P0013B
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
P0013B
Moi, nokka-akselin asentoanturia ilmeisesti herjaa.
Tuntuu olevan vietävän kallis osa ja harvinanen. Onko muilla samaa vikaa?
Tuntuu olevan vietävän kallis osa ja harvinanen. Onko muilla samaa vikaa?
Liikaaa romua
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: P0013B
Eipä ole onneksi ollut.SAAB 900 TURBO 16 kirjoitti: ↑To Heinä 30, 2020 10:02Moi, nokka-akselin asentoanturia ilmeisesti herjaa.
Tuntuu olevan vietävän kallis osa ja harvinanen. Onko muilla samaa vikaa?
Mikä moottori on kyseessä? 2.0 bensa?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: P0013B
Bensa. Ei oo mitään muuta kun vikaa koko autossa ja motissa. Viimevuoden korkauskulut 5500€. Siinä saa miettiä, että onko tämä sen arvoista
Liikaaa romua
Re: P0013B
Hyi kamala, vaihda heti diisseliinSAAB 900 TURBO 16 kirjoitti: ↑Pe Heinä 31, 2020 09:40Bensa. Ei oo mitään muuta kun vikaa koko autossa ja motissa. Viimevuoden korkauskulut 5500€. Siinä saa miettiä, että onko tämä sen arvoista
Mitäs tuohon on sit pitänyt tehdä? Jakopää, turbo, mankkuvenoja?
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
9-3 SS B207L Aero VM09
Opel Insignia Country Tourer VM16
-
- "Hirsch"
- Viestit: 892
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: P0013B
Jakopään ketju jos ei ole nokka akselin asento säädön anturissa sihdissä likaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2730
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: P0013B
Jep, itsekin vähän epäilen, että jakopään ketju kummittelee.veini siekkinen kirjoitti: ↑Pe Heinä 31, 2020 15:38Jakopään ketju jos ei ole nokka akselin asento säädön anturissa sihdissä likaa
Kuulostaako kone kylmäkäynnistyksissä normaalilta?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: P0013B
Ei se säksättää, kyllä sen huomaa. Ketju vaihtoon ja kikki kilut mukana. Öp:n putsaus samalla, tietenkin.
Tänään vaihtui öljymäärä anturi kun alkoi o-rengas vuotamaan, jälleen öljypohja alas.
Joko nokka-akselin ajotuksessa tai nokkien solenoideissa vika.. taas menee ”tonnitolkulla massia”.
Turpon öljyletkun vaihto marmorilla oli sen 650€, aika nice.
Tänään vaihtui öljymäärä anturi kun alkoi o-rengas vuotamaan, jälleen öljypohja alas.
Joko nokka-akselin ajotuksessa tai nokkien solenoideissa vika.. taas menee ”tonnitolkulla massia”.
Turpon öljyletkun vaihto marmorilla oli sen 650€, aika nice.
Liikaaa romua
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: P0013B
Täysin samaa mieltä
Kohta joku kirjoittaa tähän, että en osta/hanki/omista autoa, jossa ei ole moottoria
Onhan tuo dieselin käyntiääni varsinkin kylmänä aika iljettävä, mutta moottori on kestävä.
Sitä paitsi tuli tuossa viime viikolla kuunneltua uudehkon Audi A6:n TDi:n ääntä, niin ei NG-Saabeissa olevat 1.9-2.0T(T)iD:t häpeä sille äänissä yhtään mitään. VAG -konsernin dieseleissä on varmaan kaikista iljettävin ääni uudehkoista diesel-autoista
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: P0013B
Tästä tuli mieleen, että miks pitää käyttää marmorin palveluja? Siis ihan asiallisena huomautuksena, ei todellakaan kettuiluna. Minä en ainakaan ostas 10v vanhaan autoon marmorilta enää mitään. Eikös Suomessa ole monen monta pajaa, joka osannee myös hanskata NG 95 korjaukset. Vai mitä olette mieltä?SAAB 900 TURBO 16 kirjoitti: ↑Pe Heinä 31, 2020 23:30Ei se säksättää, kyllä sen huomaa. Ketju vaihtoon ja kikki kilut mukana. Öp:n putsaus samalla, tietenkin.
Tänään vaihtui öljymäärä anturi kun alkoi o-rengas vuotamaan, jälleen öljypohja alas.
Joko nokka-akselin ajotuksessa tai nokkien solenoideissa vika.. taas menee ”tonnitolkulla massia”.
Turpon öljyletkun vaihto marmorilla oli sen 650€, aika nice.