-autoista luonnollisesti löytyy kuten 1.9 dieseleissä 2011-> softaversioista.
Jos näitä savutuksia mitattaisiin kunnolla eli dynossa niin ei menisi yksikään DPF off auto läpi. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Avatar
Tonnari88
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 10:07 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja Tonnari88 » To Elo 17, 2017 1:17 pm

jcarlson kirjoitti:On DPF poistetuissa kyllä pitkälti kiinni siitä sattuuko pohjasoftassa olemaan paikallaan polkaisulle syötönrajoitus.
VAG-autoista luonnollisesti löytyy kuten 1.9 dieseleissä 2011-> softaversioista.
Jos näitä savutuksia mitattaisiin kunnolla eli dynossa niin ei menisi yksikään DPF off auto läpi. :)

Tämä on ihan totta.
9-3 Aero | 9000 Aero | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero stg 1 | 900 Turbo T8 | 9-3 SE stg 1 | 9000 CS x 3|
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Purussa 9-3 2.0t, kysele osia.

keisari
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 7:16 pm

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja keisari » To Elo 17, 2017 6:56 pm

Tämä ei ehkä kuulu tänne mutta TTid softasin Saab comilla.
Auto muuttui paljon paremmaksi ja jouheemmaksi. En perjaatteesta ota hiukkas suodatinta pois joten egr on vain ohjelmoitu pois.
Auto vääntää nyt heti matalilla kierroksilla hun ajemmin piti aina lähteä "kaasulla" ylämäkeen pihalta. Kulutus putosi noin litran ja ohitus kiihtyvyys parani huomattavasti. Paras vaide on nyt 5 jolla ohitetaan 90-140 km väillä..... ja sitten kutonen silmään :mrgreen:
Keisarin uudet vaatteet.
Saab 9-3xwd vector Aut. 2008, NG 9-5 vector TTID XWD 2011, 9-5 Aero 2006 Aut.,
OG 900 Aero 1988

veini siekkinen
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56 am

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja veini siekkinen » To Elo 17, 2017 7:11 pm

Täytyypä näistä sitten joku valkata.vaihtui tuo pensa ng tuohon tid ruotsintuontiin onhan tuo kulutus jo muutenkin 3.5 litraa sadalla pienempi kun manuaali ja diseli nyt.bensa vei sitä 9.5 automaattina.
opel foorumilla näyttäs tehot noin 200hv ja vääntö 420nm tid:lle. :?:

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4205
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 4:21 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja tturku » To Elo 17, 2017 9:57 pm

Tonnari88 kirjoitti:
tturku kirjoitti:Tänään leima haettu, K-arvo 1,4. (oma auto esisarjaa ja K-arvo puuttuu tyyppikilvestä -> hyväksymisraja 1,5). Kehut tuli auton kunnosta myös täällä. Mittarissa nyt 149tkm.

Melko korkea K-arvo. Esimerkkinä meillä ohjelmoitavana käynyt A6 3.0TDI, K-arvo alle 0.40 ilman pönttöä. Useamman vuoden vanhempi vielä, taisi olla 2007.

Joo, oli lievä yllätys, tossahan pitäis oikeesti olla K<0.5. Varmaan vaikuttaa että ilmanputsarilla ajettu reilu 10tkm vaihdon jälkeen ja auto seisoi pitkälti koko kesän. Iloisesti se kiersi aina 5200rpm:ään kun katsuri sitä polki. Ei taida olla pahemmin rajottimia polkaisulle. No ensi kesänä sitten uudestaan katsotaan mitä silloin näyttää. Sen verran poljin töihin mennessä että 10km ajoin 3. vaihteella kierrokset noin 4400rpm.
Tyytyväinen täälläkin tohon Saabcomin softaan ollaan, selvä ero vakioon. Saabcom taisi luvata 205hp/420Nm, tiedä sitten mitä on todellisuudessa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA)
NG900 2.0T Sensonic Cab MY96 Sun&Beach by Rinspeed (HA)
Ex: OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

saraan02
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 8:56 pm

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja saraan02 » Su Elo 20, 2017 9:08 pm

Täällä kans joku ruotsissa laitettu ohjelma. Papereiden mukaan 200hv,400nm. Hiukkassuodatin ainakin käytössä, egr ei tietoa. Ei mitään pahaa sanottavaa.
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano

Avatar
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6057
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 9:09 am
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja peinu » Ti Syys 12, 2017 4:01 pm

keisari kirjoitti:Tämä ei ehkä kuulu tänne mutta TTid softasin Saab comilla.
Auto muuttui paljon paremmaksi ja jouheemmaksi. En perjaatteesta ota hiukkas suodatinta pois joten egr on vain ohjelmoitu pois.
Auto vääntää nyt heti matalilla kierroksilla hun ajemmin piti aina lähteä "kaasulla" ylämäkeen pihalta. Kulutus putosi noin litran ja ohitus kiihtyvyys parani huomattavasti. Paras vaide on nyt 5 jolla ohitetaan 90-140 km väillä..... ja sitten kutonen silmään :mrgreen:


Tämäpä alkoi kiinnostamaan.
Dieselin hinnan ollessa 1,25/litra, säästää 499€ investoinnin jo 40tkm ajolla takaisin :)

Onko hajua paljonko hv/Nm on nykyään?
9-5 Aero TTiD -10/11
9-3 2.0T Arc Cab Hirsch -05 (Aero conversion)
9-3 TTiD Vector Aero Look SC -08
#1767

keisari
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 7:16 pm

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja keisari » Ti Syys 12, 2017 4:51 pm

Moro Peinu!
Veikkaan että noin 210-220 hv ja vääntö ehkä 440-460 nm. Auto muuttui täysin, nyt se vastaa heti kaasuun eikä "ajattele" tai vaadi enemmän kaasua esim. ylämäessä ( mulla mäki avustin loistava keksintö ) :mrgreen:
Ei muuta kun Tuomakseen yhteyttä ja auto sinne.... :wink:
Joudun valitettavasti myymään tuon ihanuuden kun Iso valkotakkinen setä määräsi ajokiellon 6kk ja pilleritä lopuksi elämää.... :cry:
Piti muokata että entinen TTID XWD omistaja...... :)
Keisarin uudet vaatteet.
Saab 9-3xwd vector Aut. 2008, NG 9-5 vector TTID XWD 2011, 9-5 Aero 2006 Aut.,
OG 900 Aero 1988

Avatar
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6057
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 9:09 am
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Moottorin ohjelmointi 2.0tid

ViestiKirjoittaja peinu » Ke Syys 13, 2017 8:38 am

keisari kirjoitti:Moro Peinu!
Veikkaan että noin 210-220 hv ja vääntö ehkä 440-460 nm. Auto muuttui täysin, nyt se vastaa heti kaasuun eikä "ajattele" tai vaadi enemmän kaasua esim. ylämäessä ( mulla mäki avustin loistava keksintö ) :mrgreen:
Ei muuta kun Tuomakseen yhteyttä ja auto sinne.... :wink:
Joudun valitettavasti myymään tuon ihanuuden kun Iso valkotakkinen setä määräsi ajokiellon 6kk ja pilleritä lopuksi elämää.... :cry:
Piti muokata että entinen TTID XWD omistaja...... :)


Kiitoksia tästä tiedosta ja surkuttelut tuosta ajokiellosta.

Saabistina oleminen ilman Saabia ja varsinkin hienosta ng-femmasta luopuminen varmasti tekee ison loven sieluun. Osanotot täältä! Onneksi kerkesit kuitenkin kokea sen viimesenkin helmen!

XWD:stä olisi varmasti iloa täälläkin. Toisaalta pitää koittaa suojella omaa timantinhopeista helmeä ja olla menemättä semmoisiin paikkoihin missä XWD:Stä on todellista hyötyä.

- Panu
9-5 Aero TTiD -10/11
9-3 2.0T Arc Cab Hirsch -05 (Aero conversion)
9-3 TTiD Vector Aero Look SC -08
#1767