Saab 9-5 Vector 2.0 TiD4 AT6 FWD Taloustaito.fi:n koeajossa
Saab 9-5 Vector 2.0 TiD4 AT6 FWD Taloustaito.fi:n koeajossa
# 1793
Saab 9-5 Aero Wagon M5 -04 StageX BioPower Silver & 9-5 Aero Sedan M5 -04 Nordic Extreme R StageY BioPower Nocturne Blue & 9-5 Aero Wagon A5 -06 StageZ BioPower Laser Red & 9000 CC 2.0 Turbo16 M5 -89 Malachite Green
Saab 9-5 Aero Wagon M5 -04 StageX BioPower Silver & 9-5 Aero Sedan M5 -04 Nordic Extreme R StageY BioPower Nocturne Blue & 9-5 Aero Wagon A5 -06 StageZ BioPower Laser Red & 9000 CC 2.0 Turbo16 M5 -89 Malachite Green
Re: Saab 9-5 Vector 2.0 TiD4 AT6 FWD Taloustaito.fi:n koeajossa
Olipa kerrassaan mukavasti kirjoitettu juttu. Jälleen kerran pistää ihmettelemään Tuulilasin "koeajoraporttia".
Tuntuu vähän sille, että jos toimittaja sallii itselleen tykätä Saabista niin kokemus ja kirjoittelu on myönteistä - jos taas ei niin sitten jutut on mitä sattuu.
Tuntuu vähän sille, että jos toimittaja sallii itselleen tykätä Saabista niin kokemus ja kirjoittelu on myönteistä - jos taas ei niin sitten jutut on mitä sattuu.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 9-5 Vector 2.0 TiD4 AT6 FWD Taloustaito.fi:n koeajossa
Juu, veikkaisin että tällä journalistilla on itsetunto ihan kohdillaan, jolloin herra on voinut kirjoittaa Saabista ihan oman näkemyksensä eikä ole tarvinnut toitottaa mitään essonbaari-saksanpremiumpropagandaa
Negatiivisetkin asiat voi kirjoittaa niin monella tavalla:"(takamatkustamossa) Pääntila riittää juuri, ellei kyse ole tosipitkästä hujopista."
Ja jousituksen pintakovuudesta mainittuaan kertoo, että jos se häiritsee, niin siitä pääsee rahalla eli säädettävällä alustalla
Yksi asia mikä on jäänyt mieleen näistä Saabin koeajoista on tuo kulutus. Yleensä kun noissa koeajoraporteissa toimittajat keksii kaikenmaailman selityksiä, että ehkä kesähelteillä alamäkeen ja myötätuulella rekan imussa voidaan tälläkin saksanpremiumilla/ruåtsintraktorilla/riisikupilla normikulutuslukemat saavuttaa, mutta nyt meni pari litraa yläkanttiin...
Vaan mitenkäs kävi tässäkin Saabin koeajossa:
"
Levein Nokian Hakkapeliitta R -kitkarenkain (225/55 R 17) reilusti yli kymmenen asteen pakkasessa ajetulla maantielenkillä automaattivaihteisen Saab 9-5:n kulutus pysyi hyvin normilukemassa rajoissa. Kahdeksankympin osuuksilla sata kilometriä taittui jopa selvästi alle kuudella litralla."
Harmi vaan, että verot määräytyy normikulutuksen, ei normaalikäytön kulutuksen mukaan. Normikulutuksen optimoinnissa kun on useat kilpailijat vielä edellä.
Negatiivisetkin asiat voi kirjoittaa niin monella tavalla:"(takamatkustamossa) Pääntila riittää juuri, ellei kyse ole tosipitkästä hujopista."
Ja jousituksen pintakovuudesta mainittuaan kertoo, että jos se häiritsee, niin siitä pääsee rahalla eli säädettävällä alustalla
Yksi asia mikä on jäänyt mieleen näistä Saabin koeajoista on tuo kulutus. Yleensä kun noissa koeajoraporteissa toimittajat keksii kaikenmaailman selityksiä, että ehkä kesähelteillä alamäkeen ja myötätuulella rekan imussa voidaan tälläkin saksanpremiumilla/ruåtsintraktorilla/riisikupilla normikulutuslukemat saavuttaa, mutta nyt meni pari litraa yläkanttiin...
Vaan mitenkäs kävi tässäkin Saabin koeajossa:
"
Levein Nokian Hakkapeliitta R -kitkarenkain (225/55 R 17) reilusti yli kymmenen asteen pakkasessa ajetulla maantielenkillä automaattivaihteisen Saab 9-5:n kulutus pysyi hyvin normilukemassa rajoissa. Kahdeksankympin osuuksilla sata kilometriä taittui jopa selvästi alle kuudella litralla."
Harmi vaan, että verot määräytyy normikulutuksen, ei normaalikäytön kulutuksen mukaan. Normikulutuksen optimoinnissa kun on useat kilpailijat vielä edellä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saab 9-5 Vector 2.0 TiD4 AT6 FWD Taloustaito.fi:n koeajossa
Onhan se kiva, että Saabia kehutaan, mutta elekee vielä avatko skumppapulloa...harvemmin tuon lehden autoliitteessä mitään haukutaan!
Re: Saab 9-5 Vector 2.0 TiD4 AT6 FWD Taloustaito.fi:n koeajossa
.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Saab 9-5 Vector 2.0 TiD4 AT6 FWD Taloustaito.fi:n koeajossa
Uskomaton juttu: Opelia ei ole mainittu yhtään kertaa eikä jutussa ole muutenkaan menneiden aikojen pohdintaa suurin osa kuten monilla medioilla tapana näyttää olevan.. edelleenkin! Voisi Tuulilasinkin heput tutustua tähän ja huomata miten ydinasiaan keskitytään eikä muuhun p----n jauhamiseen.
Re: Saab 9-5 Vector 2.0 TiD4 AT6 FWD Taloustaito.fi:n koeajossa
Mutta voiko lehden koeajoon luottaa, kun se kehui Skoda Superb Combinkin rakkuloille ?
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Saab 9-5 Vector 2.0 TiD4 AT6 FWD Taloustaito.fi:n koeajossa
Hei skodahan on ihan hyvä auto hyvä hinta laatu suhde, ainoa huono puoli on persoonattomuus, wagin peruskauraa kuten volkarikin. Audi taas on se premium merkki, mutta hintakin nousee sitten todella paljon, vaikka rakennuspalikat ovat samat. Hintapolitiikkaan taas vaikuttaa eniten maahantuojan tarve nostaa merkin imagoa Suomessa. Saksassa audi on keskiluokan perusvalinta, parkkipaikat ovat pullollaan A6 audeja, koska hinnat ovat kohtuullisia.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447