Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hatchback ja KERS!

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Hinta saisi olla sopiva minunkin kukkarolle :lol:

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Rattihan on ihan hieno, oli jo esim 9-4x konseptissa näytillä.
Viikset on aika ei saabimaiset(suoravartiset). 9000, 9-5, 9-3 muotoilu niissä olisi parempi. Pääntuet on kanssa aika rumat. 9-4x spyshoteissa myös mittareiden ympäristö on paremman oloinen... Pikkuyksityiskohtia aluksi kun ne saa helpoiten muutettua.

Mahtaakohan sitä konsolin jatketta olla muissa kuin niissa joissa on DVD takapenkkiläisille.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja enska »

Maski ja valot on ihan kohillaan tämänpäivän muotoilua ajatellen, kun taas puskuri ja aukot etupuskurissa tuovat mieleen jotenki subarut ja mitsut. Ehkä vielä enemmän mitsun. Maskiin vois palauttaa jotain 80-luvulta.... :roll:

Minulta myös ääni ratille ja niskatuille.....
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Niin, ne sähköikkunoiden katkaisijat oikeille paikoille!! Eikä mitään nappistartteja.
Pitäis pyrkiä olemaan sen ainaisen "minä myös" jutun sivussa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Marko A kirjoitti:Niin, ne sähköikkunoiden katkaisijat oikeille paikoille!! Eikä mitään nappistartteja.
Pitäis pyrkiä olemaan sen ainaisen "minä myös" jutun sivussa.
Nappistartti on ihan kätevä, kunhan ei tarvitse erikseen tuupata mitään avaimia koloonsa. Todella vaikea käsittää mm. VW Passatissa (ja vissiin aika monissa muissakin autoissa) olevaa ratkaisua, että ensin tökätään avain johonkin kojelaudan holeen, sitten etitään joku saakelin nappi josta painamalla auto käyntiin. Pelkästään avain taskussa + nappi yhdistelmä (keyless go vaimikäseoli...) on varmasti ihan toimiva juttu.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Marko A kirjoitti:Niin, ne sähköikkunoiden katkaisijat oikeille paikoille!! Eikä mitään nappistartteja.
Oletko ikkunanostimet keskikonsolissa -koulukuntaa?

Meillä oli jo vm70 tuplaysissä nappistartti. Ei tosin alkuperäinen, mutta siellä keskikonsolissa oli sekin. :) Stoppia se ei tehnyt.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

tsaarela kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Niin, ne sähköikkunoiden katkaisijat oikeille paikoille!! Eikä mitään nappistartteja.
Oletko ikkunanostimet keskikonsolissa -koulukuntaa?
Ehdottomasti. Yksi parhaista Saabismeista joita kaipaisin uusiinkin malleihin. Jokaiselta istumapaikalta yltää avaamaan jokaisen ikkunan tarvittaessa. Kuski saa ikkunan(t) auki vaihdekeppikädellä ilman, että tarvitsee katsoa mihin kädellä sohii.

Nappistarttia inhoan periaatteessa siksi koska se on nyt nii-in "pakko olla" juttu. Ja varsinkaan mitään työnnä-joku-molikka-jonnekkin-aukkoon-ja-paina-start on oikein inhotuksen huipentuma. Vrt. uudet Volvot. Hyi saasta!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja saabvector »

9-5T kirjoitti:Automaatit oltava ehdottomasti tavallisia eikä mitään lelu suorakytkentä pätkijöitä. Keskikonsolin takapää olisi lyhennettävä reilusti ettei tarvitse itse lyhentää.
Ei se niin pitkältä näyttänyt kun kuvat antavat ymmärtää..tutustuin kahteen " hämäysmaalattuun tuolla Ruotsin lautalla.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Minä en muuttaisi autosta vielä mitään ennenkuin olen sen livenä nähnyt ja istunut. Kaikki palaset sisustassa ja ulkoisessa olemuksessa on kuitenkin suhteellisen tarkkaan mietitty ja muotoilija ajatellut kokonaisuutta.

Odotetaan kun se rantautuu Suomeen ihmeteltäväksi.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3115
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja viggen »

Olen kattonut aika monta liikenteessä olevaa autoa ja niissä on suuria eroja varustuksien osalta. Esim. dieselissä pakaria ei näy ollenkaan, jossain mallissa näkyy yksi putki ja V6 mallissa mahtavan suuret piiput. Ratit, listotukset ja vilkut eroavat toisistaan eri mallien tai markkinoille menevissä autoissa. Suurin osa näistä autoista on koe eriä ja markkinoille myyntiin tuleviin autoihin voi tulla vielä muutoksia. Auto on tosi suuren oloinen kun se on parkissa vanhemman mallisen 9-5 vieressä.
Sivuprofiili on ehkä liiankin massiivisen näköinen varsinkin määrätyissä väreissä. Liikenteessä kyllä huomaa, että se on Uudenmallin 9-5. Henkilökohtainen valintani on automaatti, tummansinen metalliväri ja alle 20¨turbiini vanteet.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Peruutusvalo myös kuskinpuolelle, jotenkin köyhän oloinen ratkaisu, kun on vain toisella puolella.
Kaksi pakoputken ulostuloa rivinelosen kanssa tuntuu hiukan amisviritykseltä, varsinkin kun ovat eri puolilla autoa ja noin tolkuttoman isot.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Poy »

Ensimmäisenä pääntuet.
Saab-Spykerin pitäisi vähitellen korvata helpoiten korvattavissa olevia GM:n osia omilla versioilla. GM:llä kuitenkin tarkoituksena ottaa niistä mahdollisimman paljon voittoa, ellei sitten osaa voi suoraan ostaa alihankkijalta. 2.0 ja 2.3 biopower malleihin kehiteltävä oma oma uusi trionic versio.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Onnistuneen näköinen tuo uusi 9-5 on.. itsellä ainoa asia mikä jostain syystä häiritsee on tuo katon muotoilu. edestä ylempänä kuin takaa.. mutta sopivalla värivalinnalla voisi olla rapsakka.. (musta kun nuo pilarit häipyy silmistä - toisaalta tuo katto toimii efektinä... mut ei pure minuun). Perä on komia.

Jos realistisesti mietin alkaa seuraava auton vaihto lähenemään. ei ehkä tänä vuonna, mutta kuitenkin tuloillaan. Tuommoisen summan kun sijoittaa niin ei haluaisi suttaa / sekundaa. onko laatu kohdillaan uusissa 9-5 kun tulevat. vähän huolettaisi ostaa. toivottavasti saab tajuaa esimerkiksi antaa isomman takuu 3 vuotta väh. niin uskaltaisi ottaa. automaatti/sedan/dieseli/4-veto olisi kova.. mutta näyttää ettei tuota insigniaakaan ole neliveto dieselinä.. perkele kun tajuaisivat tarjota koko valikoiman. 9-3 saisivat värkätä coupen vaikka cabrion korista ruuvaamaalla.. siinä olisi toinen mielenkiintoinen paketti. Kuitenkin saabbeja pidetään vähän eksoottisina. cabrioita myydään niin uskoisin coupellekin olevan ottajaa.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Jos ei ole, niin vakkarin säätimet rattiin! Ei viikseen.
Lisäksi joku 'halpa' perusmalli. Se voidaan nimetä vaikka Suomi-editioniksi. Korostetaan yksilöllisyyttä vaihtamalla puskuri ja vanteet, mutta poistetaan mukavuusvarusteita :D
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Vastaa Viestiin