Independent kehuu

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
qwerty
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 13:14

Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja qwerty »

Hello,

näyttäisi brittiläisessä Independentissä olevan varsin myötämielinen arvio. "Yhtä hyvä kuin saksalaiset kilpailijat? Saab on taatusti paljon kiinnostavampi, ja minun silmiini se myös näyttää paremmalta. [- -] Jos minun pitäisi valita A6:n, 5-sarjan, E-sarjan tai 9-5:n väliltä, ottaisin Saabin ja nauttisin erilaisuudesta."

http://www.independent.co.uk/life-style ... 98879.html
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
kello
"Aero"
Viestit: 361
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja kello »

Oikea meininki.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Periaatteessa suurin osa arvioista on ollut positiivisia. Moitteita tullut lähinnä takapääntilasta, takakontin koosta ja jotkut on moittineet ohjausta lievästä tunnottomuudesta. Em. jutut varmaan merkityksettömiä suurimmalle osalle jotka 9-5 sedania on mahdollisesti ostamassa.

Tuossa autossa on kyllä niin moni asia kohdallaan, että ihmettelen ellei se myy.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

qwerty kirjoitti:Hello,

näyttäisi brittiläisessä Independentissä olevan varsin myötämielinen arvio. "Yhtä hyvä kuin saksalaiset kilpailijat? Saab on taatusti paljon kiinnostavampi, ja minun silmiini se myös näyttää paremmalta. [- -] Jos minun pitäisi valita A6:n, 5-sarjan, E-sarjan tai 9-5:n väliltä, ottaisin Saabin ja nauttisin erilaisuudesta."

http://www.independent.co.uk/life-style ... 98879.html
Se ei vaan riitä jos yksi toimittaja tuollaisen ratkaisun tekisi..... :wink: yhtään saabin hyvyyttä väheksymättä. Aika näyttää....
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Onneksi niitä toimittajia on jo ollut enemmän kuin yksi.

Edittiä: Taitaapi olla melko vaikeaa löytää huonoa arviota tästä uutukaisesta. Omaan silmään ei ole osunut yhtäkään. Ainoa negatiivinen asia toistaiseksi on ollut ilmeisestikin se pääntila takana, mutta sekin varauksin.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Mutta toisaalta, aika harvassa on yleensäkin tuon koko- ja hintaluokan auton arvostelut, joissa enimmäkseen moititaan, ihan merkistä riippumatta sekin. :)
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja ristos »

.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Marko A kirjoitti:Periaatteessa suurin osa arvioista on ollut positiivisia. Moitteita tullut lähinnä takapääntilasta, takakontin koosta ja jotkut on moittineet ohjausta lievästä tunnottomuudesta. Em. jutut varmaan merkityksettömiä suurimmalle osalle jotka 9-5 sedania on mahdollisesti ostamassa.
Jos autossa ei ole tilaa tavaroille eikä takamatkustajille, niin silloin sen pitäisi olla ns. ajajan auto. Ajettavuudessa ja ohjaustunnossa ei siis saisi olla sanomista. Ainakin jompi kumpi pitäisi olla kunnossa -> odottelemme farmaria.
kaius
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 16:18
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja kaius »

Jos huonoja puolia pitää etsiä niin kyllä ainakin minun silmääni ekana osuu tuo moottoripuoli. Oikein mitään kiinnostavaa vaihtoehtoa ei löydy. Aero kuluttaa ihan järjettömästi kilpailijoihin verrattuna ja muidenkaan kulkupuoli suhteessa kulutukseen ei oikein vakuuta. Jos verrataan uuteen 5-sarjan bemariin niin vaikkapa 530D pesee 245 hevosellaan ja kuuden litran normikulutuksella kyllä Saabin mennen tullen.
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02
nyky-Saab BMW 535dAT -06
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4212
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

kaius kirjoitti:Jos verrataan uuteen 5-sarjan bemariin niin vaikkapa 530D pesee 245 hevosellaan ja kuuden litran normikulutuksella kyllä Saabin mennen tullen.
Tjoo. Tosin Auto Motor und Sportin koeajossa 530D vei keskimäärin 8,7 litraa sataselle. Pienin lukema johon pääsivät oli 6,2 ja suurin 10,1.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kaius kirjoitti:Jos verrataan uuteen 5-sarjan bemariin niin vaikkapa 530D pesee 245 hevosellaan ja kuuden litran normikulutuksella kyllä Saabin mennen tullen.
BMW 530D (farkku, koska sedanina ei ollu ku xDrive nelivedollinen suomen hinnastoissa): 68.666,03€, 6,6l/100km (manuaali)

Saab 9-5TiD 46105€, 5,3l/100km. Lähempänä bemarin suorituskykyä olevan (MY2011) TTiD:n (190hv / 400Nm) hintaa tai kulutusta ei ole vahvistettu, mutta uskoisin kuitenkin hintaeroa Penariin jäävän semmoset 10-15k€ vähintään ja yhdistetty kulutuskaan ei varmaan nouse tuonne 6,6l:n tasolle.

Ei tuo ero nyt mielestäni mitenkään dramaattinen ole bemariin, kunhan 2011 mallit saadaan kauppoihin parin kk:n sisään. Toki uudesta vitosesta puuttuu oikeasti tehokas diesel-vaihtoehto, eli kyllä joku ~250hv diesel varmaan myisi myös. Itseäni ei ainakaan haittaa pätkääkään tehodiisselin puute, sillä kaikki kokeilemani dieselit ovat toistaiseksi olleet enemmän tai vähemmän kamalia ominaisuukisltaan bensaturbolliseen verrattuna. :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Mawerick kirjoitti:
kaius kirjoitti:Jos verrataan uuteen 5-sarjan bemariin niin vaikkapa 530D pesee 245 hevosellaan ja kuuden litran normikulutuksella kyllä Saabin mennen tullen.
Tjoo. Tosin Auto Motor und Sportin koeajossa 530D vei keskimäärin 8,7 litraa sataselle. Pienin lukema johon pääsivät oli 6,2 ja suurin 10,1.
Ajattelin kans, että on kyllä v*tun vale, että bimmeri kulkisi keskimäärin kuudella litralla..
2008 180hv 9-3SS TTiD vie tehtaan (myyntihetkellä) ilmoittaman 6,8 keskimäärin, sigusta voi tulkita tankkaus.com:n käyrää.. Nyt näköjään ilmoitetaan 5,6, olisiko pudonnut uudemmilla.
Ville K
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Saab 9-5TiD 46105€, 5,3l/100km. Lähempänä bemarin suorituskykyä olevan (MY2011) TTiD:n (190hv / 400Nm) hintaa tai kulutusta ei ole vahvistettu, mutta uskoisin kuitenkin hintaeroa Penariin jäävän semmoset 10-15k€ vähintään ja yhdistetty kulutuskaan ei varmaan nouse tuonne 6,6l:n tasolle.

Eikös kuitenkin uuden 5 sarjalaisen 520d 184hv 380 nm olis oikea veratailukohde n. 50000 € hinnallaan ja 5 litran laboratoriokulutuksineen.
Ville K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ville K kirjoitti: Eikös kuitenkin uuden 5 sarjalaisen 520d 184hv 380 nm olis oikea veratailukohde n. 50000 € hinnallaan ja 5 litran laboratoriokulutuksineen.
Kyllä, mutta kun oli aiemmin puhe tuosta 530D:stä.
Sedanina 520d (177hv, 5,1l/100km) 49604,43€ hinnat alkaen malli. Lähde tämä: http://213.157.92.70/bmw/hinnastot/down ... 072010.pdf

Hintaeroksi ns. neekerimalleilla jää ~3000€ (46 vs 49 kEur), ja faktahan on se, että 500-sarjalainen on melkein pikkuauto uuteen 9-5:een verrattuna :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ville K
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Independent kehuu

Viesti Kirjoittaja Ville K »

V.J.S kirjoitti:
Ville K kirjoitti: Eikös kuitenkin uuden 5 sarjalaisen 520d 184hv 380 nm olis oikea veratailukohde n. 50000 € hinnallaan ja 5 litran laboratoriokulutuksineen.
Kyllä, mutta kun oli aiemmin puhe tuosta 530D:stä.
Sedanina 520d (177hv, 5,1l/100km) 49604,43€ hinnat alkaen malli. Lähde tämä: http://213.157.92.70/bmw/hinnastot/down ... 072010.pdf

Hintaeroksi ns. neekerimalleilla jää ~3000€ (46 vs 49 kEur), ja faktahan on se, että 500-sarjalainen on melkein pikkuauto uuteen 9-5:een verrattuna :)

Niin, no jos kuitenkin puhuttaisiin uudesta F10 mallista eikä vanhasta E60 mallista. Uudessa tuo 184 hv ja 380nm vääntöä. Sisätilat väljemmät kuin vanhassa. Sisätilojen vertailusta Saabiin en tosin tiedä mitään...
Ville K
Vastaa Viestiin