Uusi Saab 9-5

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

3787 kirjoitti:Kannattanee myös tutustua saksanmaan mobile de sivuilla
olevaan mineurobiilin tarjontaan uuden 9-5 osalta.
Veroton hinta Turbo4 220hp lähtee 25 tontun tietämistä.


http://www.mineurobil.de/fileadmin/cont ... ousine.pdf

terv. 9-5-98
Voikohan noi olla oikeita hintoja, esim 9-3 1.8t Linear 21600e??? Jessus mikä ero härmään, olispa helppo ostaa uusi Saab noilla hinnoilla :twisted:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Arcer »

core2 kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:
Autovero on iloinen asia. Sen ansiosta meillä on Euroopan hienoimmat tiet (not), moderni infrastruktuuri maaliikenteen käytössä (not) ja helkkarin kallis oopperatalo (kyllä).
:lol: :lol:
taitaa siltikin jäädä ruotsista hakemalla halvemmaksi kuin 46keur vaikka maksaa verotkin... Olisko suomi hinnassa sellainen noin 4keur suomilisää? tai sitten suomessa vakiona 4keur edesta enemmän varusteita:).
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Arcer kirjoitti:
taitaa siltikin jäädä ruotsista hakemalla halvemmaksi kuin 46keur vaikka maksaa verotkin... Olisko suomi hinnassa sellainen noin 4keur suomilisää? tai sitten suomessa vakiona 4keur edesta enemmän varusteita:).
Ei vaan ne on paremmin tehtyjä, varusteltu nimenomaan Suomen olosuhteisiin, ja ruostesuojaus on aivan eri tasoa kuin jossain rupisissa saksamalleissa :mrgreen:

Noilla Saksan hinnoilla tuonti kannattaisi, etenkin jos saisi jotenkin ajettua autolla 6000tkm ennen verotusta.

Paljonkohan tuollainen maksaisi Suomessa?
Turbo4 XWD Vector 160/220 33.600
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja core2 »

Pistetäänpä linkit ruotsin saab sivuston hintoihin jos jotakuta kiinnostaa vertailla.

Tässä Linear mallit.

Tässä Vector mallit.

Tässä Aero mallit.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Wagonisti kirjoitti:Juurikin postilaatikosta noudettuna tuore Tuulilasi nenän edessä. Toimittaja käynyt Ruotsissa koeajolla. Ihan asiallinen juttu tuo omasta mielestä on. Ja hinnat vahvistettu 2.0T 47924€ ja 2.8T 75782€ sekä 2.0TiD 46105€, varustelutasoista ei mainintaa.
Asiallinen juttu, mutta itse ajokokemuksen kuvailu taisi jäädä pariin lauseeseen. Itse ainakin olin hieman pettynyt artikkeliin juuri tuon takia.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kun kävin koeajamassa viime lauantaina ja sunnuntaina, niin se eka tunne oli, että oli paljon matalemmat sivulasit joka aiheutti sen, että auto tuntui jotenkin turvallisemmalta mitä entinen 9-5:nen, mutta samalla pojat jotka hoitivat koeajon kertoivat, että useat ihmiset olivat tunteneet itsensä sisään suljetuiksi siis jonkinlainen ahtaudenkammo, vaikka autossa on tilaa sen ku muille jakais.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Mawerick kirjoitti:Asiallinen juttu, mutta itse ajokokemuksen kuvailu taisi jäädä pariin lauseeseen. Itse ainakin olin hieman pettynyt artikkeliin juuri tuon takia.
Mikähän ihme tuo tosiaan oli - liekö isompaa juttua odotettavissa lähiaikoina. Suunnilleen ainoat asiat oli se, että ratin takana tuntuu kokoistaan pienemmältä ja että jousitus on jämäkkä.

Minä en kyllä onnistu löytämään keskikonsolista mitään ooppelia, en sitten yhtään mitään. Outo juttu.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

saab93f kirjoitti:
Mawerick kirjoitti:Asiallinen juttu, mutta itse ajokokemuksen kuvailu taisi jäädä pariin lauseeseen. Itse ainakin olin hieman pettynyt artikkeliin juuri tuon takia.
Mikähän ihme tuo tosiaan oli - liekö isompaa juttua odotettavissa lähiaikoina. Suunnilleen ainoat asiat oli se, että ratin takana tuntuu kokoistaan pienemmältä ja että jousitus on jämäkkä.

Minä en kyllä onnistu löytämään keskikonsolista mitään ooppelia, en sitten yhtään mitään. Outo juttu.
Olin itse vähän yllättynyt kun oli etusivun pääjuttu tuo Saabin tyypitys, ei kuitenkaan mikään hirveän kattava tai laaja juttu ollut :O En tosin valita, hieno homma ja yleisesti aika positiivinen juttu uutukaisesta 8) "Hei me lennetään!"

Kai luitte myös sivun 20 analyysin Saabin konkurssiin liittyen, melko mielenkiintoinen juttu!
SAAB 9-5 Aero -05
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Jyrchi kirjoitti:
saab93f kirjoitti:
Mawerick kirjoitti:Asiallinen juttu, mutta itse ajokokemuksen kuvailu taisi jäädä pariin lauseeseen. Itse ainakin olin hieman pettynyt artikkeliin juuri tuon takia.
Mikähän ihme tuo tosiaan oli - liekö isompaa juttua odotettavissa lähiaikoina. Suunnilleen ainoat asiat oli se, että ratin takana tuntuu kokoistaan pienemmältä ja että jousitus on jämäkkä.

Minä en kyllä onnistu löytämään keskikonsolista mitään ooppelia, en sitten yhtään mitään. Outo juttu.
Olin itse vähän yllättynyt kun oli etusivun pääjuttu tuo Saabin tyypitys, ei kuitenkaan mikään hirveän kattava tai laaja juttu ollut :O En tosin valita, hieno homma ja yleisesti aika positiivinen juttu uutukaisesta 8) "Hei me lennetään!"

Kai luitte myös sivun 20 analyysin Saabin konkurssiin liittyen, melko mielenkiintoinen juttu!
Se oli jotensakin outo se sivun 20 juttu. Ihan niinkuin Tuulilasi olisi jotenkin loukkaantunut siitä, ettei :saab: suostunutkaan käpertymään kerälle ja kuolemaan.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja pjv »

saab93f kirjoitti: Se oli jotensakin outo se sivun 20 juttu. Ihan niinkuin Tuulilasi olisi jotenkin loukkaantunut siitä, ettei :saab: suostunutkaan käpertymään kerälle ja kuolemaan.
Joo, ja kävikö siitä jutusta oikeastaan edes kunnolla selville, että näin ei tapahtunutkaan? Luin ko. lehden hieman hätäisesti eilen parturin tuolilla istuessa, mutta jotenkin jäi sellainen vaikutelma, että tuo oli joskus vuodenvaihteessa kirjoitettu "muistokirjoitukseksi" ja julkaistiin nyt sellaisenaan.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

pjv kirjoitti:
saab93f kirjoitti: Se oli jotensakin outo se sivun 20 juttu. Ihan niinkuin Tuulilasi olisi jotenkin loukkaantunut siitä, ettei :saab: suostunutkaan käpertymään kerälle ja kuolemaan.
Joo, ja kävikö siitä jutusta oikeastaan edes kunnolla selville, että näin ei tapahtunutkaan? Luin ko. lehden hieman hätäisesti eilen parturin tuolilla istuessa, mutta jotenkin jäi sellainen vaikutelma, että tuo oli joskus vuodenvaihteessa kirjoitettu "muistokirjoitukseksi" ja julkaistiin nyt sellaisenaan.
Juu kyllä siinä mainittiin että Spyker pelasti merkin ja homma toimii jälleen ja tehdaskin puksuttaa autoja pihalle.
SAAB 9-5 Aero -05
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Niin,ehkä tyhmä kysymys mutta onko uudes femmas etanooli madollisuus??Oudolta tuntus,jos sitä vaihtoehoa ei ole 8O
jlu
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 18:12
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja jlu »

cab95 kirjoitti:Niin,ehkä tyhmä kysymys mutta onko uudes femmas etanooli madollisuus??
On.
9-5 2,0t Wagon -05
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja core2 »

jlu kirjoitti:
cab95 kirjoitti:Niin,ehkä tyhmä kysymys mutta onko uudes femmas etanooli madollisuus??
On.
Tämä on kakspiippunen asia koska sitä ei myydä ainoastaan E-85 Etanoolille sovellettuna mallina. Mutta auton saa etanoolille sovitettuna jos näin haluaa. Suomessa jalostettu etanoolisoppa sopii kaikkiin saabeihin. Sanotaan nyt vielä sekin, että ei kaikkein vanhimpiin malleihin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja SS »

Suomessa jalostettu etanoolisoppa sopii kaikkiin saabeihin.
Ei nyt ihan kaikkiin, RE85 käy ainoastaan BioPower-malleihin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin