Omituinen akku- ja starttiongelma
Omituinen akku- ja starttiongelma
Tehny NG pari kertaa niin, että mennyt akku tyhjäksi ihan totaalisesti (pääsee autoon sisälle, mutta ei starttaa ja sekoilee muutenkin). Olen saanut käyntiin kaapeleilla ja joitain sulakkeita irrottamalla (starttimoottorin rele, moottorin ohjausyksikkö)
Nyt viimeksi tämä tapahtui niin, että auto seisoi pari tuntia kadulla eli ei oikein selitä sekään. Edellisen kerran tapahtui 2 viikkoa sitten. Kun auto lähtee käyntiin laturi antaa kyllä jotain 14V
Onko tullut jollakin kohtalontoverilla vastaan tämmöistä?
Nyt viimeksi tämä tapahtui niin, että auto seisoi pari tuntia kadulla eli ei oikein selitä sekään. Edellisen kerran tapahtui 2 viikkoa sitten. Kun auto lähtee käyntiin laturi antaa kyllä jotain 14V
Onko tullut jollakin kohtalontoverilla vastaan tämmöistä?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Eikö nuo ole aika perinteisiä akku paskana oireita?
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Siltä vaikuttaa. Vastaavasti kiukutteli oma kolkkikin, eikä edes kuormitustestiä saanut akkuliike tehtyä vanhalle akulle. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Suattaapi se olla ihan vaan akussa. Ihmetyttää vaan, kun auto toimi pari viikkoa tuossa välissä normaalisti ja lähti käymään monen yön seisomisen jälkeen, mutta sitten taas hyytyi täysin parin tunnin seisomisen jälkeen.
Jotenkin epäilyttää, että jokin muukin olisi sekaisin tai satunnaisesti tyhjentäisi akkua.
No varmaan helpointa on vaihtaa akku ja katsoa toistuuko ongelma
Jotenkin epäilyttää, että jokin muukin olisi sekaisin tai satunnaisesti tyhjentäisi akkua.
No varmaan helpointa on vaihtaa akku ja katsoa toistuuko ongelma
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
^Kyllä. Jos on tietoa käytössä olevan akun ikä ja onko se saanut toistuvaa rasitusta vai hieman ylläpitolatausta, helpottaa päätöstä hankkiako uusi akku vai ei.
Jotkut vaan painelee menemään 10v. käytössä olleella akulla, sen ikäisellä akulla tulee sit täys stoppi väärässä paikassa.
nojoo, kyllä tuoreemmatkin akut voi sen tehdä.
Jotkut vaan painelee menemään 10v. käytössä olleella akulla, sen ikäisellä akulla tulee sit täys stoppi väärässä paikassa.
nojoo, kyllä tuoreemmatkin akut voi sen tehdä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Huono akku toisenmerkkisessä saattoi antaa lähteä käyntiin mutta lyhyt ajo sähkölaitteet päällä niin ei enää lähtenytkään kaupan pihalta.
Meni uudella akulla vuoden niin alkoii hyytyä taas. Akku tyhjä ja lataus näytti kyllä yli 14V mutta kun akku tyhjeni jatkuvasti nopeampaan tahtiin niin kohteeksi laturi josta mitaten purkikiin (hajonneen diodin kautta) virtaa seisoessaan ulospäin, käyntiin kun löi niin taas latasi.
Meni uudella akulla vuoden niin alkoii hyytyä taas. Akku tyhjä ja lataus näytti kyllä yli 14V mutta kun akku tyhjeni jatkuvasti nopeampaan tahtiin niin kohteeksi laturi josta mitaten purkikiin (hajonneen diodin kautta) virtaa seisoessaan ulospäin, käyntiin kun löi niin taas latasi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Noin minullakin akku temppuili joskus vääränmerkkisessä. Kylmänä lähti käymään, mutta lyhyen ajomatkan jälkeen ei.
9-5 2.0 Tid 2010
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Kiitoksia, lähdetään tosiaan akkukaupoille ensin. Tuo laturi pitää myös mitata varmuuden vuoksi, mutta voihan siellä kai virtasyöppö olla oikeestaan mikä vaan
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Akku vaihtoon ja tarkista myös mahdollinen diodivikainen laturi, se oli itsellä vanhemmassa 9-5:ssa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Älä sitten vaan osta niitä Motonetissa myytäviä slovakialaisia Sznajder -akkuja.
Kesti minulla juuri vähän yli kaksi vuotta NG900:ssa, eli takuu oli juuri mennyt umpeen.
Eipä tule enää ikinä ostettua niitä
Sitten toinen vinkki: NG9-5:n kaukosäätimeen ei kannata laittaa IKEAssa myytäviä CR2032 -paristoja. Ne kestävät vain muutaman kuukauden
Tällä viikolla oli aamulla kiire tapaamiseen, kun auton ovet eivät avautuneetkaan. Sitten äkkiä hakemaan/etsimään sisältä toista avainta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
OG 9-3 '01 ilmoitti ajoissa kun aika vaihtaa paristo avaimessa. Eikö NG femmassa näin ole? Toki hyvä muistaa vara avaimen paristo myös vaihtaa samalla.Sitten toinen vinkki: NG9-5:n kaukosäätimeen ei kannata laittaa IKEAssa myytäviä CR2032 -paristoja. Ne kestävät vain muutaman kuukauden
Tällä viikolla oli aamulla kiire tapaamiseen, kun auton ovet eivät avautuneetkaan. Sitten äkkiä hakemaan/etsimään sisältä toista avainta.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Anopin autossa oli samanlaista, olin jo täysin varma, että nyt koko auto k*rvähti lopullisesti, kun välillä ei inahtanutaan millään tavalla ja hetken kuluttua saattoi taas mennä mittarivalot jne päälle.
Akku vaihtoon joskus kevään tai kesän aikana, sen jälkeen ei ongelmia. Toki vaihdoin kk sitten laturinkin varuiksi kun sirkutteli kylmänä ja jo 200tkm mittarissa alkuperäisellä.
Akku vaihtoon joskus kevään tai kesän aikana, sen jälkeen ei ongelmia. Toki vaihdoin kk sitten laturinkin varuiksi kun sirkutteli kylmänä ja jo 200tkm mittarissa alkuperäisellä.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Eikö NG-femmas oo mekaanista tiirikkaa avaimen sisällä?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Marras 06, 2021 09:34Tällä viikolla oli aamulla kiire tapaamiseen, kun auton ovet eivät avautuneetkaan. Sitten äkkiä hakemaan/etsimään sisältä toista avainta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
Onhan siinä, metalliosa päästä irti ja sieltä paljastuu mekaaninen avain. Sitten avain paikalleen keskikonsoliin ja virrat päälle niin loppuu hälyttimenkin ulvominenJP_Vette kirjoitti: ↑Ke Marras 17, 2021 08:40Eikö NG-femmas oo mekaanista tiirikkaa avaimen sisällä?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Marras 06, 2021 09:34Tällä viikolla oli aamulla kiire tapaamiseen, kun auton ovet eivät avautuneetkaan. Sitten äkkiä hakemaan/etsimään sisältä toista avainta.
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Omituinen akku- ja starttiongelma
On, mutta oli nopeampaa hakea toinen avain kuin alkaa kikkailemaan fyysisen avaimen kanssa ja herättää aamulla lähitienoota.JP_Vette kirjoitti: ↑Ke Marras 17, 2021 08:40Eikö NG-femmas oo mekaanista tiirikkaa avaimen sisällä?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Marras 06, 2021 09:34Tällä viikolla oli aamulla kiire tapaamiseen, kun auton ovet eivät avautuneetkaan. Sitten äkkiä hakemaan/etsimään sisältä toista avainta.
Ei kannata ostaa niitä IKEAn keltaisessa paketissa olevia CR3032:ia. Eivät kestä kauaakaan kaukosäätimessä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007