Ng9-5 biopoweriksi

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Ng9-5 biopoweriksi

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ei näy ainakaan viripajoilla tarjontaa olevan. Onko kenelläkään tieto onnistuuko vm.11 ei-biopower muuttaa biopoweriksi?

Todennäköisesti tähänkään kysymykseen ei osaa kukaan vastata, mutta kokeillaan nyt ainakin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Ng9-5 biopoweriksi

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Meillähän on tuo tehtaan 2.0T XWD "BioPower", tosin Hirschillä softattuna. Tehdas ei koskaan ehtinyt Hirschin mukaan (sähköpostitse saamani tieto) korjata pohjasoftan ongelmaa venttiilinsäädön ajoituksen diagnostiikassa alkoholilla tässä A20NFT-koneessa kunnolla, siksi se ei toimi alkoholilla Hirsch-softalla, vakiona ilmeisesti paremmin, mutta en tiedä toimiiko kenelläkään ongelmitta..
Tätä emme ole kyllä myöhemmin harmitelleet, hyvä kun selvisi takuun piirissä. Emme ole harmitelleet siksi, että toimintasäde alkoholilla oli lähinnä surkea. Ainetta meni aivan sikamaisia määriä, eikä siinä olisi mitään säästöä. Ei minkäänlaista.

Tältä pohjalta, alkoholi ja NG9-5 - En suosittele edes kuskille.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ng9-5 biopoweriksi

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kiitos hyvästä vastauksesta. Pitääpä siis keskittyä pelkkään viriin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ng9-5 biopoweriksi

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Alkoholilla ja Hirsch päivityksellä ajan koko ajan.
En nyt ihan yhdy Ristom kommenttiin. Matka-ajossa kannattaa varmasti E85:sella ajo. Kaupungissa menee kyllä soppaa ihan kiitettävästi mutta niin menee bensaakin. Omassa ongelmaa ainoastaan heti kylmänä liikkeellle lähdettäessä ei muutoin.

Ruotsissahan noita Biopower Hirschejä on paljon ja ei niistä nyt noin synkää kuvaa saa kun lukee heidän keskustelua.

VT tuner ilmoitti että heidän softalla toimii E85:sella, en ikinä kokeillut mutta tietääkseni tollainen softa löytyy Suomesta ja klubilaiselta http://www.vtunerperformance.com/?p=372

vastaus VT tunerilta maaliskuulta 2013
Yes, we already have one customer testing our software on his 2011 Saab 9-5 Turbo4 with various blends of ethanol (E85) and petrol. So far the customer reports the increased power is very noticeable and no problems on E85 or petrol. We are still refining the tuning, but gains of ~40 hp / 40 ft-lb (50 Nm) have been observed so far
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Ng9-5 biopoweriksi

Viesti Kirjoittaja Ristom »

valtteri kirjoitti:Alkoholilla ja Hirsch päivityksellä ajan koko ajan. Omassa ongelmaa ainoastaan heti kylmänä liikkeellle lähdettäessä ei muutoin.
Eli sinullakin on nykimisongelma, mutta ei hajota vehkeitä, toisin kuin meillä muistaakseni neljästi vaihdettu imunokka-akselin asennon tunnistin / säätävät osat. 0% foorumilla tunnetuista yksilöistä siis toimii ongelmitta?
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ng9-5 biopoweriksi

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Ristom kirjoitti:
valtteri kirjoitti:Alkoholilla ja Hirsch päivityksellä ajan koko ajan. Omassa ongelmaa ainoastaan heti kylmänä liikkeellle lähdettäessä ei muutoin.
Eli sinullakin on nykimisongelma, mutta ei hajota vehkeitä, toisin kuin meillä muistaakseni neljästi vaihdettu imunokka-akselin asennon tunnistin / säätävät osat. 0% foorumilla tunnetuista yksilöistä siis toimii ongelmitta?
Sama ongelma on ollut kokoajan mutta itse olen opetellut sen että auto voi käydä 1 min ennenkuin lähden liikkeelle. Yhtään anturaa ei ole mihinkään vaihdettu kop.kop.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Ng9-5 biopoweriksi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Sekalaisessa maantieajossa, konetie mukaan lukien, pääsee alle 9 litran viinaksilla. Ei mielestäni paha tuonkokoiselle vaunulle.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ng9-5 biopoweriksi

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

VTunerin biopower softalla olen tyytyväisenä ajellut. Toimii kylmälläkin toisin kun Hirsch. Ja kyllä tuolla sen about 500KM saa matka-ajoa ajettua. Minusta päivitys on ollut kannattava.

Ei biopower koneeseen pitää laitaa 1) Anturi, joka laskee viinaseoksen, NG ei osaa laskea samalla lailla kuin esim vanhan OG:n kone. 2) lohkolämppäri (jos ei ole), talvella ilman lokolämppäriä + viina ei toimiva yhdistelmä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Ng9-5 biopoweriksi

Viesti Kirjoittaja Ristom »

1½ toimivaa neljästä?
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Ng9-5 biopoweriksi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Juu toimii, joskus kyllä sammahtaa lämpimällä koneella lähtiessä. Kuuluuko malliin vai onko kuskissa vikaa ?
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Vastaa Viestiin