Osaan kyllä samaistua, nimittäin muistan edelleen ensimmäiset viikot NG9-5:n ratissa. Oli vähän syyllinen olo. Olo, että nyt on rengillä isännän auto lainassa. Semmonen, että nyt on alla niin hieno auto, että ei voi olla edes ansaittua. Niin mielissään, että ei uskaltanut paljon edes muille kertoa. Kesti aika pitkään totutella, että auto on oma ja hyvä niinJeppe96 kirjoitti: ↑Ma Joulu 30, 2019 16:59Kyllä tämä Ng95 on upea auto on näin viittä vaille 24 veellekkin pojalle. Nyt pari viikkoa unelma-auton omistaneena auto tuntuu yhä kun ajaisi jotain paljon hienompaa ja "jonkun muun" kuin omaa autoa.
Ainoa asia mikä autossa tympäsee on juurikin se että näitä ei tule lisää, sekä farmarimallia "ei" tavantallaajalle suotu. Toisaalta valmistusmäärä voi olla myös se juttu mikä tässä niin kovin kiehtoo
Juuri vaihtui jakopää+vesipumppu, Moniurahihna hilppeineen, sekä kaikki mahdolliset öljyt/nesteet joten ei muuta kuin kovaa ajoa ja puunausta nyt!
NG 9-5 RIEMUA
Re: NG 9-5 RIEMUA
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Minä en edes vertaile paremmuudessa noita keskenään, vaan pidän molemmista niiden omalla tavalla.
NG9-5 kulkee vakaasti kuin juna. On sisältä suht hiljainen ja Saabiksi arvokkaan oloinen.
NG9-3CV on taas ketterämpi ja pienempi kuin NG9-5. Hauska ajaa, ja varsinkin miellyttävämpi Helsingin ruuhkaisessa keskustassa mittojensa puolesta.
Voisi sanoa, että nuo autot ovat "best of both worlds"
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
ihan samat kokemukset. NG9-5 on loistava matka-auto, varsinkin motarilla. NG cabbe taas huutaa kunnon mutkatietä, konin sportkitillä on mahtava tykitellä mutkiin
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 9-5 RIEMUA
Tää hehkuttelu alkaa aiheuttaa jo kohta kateutta, toista se alku oli sillloin syksyllä 2010! No edelleen NG-95 on ollut minun hienoin Saab! No, ehkä 96:nen on kyllä tosi makee!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: NG 9-5 RIEMUA
Heh, kyllä se näin onpeinu kirjoitti: ↑Ti Joulu 31, 2019 10:41Osaan kyllä samaistua, nimittäin muistan edelleen ensimmäiset viikot NG9-5:n ratissa. Oli vähän syyllinen olo. Olo, että nyt on rengillä isännän auto lainassa. Semmonen, että nyt on alla niin hieno auto, että ei voi olla edes ansaittua. Niin mielissään, että ei uskaltanut paljon edes muille kertoa. Kesti aika pitkään totutella, että auto on oma ja hyvä niinJeppe96 kirjoitti: ↑Ma Joulu 30, 2019 16:59Kyllä tämä Ng95 on upea auto on näin viittä vaille 24 veellekkin pojalle. Nyt pari viikkoa unelma-auton omistaneena auto tuntuu yhä kun ajaisi jotain paljon hienompaa ja "jonkun muun" kuin omaa autoa.
Ainoa asia mikä autossa tympäsee on juurikin se että näitä ei tule lisää, sekä farmarimallia "ei" tavantallaajalle suotu. Toisaalta valmistusmäärä voi olla myös se juttu mikä tässä niin kovin kiehtoo
Juuri vaihtui jakopää+vesipumppu, Moniurahihna hilppeineen, sekä kaikki mahdolliset öljyt/nesteet joten ei muuta kuin kovaa ajoa ja puunausta nyt!
Helposti jos lähtee autosta kertomaan niin menee ylitte hehkutuksessa ja saa osakseen epämääräistä mutinaa tai silmienpyörittelyä, minkä vuoksi tätä on vältetty. Livenä auto on herättänyt enemmän ihmetystä ja kiinnostusta
Parkkihalliin ja lyhyisiin siirtymiin kaupunkialueella kolkki sopii paremmin. Mutta maantielle 100km/pvä ng95 on kuin luotu. Etenkin DriveSense tuo ajamiseen mukavuutta/hauskuutta oletettua enemmän.
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
Re: NG 9-5 RIEMUA
Pisteet Keisarille tästä "hyvän mielen ketjusta" Me suomalaiset kun osataan kyllä niristä pienistäkin puutteista mutta niin harvoin avataan suutamme jos on jotain positiivista kerrottavaa.. Ja varsinkaan jos sitä positiivista löytyy omasta takaa, sitähän voi joku pitää vaikka leuhkimisena
Ainahan näissä on jotain laitettavaa ja sanomista mutta missäpä ei olisi. Kyllä mulla ainakin kokonaiskuva on kovasti plussan puolella vaikka, tai ehkä juuri siksi että, jo reilut 300 tkm olen kahdella "ängeellä" yhteensä rullannut
Ainahan näissä on jotain laitettavaa ja sanomista mutta missäpä ei olisi. Kyllä mulla ainakin kokonaiskuva on kovasti plussan puolella vaikka, tai ehkä juuri siksi että, jo reilut 300 tkm olen kahdella "ängeellä" yhteensä rullannut
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: NG 9-5 RIEMUA
Kiitos Kesäjukka tämä oli mukavaa luettavaa. Olen vuodesta 1985 ajannut Saabilla. Taitaa NG900 olla ainoa mallia jota en ole omistannut. Virka autoilla tuli ajettua 20 vuotta mutta yksi Saabi oli aina pihassa. NG 9-5 ollut 3 josta 220hv 2wd, 1x TTID XWD ja tämä Isolohko XWD. Vanhempi siskoni asuu Detroitissa ja kävi jouluna Suomessa 2 den aikuisen lastensa kanssa. Ilme oli aika huvittunut heillä kun pihassa kiilsi 4 saabia. - Has he a cardealership.... kysyi 28 v. "poika"kesäjukka kirjoitti: ↑Ti Tammi 07, 2020 16:01Pisteet Keisarille tästä "hyvän mielen ketjusta" Me suomalaiset kun osataan kyllä niristä pienistäkin puutteista mutta niin harvoin avataan suutamme jos on jotain positiivista kerrottavaa.. Ja varsinkaan jos sitä positiivista löytyy omasta takaa, sitähän voi joku pitää vaikka leuhkimisena
Ainahan näissä on jotain laitettavaa ja sanomista mutta missäpä ei olisi. Kyllä mulla ainakin kokonaiskuva on kovasti plussan puolella vaikka, tai ehkä juuri siksi että, jo reilut 300 tkm olen kahdella "ängeellä" yhteensä rullannut
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Minustakin tuo oli mukavaa luettavaa.
Eilen ajoin päivän NG9-5:lla, tänään NG9-3CV:llä
Kyllä niissä on molemmissa ihan eri fiilis, tosin positiivisella tavalla
Eilen ajoin päivän NG9-5:lla, tänään NG9-3CV:llä
Kyllä niissä on molemmissa ihan eri fiilis, tosin positiivisella tavalla
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Dodi, ekakatsastus mulla takana.
Vika oli tiedossa eli käsijarrun moottori rikki. Tilasin Purkaamosta Trollhättanista "uuden" joka maksoi 140e sis.toimitusk. Vein auton aamulla omaan Saab korjamooni joka veloitti 70 e vaihdosta. Laite sijaitsi kuskin puoleisen takapyöräkotelon lokasuojan alla, kotelon takaosassa. Ei huono paikka minun mielestäni, laite oli kuitenkin toiminut yli 300 tkm ja ei ollut ulkopäin pahan näköinen.
Katsastamaan ja katsari pällisteli autoa varmaan 15 min. ennen kuin aloitti katsastuksen. Ei ollut kuulema koskaan nähnyt moista "pannua".
XWD kun on, niin koitteli jarruja ulkona ja käsijarrua samassa kun testasi iskareita. Päästöt loistavat ja alusta ehjä. Leima lappuun HYVÄKSYTTY ja vuoden päästä taas ihmetellään "pannua" .
Vika oli tiedossa eli käsijarrun moottori rikki. Tilasin Purkaamosta Trollhättanista "uuden" joka maksoi 140e sis.toimitusk. Vein auton aamulla omaan Saab korjamooni joka veloitti 70 e vaihdosta. Laite sijaitsi kuskin puoleisen takapyöräkotelon lokasuojan alla, kotelon takaosassa. Ei huono paikka minun mielestäni, laite oli kuitenkin toiminut yli 300 tkm ja ei ollut ulkopäin pahan näköinen.
Katsastamaan ja katsari pällisteli autoa varmaan 15 min. ennen kuin aloitti katsastuksen. Ei ollut kuulema koskaan nähnyt moista "pannua".
XWD kun on, niin koitteli jarruja ulkona ja käsijarrua samassa kun testasi iskareita. Päästöt loistavat ja alusta ehjä. Leima lappuun HYVÄKSYTTY ja vuoden päästä taas ihmetellään "pannua" .
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2730
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG 9-5 RIEMUA
Olen huomannut, että itselle NG:stä on itselleni eniten iloa kun se autotallissa säilössä, sitä on kiva käydä katselemassa siellä, puunattuna musta Aero 19" Turbine-vanteilla on ilo silmälle, eikä tarvitse miettiä meneekö ketju vai turbo vai mikä.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: NG 9-5 RIEMUA
Niin voihan sen noinkin ajatella, ajelen kyllä mielummin hymyssä suin Isolohkolla kun itsellä ei oo tallia. Turbiinivanne on kyllä mielestäni "The" vanne autoon. Omassa on 19" EDGE GLOSSY BLACK eli kiiltävä musta edge, Jormaa lainaen: Ei HuonoRommitommi kirjoitti: ↑Pe Helmi 21, 2020 11:40Olen huomannut, että itselle NG:stä on itselleni eniten iloa kun se autotallissa säilössä, sitä on kiva käydä katselemassa siellä, puunattuna musta Aero 19" Turbine-vanteilla on ilo silmälle, eikä tarvitse miettiä meneekö ketju vai turbo vai mikä.
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hirsch"
- Viestit: 907
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: NG 9-5 RIEMUA
Täytyykö sulle hakee taas vanteet
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: NG 9-5 RIEMUA
Täytyy sanoa ensin vielä KIITOS vimeisesta hoidit asian tosi hyvin . Täytyy vaan ensin löytää noi Turbiinit kohtuu hintaan.... Niin käytän taas palvelujasi hyväksi
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: NG 9-5 RIEMUA
Vajaa 400km tänään vesisateessa ja tuulessa. Menee kuin juna, nastoinkin. Vain 1 kus.. kahvitauko. Ei väsytä, ei oo paikat jumissa. 5,4 dieseliä satasella kolmostietä.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
En keksi NG9-5:sta muuta kuin yhden huonon puolen: vanhempien ostokeskusten jne. parkkihalleissa auton pyörittäminen on melko haastavaa yli 5 metrin pituuden vuoksi.
Siksi otankin yleensä cabben alle, jos täytyy mennä käymään jossain 70-80 luvun ostarin parkkihallissa.
Siksi otankin yleensä cabben alle, jos täytyy mennä käymään jossain 70-80 luvun ostarin parkkihallissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007