Tiedän kyllä, kokemusta on. Oletko koittanut vaihtaa tuota Aeroa liikeessä? Yksi NG Aero oli Nettiautossakin myytävänä hetken aikaa mutta nyt on poistunut. Liekö löytänyt ostajan.valtteri kirjoitti:Ei mene nuo suomen autot noilla pyyntihinnoilla kaupaksi aivan helposti.
Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Nykyisessä tilanteessa voisi olla, että tuo valtterin femma vaihtuisi liikkeessä käden puristuksella NG 9-5:een. Samalla saatas noita markkina-arvoja vähän realistisemmalle tasolle. Eikai auto, joka voi pikku vaurioista / viasta mennä käyttökelvottomaksi saa maksaa noin paljon...tosu kirjoitti:Tiedän kyllä, kokemusta on. Oletko koittanut vaihtaa tuota Aeroa liikeessä? Yksi NG Aero oli Nettiautossakin myytävänä hetken aikaa mutta nyt on poistunut. Liekö löytänyt ostajan.valtteri kirjoitti:Ei mene nuo suomen autot noilla pyyntihinnoilla kaupaksi aivan helposti.
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Ei ne autokauppiaat, edes saab-kauppiaat, ole hyväntekijöitä.....mutta tervemenoa ehdottamaan. Voipi olla kyllä, älä nyt pahastu, että siitä ehdotuksesta saa vain kakkaisen naurun....illias kirjoitti:Nykyisessä tilanteessa voisi olla, että tuo valtterin femma vaihtuisi liikkeessä käden puristuksella NG 9-5:een.tosu kirjoitti:Tiedän kyllä, kokemusta on. Oletko koittanut vaihtaa tuota Aeroa liikeessä? Yksi NG Aero oli Nettiautossakin myytävänä hetken aikaa mutta nyt on poistunut. Liekö löytänyt ostajan.valtteri kirjoitti:Ei mene nuo suomen autot noilla pyyntihinnoilla kaupaksi aivan helposti.
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Ei ole tarkoitus edes mennä koettamaan vaihtoa sillä väliraha karkaa aivan uskomattomiin euroihin.
Onneksi ei ole pakko tehdä yhtään mitään auton suhteen sillä nykyisellä päästelee vielä pitkät tovit.
Se on vaan se sairaus joka vaivaa ja vaikka järki sanoo että älä vaan osta NG 9-5:sta niin kumminkin haluttaisi ihan sairaasti
Ruotsissa NG:iden hinnat rupeaa olemaan oikealla tasolla ottaen huomioon auton nykyisen tilanteen kun takuuta ei ole ja varaosienkin saanti on epävarmaa sekä vielä kiinnostus markkinoilla on nolla.
Onneksi ei ole pakko tehdä yhtään mitään auton suhteen sillä nykyisellä päästelee vielä pitkät tovit.
Se on vaan se sairaus joka vaivaa ja vaikka järki sanoo että älä vaan osta NG 9-5:sta niin kumminkin haluttaisi ihan sairaasti
Ruotsissa NG:iden hinnat rupeaa olemaan oikealla tasolla ottaen huomioon auton nykyisen tilanteen kun takuuta ei ole ja varaosienkin saanti on epävarmaa sekä vielä kiinnostus markkinoilla on nolla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Ei ne pyyntihinnat mihinkään muutu siitä että auto menee kaupaksi. Vain liikkeessä myytävänä olevissa autoissa on hintalappu. Kupanteossa yleensä raha vaihtaa omistajaa (ja tässä tapauksessa myös autot) vasta tällöin todellinen markkina-arvojen ero niiden välillä selviää.illias kirjoitti: Samalla saatas noita markkina-arvoja vähän realistisemmalle tasolle.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Noiden myyntivolyymi on Suomessa niin mitätöntä, että eihän se tarvi kuin yhden kaupan ja se on teoriassa viimeisin "markkinahinta". Kyllä se myyjänkin pitää tajuta realiteetti, että jos on myymässä tavaraa jonka normaali käyttöikä on 20v, eikä voi antaa sille mitään takuuta, eikä mitään vahvistusta edes varaosien saatavuudesta. Ei siinä ole varaa paljon naureskella, melkein sama minkälainen tarjous tulee pöydälle. Ei muutakuin tarkkaireita heitteleen esittely NG 9-5:sta. Katsotaan kuka saa halvimmallatosu kirjoitti:Ei ne pyyntihinnat mihinkään muutu siitä että auto menee kaupaksi. Vain liikkeessä myytävänä olevissa autoissa on hintalappu. Kupanteossa yleensä raha vaihtaa omistajaa (ja tässä tapauksessa myös autot) vasta tällöin todellinen markkina-arvojen ero niiden välillä selviää.illias kirjoitti: Samalla saatas noita markkina-arvoja vähän realistisemmalle tasolle.
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Amerikassahan noita uusia ajamattomia ysivitosia on maannut melkoiset määrät maahantuojan ja piirimyyjien varastoissa. Tinkimistaitoinen käteisostaja voisi tehdä siellä edukkaat kaupat, tiedä sitten mitä rahti, tulli ja vaatimustenmukaiseksi muuttaminen tulisi kustantamaan.
http://saabsdivided.com/?p=377
http://countrysaab.com/?page_id=6
http://saabsdivided.com/?p=377
http://countrysaab.com/?page_id=6
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Sehän voisi ollakin yksi tapa hankkia noita kohtuuhintaan. Verojen epäselvyys tosin edelleenkin pahin ongelma. Tuo vaatimustenmukaisuus voi olla myös ikävä haaste.Juha96 kirjoitti:Amerikassahan noita uusia ajamattomia ysivitosia on maannut melkoiset määrät maahantuojan ja piirimyyjien varastoissa. Tinkimistaitoinen käteisostaja voisi tehdä siellä edukkaat kaupat, tiedä sitten mitä rahti, tulli ja vaatimustenmukaiseksi muuttaminen tulisi kustantamaan.
http://saabsdivided.com/?p=377
http://countrysaab.com/?page_id=6
Jos saisi epäselvyydet avattua, niin voitas kerätä foorumilta ostoporukka ja tilata jenkeistä muutama kontillinen
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Eiköhän jokaiselle tarjolla olevalle autolle lopulta joku ostaja löytyy. Tässä Saab-porukassa tuntuu olevan vaan tilanne, että jokainen auton haluaisi, mutta kun pitäisi saada miltei ilmaiseksi? Tälle se tuntuu, kun tätä keskustelua seuraa.
Tämän NG:n takuutilanne on varmasti juuri nyt vaikea, mutta jos auton kaupasta kuin kaupasta ostaa, niin kauppa varmasti näille uudehkoille oman kauppansa takuun antanee. Onko se vuosi tai puoli, niin takuu se on kuitenkin.
Kun pikkumustani tuonne Lielahteen jätin, vein sen suoraan huollosta sinne. Kun kuitenkin reilun vuoden sillä ajoin, oli tuo vuosi auton osalta viaton. Pidän edelleenkin tuota mallia ainakin dieselinä hyvin toimivana ja hyvin vähävikaisena autona.
Ennenkuin auton vaihdoin selvittelin auton huoltojen ja varaosien tilannetta Metroauton kanssa. Tilanteeksi jäi, että auton moottoritekniikan kanssa yhteensopivuus Opelin kanssa oli suuri, voisi sanoa täydellinen. Alustan osien osalta Insignian osat olivat varmaan hyvin käypää tavaraa. Suurimmaksi ongelmaksi jäivät ulkoiset pellit, muoviset osat koriin ja korin sisustuksen tarvikkeet, mitkä olivat hyvin autokohtaiset ja yksilöllisiä.
Omaksi uskomuksekseni jäi, että NG-95 on oikein hyvä ja turvallinen auto. Se, että pikkumusta vaihtui, johtui omasta autoiluni tulevaisuusarviostani, tulevasta jälleenmyyntiarviostani sekä tehtaan toiminnan sekavasta tilanteesta.
Pidän edelleenkin Saabia ja entistä pikkumustaani yhtenä parhaista autostani. Erityisesti talvella on vaikeaa löytää miellyttävämpää ja turvallisempaa matkakumppania Suomen teille.
Uskon myös, että NG-95 ostajalla on nyt oiva tilaisuus saada edullinen ja laadukas auto itselleen.
Ystävällisin terveisin reilut 58000km NG-95:lla matkaa kokenut ja tehnyt!
Tämän NG:n takuutilanne on varmasti juuri nyt vaikea, mutta jos auton kaupasta kuin kaupasta ostaa, niin kauppa varmasti näille uudehkoille oman kauppansa takuun antanee. Onko se vuosi tai puoli, niin takuu se on kuitenkin.
Kun pikkumustani tuonne Lielahteen jätin, vein sen suoraan huollosta sinne. Kun kuitenkin reilun vuoden sillä ajoin, oli tuo vuosi auton osalta viaton. Pidän edelleenkin tuota mallia ainakin dieselinä hyvin toimivana ja hyvin vähävikaisena autona.
Ennenkuin auton vaihdoin selvittelin auton huoltojen ja varaosien tilannetta Metroauton kanssa. Tilanteeksi jäi, että auton moottoritekniikan kanssa yhteensopivuus Opelin kanssa oli suuri, voisi sanoa täydellinen. Alustan osien osalta Insignian osat olivat varmaan hyvin käypää tavaraa. Suurimmaksi ongelmaksi jäivät ulkoiset pellit, muoviset osat koriin ja korin sisustuksen tarvikkeet, mitkä olivat hyvin autokohtaiset ja yksilöllisiä.
Omaksi uskomuksekseni jäi, että NG-95 on oikein hyvä ja turvallinen auto. Se, että pikkumusta vaihtui, johtui omasta autoiluni tulevaisuusarviostani, tulevasta jälleenmyyntiarviostani sekä tehtaan toiminnan sekavasta tilanteesta.
Pidän edelleenkin Saabia ja entistä pikkumustaani yhtenä parhaista autostani. Erityisesti talvella on vaikeaa löytää miellyttävämpää ja turvallisempaa matkakumppania Suomen teille.
Uskon myös, että NG-95 ostajalla on nyt oiva tilaisuus saada edullinen ja laadukas auto itselleen.
Ystävällisin terveisin reilut 58000km NG-95:lla matkaa kokenut ja tehnyt!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Taisi minun kommenttini olla vahingossa lainattuna omassasi. Tuota juuri tarkoitin, ja kai sitä on turha pari kuukautta sitten auton ostaneelle todistella. Myytävänä oleviin autojen pyyntihintoihin se ei silti vaikuta.illias kirjoitti:Noiden myyntivolyymi on Suomessa niin mitätöntä, että eihän se tarvi kuin yhden kaupan ja se on teoriassa viimeisin "markkinahinta".
Viittaan edelliseen ja omalta osaltani olen tuon jo tehnyt.illias kirjoitti:Katsotaan kuka saa halvimmalla
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Hyvä juttu, ja parempi kaikkien NG femmaa haaveilevien kannalta.tosu kirjoitti: Viittaan edelliseen ja omalta osaltani olen tuon jo tehnyt.
Nuohan sitten aika nopeasti pitäisi vaikuttaa verotuspäätöksiinkin, kunhan saadaan jokunen kauppa kotimaassa aikaiseksi.
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
ristos kirjoitti:Eiköhän jokaiselle tarjolla olevalle autolle lopulta joku ostaja löytyy. Tässä Saab-porukassa tuntuu olevan vaan tilanne, että jokainen auton haluaisi, mutta kun pitäisi saada miltei ilmaiseksi? Tälle se tuntuu, kun tätä keskustelua seuraa.
Ennenkuin auton vaihdoin selvittelin auton huoltojen ja varaosien tilannetta Metroauton kanssa. Tilanteeksi jäi, että auton moottoritekniikan kanssa yhteensopivuus Opelin kanssa oli suuri, voisi sanoa täydellinen. Alustan osien osalta Insignian osat olivat varmaan hyvin käypää tavaraa. Suurimmaksi ongelmaksi jäivät ulkoiset pellit, muoviset osat koriin ja korin sisustuksen tarvikkeet, mitkä olivat hyvin autokohtaiset ja yksilöllisiä.
Ei ollut tarkoitus tulla tänne polkemaan teidän autojen hintaan. Ajatus oli haarukoida mitä NG 9-5:sta kannattaisi maksaa riskitilanne huomioiden.
Ostakaa tekin toinen, jos niitä saa puoli-ilmaiseksi jostakin. Onpahan ainakin varaosia
Muoviosat varmaankin kaikista pahin riski näissä. Tosiaan aika pitkälti varmaan pärjää Opelin osilla.
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Täytyy muistaa se, että jos ei sille "uudelle" ysifemmalle tule takuuta, niin ei sitä kyllä tule sille 4 vuotta vanhallekaan jota tässä ehdotettiin vaihdossa tyrkytettäväksi ! Sellainen kauppias ei kauaa elä joka vaihtaa vanhan "romun"(sori) uuteen käsipäivää-kaupalla. Tai sitten hän ei ole ymmärtänyt mikä on kaupanteon tarkoitus....
Jos uusimallisen hinnat tippuisi ns. sopivalle tasolle, niin mikäjottei sellaista uskaltaisi ostaa. Mutta vain sopivalla hinnalla....
Jos uusimallisen hinnat tippuisi ns. sopivalle tasolle, niin mikäjottei sellaista uskaltaisi ostaa. Mutta vain sopivalla hinnalla....
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Komppaaja hyvä; 4 vuotiaaseen "romuun" saa osia vielä rahalla.... mutta kyllähän se vi..aa jos lähes uuteen ei saa osia edes rahalla.
Ja ostajan kannalta on aivan yksi hailee saako myyjältä takuun ostamalleen NG:lle jos siihen ei saa osia, takuusta maksetaan osat ei tehdä niitä.
Hyvä esimerkki on nim.ristos:sen auto joka on jo aika lähellä oikeaa hintaa mutta siellä on jo aika kauan jököttänyt myyjän hallissa odottaen ostajaa.
Tosiasia on vain nyt se että NG 9-5 ei tällä hetkellä ole mikään autokauppiaan ihanne vaihdokki, eikä mikään muukaan
Ja ostajan kannalta on aivan yksi hailee saako myyjältä takuun ostamalleen NG:lle jos siihen ei saa osia, takuusta maksetaan osat ei tehdä niitä.
Hyvä esimerkki on nim.ristos:sen auto joka on jo aika lähellä oikeaa hintaa mutta siellä on jo aika kauan jököttänyt myyjän hallissa odottaen ostajaa.
Tosiasia on vain nyt se että NG 9-5 ei tällä hetkellä ole mikään autokauppiaan ihanne vaihdokki, eikä mikään muukaan
Viimeksi muokannut tturku, To Maalis 29, 2012 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu väärintehty lainaus, käykää kertaamassa säännöt lainauksen osalta!
Syy: Poistettu väärintehty lainaus, käykää kertaamassa säännöt lainauksen osalta!
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Juuri näin.
Saattaa paljon kehuttu ajomukavuuskin kärsiä pelon tunteesta, että joku koijari tulee takaloosteriiin liikennevaloissa. Pahimmassa tapauksessa ajot oli sitten siinä. Kyllä minusta tuosta riskistä pitää melko reilut alennukset ropista.
Saattaa paljon kehuttu ajomukavuuskin kärsiä pelon tunteesta, että joku koijari tulee takaloosteriiin liikennevaloissa. Pahimmassa tapauksessa ajot oli sitten siinä. Kyllä minusta tuosta riskistä pitää melko reilut alennukset ropista.
Viimeksi muokannut tturku, To Maalis 29, 2012 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu väärintehty lainaus, käykää kertaamassa säännöt lainauksen osalta!
Syy: Poistettu väärintehty lainaus, käykää kertaamassa säännöt lainauksen osalta!
#3540
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976