Marko A kirjoitti:
Toisaalta nuo (Subaru) karmittomat ikkunat: jos jossain arvo coupessa on karmittomat, tyyliä kehutaan ja lasit antaa sen viimeistellyn säväyksen sekä arvokkaan tunnelman.
Halvassa autossa ne antaa halvan kuvan ja tuuli suhisee toimittajan korvassa.
Tuohon vaikuttaa myös se, että niissä "arvo coupeissa" on lasin laskuautomatiikka ja tiivistystoiminto, joka vähentää tuulen suhinaa. Siinä halvassa autossa ei automatiikkaa välttämättä löydy ja lasi ei sen takia asetu niin tiiviisti.
Subaruhan on kaiken lisäksi luopunut uusissa malleissaan karmittomista laseista, eikö totta?
Moi, vaikken olekkaan vielä avannut tuota otsikon lehtijuttua, niin haluan kantaa korteni kekoon tähän keskusteluun
Tänä viikonloppuna minulla on ollut tilaisuus ajaa uutta 9-5:sta monenlaisilla teillä erilaisissa olosuhteissa. Monenlaisilla autoilla olen saanut/joutunut ajamaan ja arkisin pyörittelen about 15 erilaista autoa noin keskimäärin. Sillä kokemuksella uskallan sanoa ääneen, että Mersuissa on ollut surkein ohjaus mitä olen pyöritellyt. Se, että se on tahmea ja sitä joutuu pyörittämään takaisin samalla voimalla keskittääkseen ohjauksen, tekee siitä käsittämättömän huonon. Jos siihen vielä heittää leveät isot renkaat alle, niin eipä paljon huonommaksi sitä voi enää kukaan tehdä. Varmaan missään muussa autossa, kuin mersussa sitä ei hyväksyttäisi
Nyt tämä viikonloppu on tehnyt positiivisen vaikutuksen, uuden Saab 9-5:sen ohjaus on todellakin vaivaton normaalia autoilijalle. Se on kevyt ja minkäänlaisia häiriövoimia ei tule tiestä rattiin. Urat, montut tai tien kallistelut eivät vaikuta ohjaukseen. Tässä autossa jotenkin unohtaa ohjaamisen tarpeen, ajaminen sujuu aina vaivattomasti. Kerta kaikkiaan hyvä !
Mitä tulee auton muotoiluun, niin se on valitettavaa, että tämä auto saa muut näyttämään vanhanaikaisilta ! Ja mitä enemmän siihen tutustuu, niin sitä hienommalta se alkaa tuntumaan
Auto oli Saab 9-5 2.0 TiD Automatic
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Sonett73 kirjoitti:Mitä tulee auton muotoiluun, niin se on valitettavaa, että tämä auto saa muut näyttämään vanhanaikaisilta ! Ja mitä enemmän siihen tutustuu, niin sitä hienommalta se alkaa tuntumaan
Sonett73 kirjoitti:Mitä tulee auton muotoiluun, niin se on valitettavaa, että tämä auto saa muut näyttämään vanhanaikaisilta ! Ja mitä enemmän siihen tutustuu, niin sitä hienommalta se alkaa tuntumaan
Aito Saab.
Juuri näin, hieno peli ainakin kuvissa. Kävin huollattamassa autoni perjantaina ja yllätys yllätys Åströmmiltä Kokkolasta löytyi uuden 9-5 esitteitä, vaikka paikka on nykyään vain merkkihuolto. Myyjän kanssa jutellessa, meinasi että uusi maahantuoja ei ole kiinnostunut Pohjanmaan harmaasta alueesta, vaan keskittää myynnin vain isoimpiin kaupunkeihin, premiun meininkiä vissiin. Kokkolassakin myyntimäärät olivat aikanaan Suomessa aivan kärjessä asukasmäärään suhteutettuna, nyt joutuu lähtemään Vaasaan tai Seinäjoelle, jos haluaa edes koeajaa. Kertoili että vanhat saabistit käyvät kyselemässä, ettekö myy uusia saabeja ja miksi ei. On paljon vanhempia auton ostajia, jotka eivät lähde muualle kauppa tekemään vaan tyytyvät sitten muihin merkeihin(tutut myyjät). Tällä tavalla ei ainakaan täällä Keski-Pohjanmaalla nosteta saabin markkinaosuutta, en ole nähnyt vielä yhtään uutta 9-5 täällä).
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
En tiedä mitä mimmi on lukenut vai onko lukenut mitään.
Tässähän keskustellaan Hesarin koeajosta jossa autona oli
kaksilitrainen diesel, joka sai suorituskyvystä 8.5 pistettä.
Pahoittelen että hämmensin keskustelua vähän ot:ksi, mutta en tuota Metron juttua viitsinyt omaan säikeeseen laittaa kun oli aika pintapuoleinen kirjoitus. Kuvat olivat jostain mainoskuvista, liekö ovat autoa oikeasti ajaneet, koko juttu käännetty jostain ulkomaanlehdestä.
Ihan asiallinen arvostelu. Ihme ininää tuosta takaoven karmin maininnasta täällä. Itse kun ekaa kertaa Frankfurtin autonäyttelyssä kampeuduin tuonne takapenkille pää osui karmiin vaikka tiedostin aukon mataluuden ja yritin välttää siihen osumista. Koittakaa nyt herkkikset kestää sekin ettei se uusi Saab ole kaikin puolin täydellinen auto...
Mitä Mersuihin tulee, niin CLS on neliovinen coupé ja siksi laskeva linja on vähäisempi pahe. Jo edellinen malli oli selvästi suunnattu oikeastaan kahdelle aikuiselle jotka mahdollisesti haluavat kuljettaa joskus ehkä lapsia takana ja sama pätee tähän uuteenkin. Saab 9-5 sen sijaan ei ole coupé joten jos Mersuun haluaa verrata, osuvampi kohde on E-sarja ja sen takapenkille pääsee ilman kuhmuja.
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02 nyky-Saab BMW 535dAT -06