Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Ensi vuonna TTid:tä on kolmea tehoversiota: 130, 160 ja 180 hv. Vilkaisu naapurin Saab-sivustolle kertoo 130 hv:n hinnaksi sielä SEK 241 900 ~ 26 k€, joten siihen mahtuu vielä 4000€ veroa ennen kuin ylitetään 30 000€.
Toki 119g/km hiilidioksidit aiheuttaa enemmän kuin 4000€ veroa, mutta kokonaisuushan riippuu maahantuojan hinnoittelusta, joten on erittäin mahdollista että ainakin linear business-hinta jää alle 30 000€.
Toki 119g/km hiilidioksidit aiheuttaa enemmän kuin 4000€ veroa, mutta kokonaisuushan riippuu maahantuojan hinnoittelusta, joten on erittäin mahdollista että ainakin linear business-hinta jää alle 30 000€.
Re: Uusi Saab 9-5
Totta, mutta on epätodennäköistä että nykyhinnastoon peilaamalla 180hv version hinta jäisi sen alle. Nyt 120hv dieselin veroton hinta on 24197e ja autovero siihen 139g/km päästöillä 6304e kokonaishinnan ollessa 30501e. Uuden 130hv version hinta tulee olemaan erittäin todennäköisesti alle 30ke, jollei veroton hinta nouse nykymalliin verrattuna.Mikko83 kirjoitti:Ensi vuonna TTid:tä on kolmea tehoversiota: 130, 160 ja 180 hv. Vilkaisu naapurin Saab-sivustolle kertoo 130 hv:n hinnaksi sielä SEK 241 900 ~ 26 k€, joten siihen mahtuu vielä 4000€ veroa ennen kuin ylitetään 30 000€.
Toki 119g/km hiilidioksidit aiheuttaa enemmän kuin 4000€ veroa, mutta kokonaisuushan riippuu maahantuojan hinnoittelusta, joten on erittäin mahdollista että ainakin linear business-hinta jää alle 30 000€.
Re: Uusi Saab 9-5
No nyt sekin huhu on sitten selvää asiaa, että 9-5 tulee XWD, tässä alla osa lainaus tiedotteesta
Moottori saadaan kaikkiin 9-5:sen varustelutasoihin sekä etuvetoisena tai XWD:nä. (neliveto)
Sekä se, että BioPower'it ovat ruotsissa ympäristö luokiteltuja joten viiden vuoden verovapaus tästä seurauksena. Sekä rajoitetulla/alennetulla etuisuus/hyöty arvolla.
BioPower moottori on 2 litranen maksimi teholtaan 22o pollea ja vääntöä 350Nm jo 2500 kieroksella minuutissa, tämä riippumatta siitä ajetaanko bensiinillä tai E85:sella.BioPower-motorn är på 2 liter och ger en maxeffekt på 220 hk (162 kW) och ett vridmoment på 350 Nm redan vid 2 500 r/min, oavsett om den körs på E85 eller bensin. Motorn kan fås till alla utrustningsnivåer och med framhjulsdrift eller XWD (fyrhjulsdrift).
Bilar med BioPower är miljöbilsklassade med 5 års skattefrihet och har ett reducerat förmånsvärde
Moottori saadaan kaikkiin 9-5:sen varustelutasoihin sekä etuvetoisena tai XWD:nä. (neliveto)
Sekä se, että BioPower'it ovat ruotsissa ympäristö luokiteltuja joten viiden vuoden verovapaus tästä seurauksena. Sekä rajoitetulla/alennetulla etuisuus/hyöty arvolla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi Saab 9-5
Olisko ollut viime viikonlopun Hufvudstadspladetissa autoliitteessä koeajoraportti ko kamppeista. Ja kaikki 3 tehoversiota ovat todellakin tolla 119g/km päästöillä, myös 180hv, mutta toi alle 30t€ hinta pätee valitettavasti vain tohon 130hv malliin...Teme100 kirjoitti:Totta, mutta on epätodennäköistä että nykyhinnastoon peilaamalla 180hv version hinta jäisi sen alle. Nyt 120hv dieselin veroton hinta on 24197e ja autovero siihen 139g/km päästöillä 6304e kokonaishinnan ollessa 30501e. Uuden 130hv version hinta tulee olemaan erittäin todennäköisesti alle 30ke, jollei veroton hinta nouse nykymalliin verrattuna.Mikko83 kirjoitti:Ensi vuonna TTid:tä on kolmea tehoversiota: 130, 160 ja 180 hv. Vilkaisu naapurin Saab-sivustolle kertoo 130 hv:n hinnaksi sielä SEK 241 900 ~ 26 k€, joten siihen mahtuu vielä 4000€ veroa ennen kuin ylitetään 30 000€.
Toki 119g/km hiilidioksidit aiheuttaa enemmän kuin 4000€ veroa, mutta kokonaisuushan riippuu maahantuojan hinnoittelusta, joten on erittäin mahdollista että ainakin linear business-hinta jää alle 30 000€.
Olkos selitetty jotenkin niin että ensin olivat kuristaneet päästöt tohon 180hv:n malliin ja siitä sitten siirtäneet myös tehottomimpiin versioihin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uusi Saab 9-5
Meinaaks tää ns. uusi 9-5 jo muuttua ihan vanhaksi, kun juttu vähenee ja kukaan ei enää edes hauku tätä?
Käytössä tää on kyllä edelleen sangen nautinnollinen peli. Ja paranee vaan kunhan saan nuo Nokia 7-nastat alta pois ja Contin kitkat tilalle.
Iloisin syksyterveisin loistavilla valoilla edelleen kurvaileva Risto.
Käytössä tää on kyllä edelleen sangen nautinnollinen peli. Ja paranee vaan kunhan saan nuo Nokia 7-nastat alta pois ja Contin kitkat tilalle.
Iloisin syksyterveisin loistavilla valoilla edelleen kurvaileva Risto.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Tarvitsi sitten muistuttaa väliin, että minäkin olen olemassa, huomioikaa minua, please?ristos kirjoitti:Meinaaks tää ns. uusi 9-5 jo muuttua ihan vanhaksi, kun juttu vähenee ja kukaan ei enää edes hauku tätä?
Käytössä tää on kyllä edelleen sangen nautinnollinen peli. Ja paranee vaan kunhan saan nuo Nokia 7-nastat alta pois ja Contin kitkat tilalle.
Iloisin syksyterveisin loistavilla valoilla edelleen kurvaileva Risto.
Re: Uusi Saab 9-5
Vielä siinä on hitunen uutuudenviehätystä kun en ole vielä ainuttakaan autoa nähnyt liikenteessä, eikä Oulussa edelleenkään ole mahdollisuutta koeajolle. Käyn kyllä huomenna ohimennen vielä tarkistamassa tilanteen.ristos kirjoitti:Meinaaks tää ns. uusi 9-5 jo muuttua ihan vanhaksi, kun juttu vähenee ja kukaan ei enää edes hauku tätä?
Käytössä tää on kyllä edelleen sangen nautinnollinen peli. Ja paranee vaan kunhan saan nuo Nokia 7-nastat alta pois ja Contin kitkat tilalle.
Iloisin syksyterveisin loistavilla valoilla edelleen kurvaileva Risto.
Mitenkäs muuten tuo uutukainen kuraa itseänsä näin rapakelien tultua? Sotkeeko sivuikkunoita, kylkiä ja perää mitenkä pahasti verrattuna aiempiin autoihisi?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uusi Saab 9-5
Hei Teme100!Teme100 kirjoitti:Tarvitsi sitten muistuttaa väliin, että minäkin olen olemassa, huomioikaa minua, please?ristos kirjoitti:Meinaaks tää ns. uusi 9-5 jo muuttua ihan vanhaksi, kun juttu vähenee ja kukaan ei enää edes hauku tätä?
Käytössä tää on kyllä edelleen sangen nautinnollinen peli. Ja paranee vaan kunhan saan nuo Nokia 7-nastat alta pois ja Contin kitkat tilalle.
Iloisin syksyterveisin loistavilla valoilla edelleen kurvaileva Risto.
Olen minä silti, vaikka et huomioikaan. En minä sitä tarvitse. Satun vain ajamaan tällä meidän hyväksi havaitsemallamme Saabilla. Meinaan ajella jatkossakin.
Ystävällisin Saab-terveisin
Viimeksi muokannut ristos, Ma Loka 18, 2010 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Mike kyseli?
Mitenkäs muuten tuo uutukainen kuraa itseänsä näin rapakelien tultua? Sotkeeko sivuikkunoita, kylkiä ja perää mitenkä pahasti verrattuna aiempiin autoihisi?
Kyllä näillä kurakeleillä edelleen tuo huomio, että perä säilyy suhthyvin puhtaana. Peräosan yläosa eritoten rekkari ja takavalot eivät kuraannu pahasti. Keskiosan taite pyörteineen vaikuttanee asiaan. Saa nähdä kuinka lumen kanssa käy?
Sivuilla eturenkaat nostavat kylkiin kuran niin, että tulen laittamaan kuraläpät niin eteen kuin taaksekin. Oletan, että mustan auton helmat "harmaantuvat" jos takalokasuojan takaosaa jotenkin suojaa. Auton renkaat ovat leveät ja ulkonema alareunassa nostaa kuran alahelmoihin sen verran voimakkaasti, että tuohon ratkaisuun päädyin.
Ikkunan pesuvedet eivät likaa sivuikkunoita samalla tavalla kuin ne 9-3:ssa tekivät. Ts. sivupeilien tuulivirtauksen pyörteet toimivat erilailla kuin 9-3:ssa. Siinähän tuo ilmavirtaus imaisi peilit kuralle aika nopeasti nopeuden kasvaessa.
Itse pesurin toiminta on edelleen tutkinnan alla. Siitä sitten, kun nuo pesurin säätötoimet saadaan tehtyä tai suuttimet vaihdettua.
Terveisin
Mitenkäs muuten tuo uutukainen kuraa itseänsä näin rapakelien tultua? Sotkeeko sivuikkunoita, kylkiä ja perää mitenkä pahasti verrattuna aiempiin autoihisi?
Kyllä näillä kurakeleillä edelleen tuo huomio, että perä säilyy suhthyvin puhtaana. Peräosan yläosa eritoten rekkari ja takavalot eivät kuraannu pahasti. Keskiosan taite pyörteineen vaikuttanee asiaan. Saa nähdä kuinka lumen kanssa käy?
Sivuilla eturenkaat nostavat kylkiin kuran niin, että tulen laittamaan kuraläpät niin eteen kuin taaksekin. Oletan, että mustan auton helmat "harmaantuvat" jos takalokasuojan takaosaa jotenkin suojaa. Auton renkaat ovat leveät ja ulkonema alareunassa nostaa kuran alahelmoihin sen verran voimakkaasti, että tuohon ratkaisuun päädyin.
Ikkunan pesuvedet eivät likaa sivuikkunoita samalla tavalla kuin ne 9-3:ssa tekivät. Ts. sivupeilien tuulivirtauksen pyörteet toimivat erilailla kuin 9-3:ssa. Siinähän tuo ilmavirtaus imaisi peilit kuralle aika nopeasti nopeuden kasvaessa.
Itse pesurin toiminta on edelleen tutkinnan alla. Siitä sitten, kun nuo pesurin säätötoimet saadaan tehtyä tai suuttimet vaihdettua.
Terveisin
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uusi Saab 9-5
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uusi Saab 9-5
Alkaa pikkuhiljaa juttujen sävy muuttua aina vaan myönteisemmiksi - hyvä niin. Tuo KM -magazine oli mulle uusi tuttavuus - erityisesti kuvat tekivät kyllä suuren vaikutuksen.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Uusi Saab 9-5
Kävitkö tsekkaan ylemmän linkn kuvat??
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Uusi Saab 9-5
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Uusi Saab 9-5
Toivotaan, että Risto saa pissapojan toimimaan kunnolla.ristos kirjoitti: Itse pesurin toiminta on edelleen tutkinnan alla. Siitä sitten, kun nuo pesurin säätötoimet saadaan tehtyä tai suuttimet vaihdettua.Terveisin
Täällä on vieläkin saab ja opel myynti sekä verstaat saman katon alla, kuitenkin eri osastoilla, no piipahdin tänään opelin asastolla ja kyselin tästä suuttimien säätö työkalusta joka on jo täälläkin mainittu aiemmin ja otin siitä kännyllä kuvankin jonka jo toimitin Ristollekin, mutta pistetään kuva myös tännekin, mutta sitä ennen sen verran ettei täälläkään vielä kukaan tiedä onnistuuko saabin suuttimien säätö opelin työkalulla.
Kaveri joka vain työskentelee opelin kanssa oli skeptinen siihen sopivuuteen hän oli melkein matti siitä, että saabin suuttimet eivät ole opelin, ja sitten tää kuva työkalusta jonka numero on EN 49941. Ei mikään terävä kuva mut eiköhän siitä saa jonkinlaisen käsityksen millaisesta värkistä on kysymys.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.