Uusi Saab 9-5

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3858
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja juhokare »

ristoj kirjoitti: On myös pakko sanoa että oman SAAB 9-3:n penkit tuntuvat paremmilta kuin penkit mallia OPEL 9-5:ssa.
En tiedä minkälainen ysikolme sinulla on, mutta ainakin talon vanhemmassa 9-3SS (vanhempieni) vm. 2006 penkit eivät olleet mielestäni paremmat kuin uudessa SAAB 9-5:ssa. Edestä sisältä auto vaikutti hyvin tilavalta ja tyylikkäältä. Mutta siinä olen samaa mieltä, että takana on vähän ahdasta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Azanovix kirjoitti: Kuten ehkä huomasit (tai sitten et), perustin tuonne offtopic-puolelle juuri sinua ja sinunkaltaisia varten aiemmin tänään uuden topicin: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=24&t=102442
Voit lopettaa trollaamisen täällä ja jatkaa lässytystä siellä.
Huomasi kyllä että joku "teidänkaltainen" oli perustanut itselleen pienen varoventtiilin, kun pannu oli ilmeisesti palanut pohjaan.

Mielestäni on kuitenkin asiallista huomauttaa, kun ei edes tiedetä mistä puhutaan tai mihin verrataan. Samalla tavalla olisi huomautettu, jos joku olisi vaikkapa moittinut 9-5:n rattia ooppelimaiseksi ja pastennut todistusaineistona kuvan corsan ruorista.

Loppukaneettina voisin sanoa sinulle, että ei kannata ottaa niin helposti lämpöä vaikka joku asia ärsyttäisikin. Olisi se sitten eri mielipide netissä, naapurin teinin uusi mopo tai pomon omaa kauniimpi vaimo. Antaa vain kaikkien kukkien kukkia, niin elämä on paljon helpompaa. Muista että Oma on aina paras, se sisäisenä ohjenuorana on helppo herätä aamuisin.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kyllä täytyy ihmetellä aikuisten ihmisten käyttäymis- ja empaattisuustasoa keskusteltaessa talläisellä ihmisten harrastussivuilla. Ihmisten arvokkuus toisia ihmisiä kohtaan on erittäin arvostetava sekä kunnioitettava hyve. Epäilys lisääntyy, että näitä keskusteluja eivät monet enää viitsi jatkaa tai seurata.

Tämä Suomen Saab-klubin porukka lienee yksi suurimmista sekä tiiveimmin toimiva autoharrastajien joukko. Toivottavasti kaikki arvostavat sitä.

Uskallus kirjoittaa mielipiteensä nimellään lisää tuota arvostusta. Nimimerkkien takaa on helppo huudella mitä vaan.

Rakentavin terveisin

Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3858
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Riston kirjoitus täyttä asiaa!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
3787
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 07:34

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja 3787 »

Kävin sitten kans 9.8. Treen metroautossa ihastelemassa tuota upeata uutukaista, näöllä oli tummansininen 2.0t ja hopeanharmaa naku.
- bensamallin konehuone oli alhaalta täysin auki mutta nakussa tietysti vuorattu
- erilliset retromittarit ei oikein istu noin moderniin autoon olisivat laittaneet
kuten mersun CLS:n mittarit jossa on taulukello.
- etusisäloksuissa oli ihmeellisiä "tekstiilinukkapintoja" kuinkahan kura ja lumi-jää
tarraa noihin kiinni.
- ovien sisävuoraukset vähän laaduttoman oloiset
- soittimen äänentoisto oli etupainotteinen
- myyjiä ei näkynyt mailla eikä halmeilla

Kun sitten lähdin ja istahdin vanhan ysivitosen puikkoihin niin kyllä tuli
sellainen vanhahtavan nukkavieru olo tuossa vanhassa ja vähän turvattoman alastomassa "kopperossa" eli autoilla on tolkuttoman huikea ero, no onhan sitä aikaakin kulunut 13 vuotta.

Jään odottelemaan mahdollista business mallia mielenkiinnolla ja minulla
kun ei ole hoppua (lue riittävästi rahaa) niin mielenkiinnolla koeajaisin vaikka sen edullisemman 1.6 bensakoneella tulevan mallin.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Itse kävin ottamassa "hajut" uutukaisesta eilen Vantaan Magneetissa. Liike oli asiakkaista lähes tyhjillään, joten myyjän paikalle tulo oli periaatteessa vain ajan kysymys. Viitisen minuuttia kiertelin molempien ympärillä ja painelin kaikkia nappeja, kunnes ystävällinen naismyyjä tuli jutustelemaan. Tein toki selväksi, etten ole autoa ostamassa vaan vain katselemassa, mutta jatkettiin silti turinoita.
Auto on upea, varsinkin ulkopuolelta, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Sisätiloiltaan ei ehkä näytä ihan niin arvokkaalta, mutta ainakin minulle sisätilojen koristelu kaiken maailman diskopalloilla ja muilla valoefekteillä on täysin toisarvoinen seikka. Toki omassani (siis joskus sadan vuoden päästä) tulee olemaan nahkajakkarat. Muutoin tärkeämpää on auton ajettavuus ja ajomukavuus.
"Varasin" myös koeajon eli ottavat minuun yhteyttä, kun saavat autot kilpiin ja todennäköisesti toisen esittelymalleista ajoon.

Onneksi rahatilanne on se, ettei muutamaan vuoteen tarvitse kuvitellakaan ostavansa moista. :D
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Azanovix kirjoitti: Onneksi rahatilanne on se, ettei muutamaan vuoteen tarvitse kuvitellakaan ostavansa moista. :D
Itse taas olen kuullut automyyjien kertoneen, että raha on hyvin harvoin ongelma näinä päivinä....jos ei pelkää ottaa velkaa ! :lol:
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Komppaaja kirjoitti:
Azanovix kirjoitti: Onneksi rahatilanne on se, ettei muutamaan vuoteen tarvitse kuvitellakaan ostavansa moista. :D
Itse taas olen kuullut automyyjien kertoneen, että raha on hyvin harvoin ongelma näinä päivinä....jos ei pelkää ottaa velkaa ! :lol:
Jos tarjoavat 0% korolla 50 vuotta maksuaikaa, niin totta helkkarissa ostan pois! :D
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja core2 »

Hiukan tilanne tietoja NG 9-5:n myynnistä ruotsissa:
TTELA.se kirjoitti:Under året har det även regisserats 1271 nya Saab 9-5 vilket ger modellen en 38:e plats bland landets personbilar.
Kuluneen vuoden aikana on myös rekisteröity 1271 uutta Saab 9-5:sta joka antaa mallille 38:nen tilan koskien ruotsin henkilöautojen rekisteröintiä, Saab 9-3 sijoittui 12:sta 2717 rekisteröinnillään.
Ottaen huomioon myynnin teoreettisen alkamisen kesäkuun lopulla jolloin se takkuili melkoisesti, niin aika hyvä suoritus.
Kuulin eräältä taholta viime viikolla, että NG 9-5:sta olisi tilattu yli 4000kpl. tähän mennessä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3858
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Azanovix kirjoitti:Itse kävin ottamassa "hajut" uutukaisesta eilen Vantaan Magneetissa. Liike oli asiakkaista lähes tyhjillään, joten myyjän paikalle tulo oli periaatteessa vain ajan kysymys. Viitisen minuuttia kiertelin molempien ympärillä ja painelin kaikkia nappeja, kunnes ystävällinen naismyyjä tuli jutustelemaan. Tein toki selväksi, etten ole autoa ostamassa vaan vain katselemassa, mutta jatkettiin silti turinoita.
Auto on upea, varsinkin ulkopuolelta, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Sisätiloiltaan ei ehkä näytä ihan niin arvokkaalta, mutta ainakin minulle sisätilojen koristelu kaiken maailman diskopalloilla ja muilla valoefekteillä on täysin toisarvoinen seikka. Toki omassani (siis joskus sadan vuoden päästä) tulee olemaan nahkajakkarat. Muutoin tärkeämpää on auton ajettavuus ja ajomukavuus.
"Varasin" myös koeajon eli ottavat minuun yhteyttä, kun saavat autot kilpiin ja todennäköisesti toisen esittelymalleista ajoon.

Onneksi rahatilanne on se, ettei muutamaan vuoteen tarvitse kuvitellakaan ostavansa moista. :D
Ei ehkä sisätilat näytä mielestäsi niin arvokkaalta, mutta ainakin omasta mielestäni ne hakkaa selvästi esimerkiksi Volvo S80 sisätilat. :wink: Volvossa kävin istumassa ja halvalta näytti, mutta citymaastureissa taas sisätilat olivat parhaimmat vs. Audi ja Bmw, tämä siis minun mielestäni. Olen samaa mieltä Villen kanssa, että Bemun sisätilat eivät ole kovin arvokkaan oloiset, kun sellainen vaikutelma annetaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

juhokare kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:Itse kävin ottamassa "hajut" uutukaisesta eilen Vantaan Magneetissa. Liike oli asiakkaista lähes tyhjillään, joten myyjän paikalle tulo oli periaatteessa vain ajan kysymys. Viitisen minuuttia kiertelin molempien ympärillä ja painelin kaikkia nappeja, kunnes ystävällinen naismyyjä tuli jutustelemaan. Tein toki selväksi, etten ole autoa ostamassa vaan vain katselemassa, mutta jatkettiin silti turinoita.
Auto on upea, varsinkin ulkopuolelta, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Sisätiloiltaan ei ehkä näytä ihan niin arvokkaalta, mutta ainakin minulle sisätilojen koristelu kaiken maailman diskopalloilla ja muilla valoefekteillä on täysin toisarvoinen seikka. Toki omassani (siis joskus sadan vuoden päästä) tulee olemaan nahkajakkarat. Muutoin tärkeämpää on auton ajettavuus ja ajomukavuus.
"Varasin" myös koeajon eli ottavat minuun yhteyttä, kun saavat autot kilpiin ja todennäköisesti toisen esittelymalleista ajoon.

Onneksi rahatilanne on se, ettei muutamaan vuoteen tarvitse kuvitellakaan ostavansa moista. :D
Ei ehkä sisätilat näytä mielestäsi niin arvokkaalta, mutta ainakin omasta mielestäni ne hakkaa selvästi esimerkiksi Volvo S80 sisätilat. :wink: Volvossa kävin istumassa ja halvalta näytti, mutta citymaastureissa taas sisätilat olivat parhaimmat vs. Audi ja Bmw, tämä siis minun mielestäni. Olen samaa mieltä Villen kanssa, että Bemun sisätilat eivät ole kovin arvokkaan oloiset, kun sellainen vaikutelma annetaan.
Tuo on nimenomaan vertailematta tehty arvio. Mutta väitän, että ilman muutamaa ruksia lisävarustelistasta yhdenkään kaupasta tuon hintaisena uutena ostetun auton sisusta ei näytä hirveän arvokkaalta. Esim. penkeistä puhuttaessa väitän, että oman ng-satkun nahkapenkit ovat paljon paremmat istua kuin kaupassa koeistumani Vectorin penkit, vaikka ovatkin 15 vuotta vanhat. Ainakin itselleni.
Kuten sanottua, sisusta on mielestäni riittävän tyylikäs. Tuon hintaluokan autossa ei tarvitse olla mitään ylimääräisiä valoja vilkkumassa ja aiheuttamassa epilepsiakohtauksia. Enkä oikein ymmärrä, miksi näytön pitäisi olla 48-tuumainen kuudensadan triljoonan värin 3D-plasmatelkkari, kun tuo vakionäyttökin varmasti näyttää yhdeltä istumalta kaiken, mihin kuljettajan tarvitsee kerralla pystyä keskittymään ajaessaan.
Joka tapauksessa, kyse on ainakin itselleni täysin toisarvoisesta asiasta. Ja ennen kaikkea kyse on makuasioista. Itse muuttaisin joitain tekijöitä, mutta kokonaisvaikutelmana myös sisusta on vakuuttava. Asiat ovat ikään kuin synkronissa keskenään; kovaa kangasta ja mattapintaa ilman turhia heebeleitä. Lisävarustelistasta jokainen voi sitten ruksia mieleisensä määrän turhakkeita koristamaan ja somistamaan ohjaamoa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3858
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Uskoakseni Wetterin S80 ei ollut ihan tavallista mallia ja muutenkin ha-Volvojen sisustat olivat aika 'laihoja'. Siskon V70 2.4T:ssa sisustus on mielestäni parempi. Uuden Saab 9-5 on mielestäni parempaa, vaikka onhan siellä parantamista ehkä joissain kohdissa. Itsekin olen nähnyt auton vain kerran, joten tietopohjaa ei ole paljoa.

Itsekään en välitä isoista ja näkyvistä 'väriläiskistä'. Ja se pieni pyöriä näyttö mittaristossa vaikutti todella hienolta!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

Vihdoin ja viimein asiat saatu pääteltyä ja päätettyä, joten...

UUSI AUTO TILATTU !!

Toimitusajaksi papereissa ilmoitetaan 10 viikkoa, saattaa kyllä tulla hieman nopeamminkin.

Speksit (puolen vuoden miettimisajan tulos :roll: ):

9-5 Aero 2.0T A BioPower (my 2011)
+ Pilot-paketti
+ Navi
+ Harman/Kardon -audiojärjestelmä

- väri musta, vaaleat nahat

Eiköhän tuollaisella pysty nyt hetken aikaa kuljetella asiakkaita... :D
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4216
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Onneksi olkoon vain :)
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

Mimmi kirjoitti:
taxi9-5tre kirjoitti:Vihdoin ja viimein asiat saatu pääteltyä ja päätettyä, joten...

UUSI AUTO TILATTU !!

Toimitusajaksi papereissa ilmoitetaan 10 viikkoa, saattaa kyllä tulla hieman nopeamminkin.

Speksit (puolen vuoden miettimisajan tulos :roll: ):

9-5 Aero 2.0T A BioPower (my 2011)
+ Pilot-paketti
+ Navi
+ Harman/Kardon -audiojärjestelmä

- väri musta, vaaleat nahat

Eiköhän tuollaisella pysty nyt hetken aikaa kuljetella asiakkaita... :D
Onneksi olkoon vaan!

Saakos klubilaiset alennusta ja VIP-palvelua? :D
Aivan varmasti! Ilman klubilaisia ja muita Saabhenkisiä ihmisiähän tästä koko hommasta ei olisi tullut mitään... Talvella jo päätin, kun koko merkin tulevaisuus oli veitsenterällä (eli näköjään aikaisemmin ostamani 3 uutta autoa ei riitä pitämään merkkiä pystyssä :lol: ), että jos vielä joskus pystyy tilaamaan uuden Saabin kaupasta, sieltä tulee sitten sellainen, että ei ihan karvalakkimalli... Eiköhän tuo tilattu auto täytä sen. :wink:
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Vastaa Viestiin