vikakoodit

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
jarkar
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

vikakoodit

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Aloitin uuden osion, kun ng tuli taloon saa pian vaihtaa ng lähtee talosta :lol: .
Onko kukaan kysellyt huollosta tuosta vikaherkyydestä? mikä sihen voisi auttaa.
mulla noin kymmenestä reissusta 2-3 pääsee ilman ilmoitusta takaisin.
Eilen hyvä tie ja vakkari päällä 95km/h ja sitten tuli huolla AWD.
takaisin tullessa kolme kertaa huolla ajovakaus, tosin aina pysähdyksen jälkeen
tuntuu että lämpöisellä ilmalla herkempi? Kevät talvella ei tullut mitään ilmoituksia
Rupeaa pian tulemaan kuskillekkin vikakoodeja :lol:
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Käy luetuttamassa vikakoodit niin tiedät mistä aloittaa. Vaassasa ainakin onnistuu tuo vikakoodien luku....

Itsellä päällä C0407 64 koodi ja nyt odotetaan öljyä haldex kytkimeen ( odotettu jo viikko, :evil: ) Omaani tehty remonttia taka-akseliin juuri ennen ostoa ja kuulemma voi tehdä tuon että vaatii 50 ml. lisää öljyä hetki remontin jälkeen.

Jos ei öljyllä tokene niin pitää lähteä joko Tallinnaan tai Ruotsiin josta löytyy NG 9-5 siin erikoistunut merkkikorjaamo.

Edellisessä NG:ssä ei kertaakaan ollut tälläisiä ongelmia > XWD + V6 tuntuu olevan heikompi yhdistelmä kuin T4 >FWD
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
jarkar
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Aikaisemmin ilmoiteli huolla XWD nyt AWD mitähän eroa niissä on.
öljyä ei ole kyllä lisätty vaihdon jälkeen, täytyy koittaa lisätä jos siitä olisi apua.
täytyy luettuaan ne koodit. Kytkimen ja jakolaatikko öljyä jäi vähän kun ne vaihdettiin.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jaahas, nyt sitten omakin Diesel hyytyi. Mökille lähdössä ja noin kilometrin ajon jälkeen liikennevaloihin rullatessa kuuluu plimplom ja mittariston näyttöön ilmestyi huolla auto teksti. No ensin ajattelin että jokos se ilmoittaa öljynvaihtohuollosta ja saman tien näprään öljyn vaihtonäytön joka näyttää vielä 6%. No valot vaihtuu ja lähden kiihdyttämään niin mitään ei tapahdu oikein. Ylämäki valojen jälkeen ja auto hädintuskin jaksaa kulkea kakkosella 30km/h ja ei jaksa kiihdyttää ylämäkeen. Ahtopaineet eivät nouse ollenkaan. Mitään vikavaloa ei jää palamaan koelautaan. Avasin konepellin ja kattelin nopeasti ettei mikään letku ole irti mutta mitään en löytäny. No nilkutin kotiin takas ja vaihdoin auton. Auton sammuttaminen ei auttanut. Heti auton käynnistymisen jälkeen tulee huolla auto ilmoitus.
Jotain hämminkiä siellä on ahtopuolella. Onko hyviä ideoita tai jollekin muulle käynyt vastaavasti?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

tturku kirjoitti:Jaahas, nyt sitten omakin Diesel hyytyi. Mökille lähdössä ja noin kilometrin ajon jälkeen liikennevaloihin rullatessa kuuluu plimplom ja mittariston näyttöön ilmestyi huolla auto teksti. No ensin ajattelin että jokos se ilmoittaa öljynvaihtohuollosta ja saman tien näprään öljyn vaihtonäytön joka näyttää vielä 6%. No valot vaihtuu ja lähden kiihdyttämään niin mitään ei tapahdu oikein. Ylämäki valojen jälkeen ja auto hädintuskin jaksaa kulkea kakkosella 30km/h ja ei jaksa kiihdyttää ylämäkeen. Ahtopaineet eivät nouse ollenkaan. Mitään vikavaloa ei jää palamaan koelautaan. Avasin konepellin ja kattelin nopeasti ettei mikään letku ole irti mutta mitään en löytäny. No nilkutin kotiin takas ja vaihdoin auton. Auton sammuttaminen ei auttanut. Heti auton käynnistymisen jälkeen tulee huolla auto ilmoitus.
Jotain hämminkiä siellä on ahtopuolella. Onko hyviä ideoita tai jollekin muulle käynyt vastaavasti?
Katso läpi se coolerilta turbolle menevä kumiputki kuskin puolelta moottorin edestä, sieltä vois löytyä halkeama, oireet ainakin täsmää 100%.
Tomppa & Saabit myyty :(
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tturku »

Putket kurkattu, diesel kraftin teho boxi poistettu. MAFia katsottu, eikä näytä likaiselta. Täytyy sitä koittaa huomenna putsata. Auto nyki hivenen aikaisemmin muutamia kertoja juuri kun ahdin oli tulossa peliin isoilla vaihteilla, lähinnä 5 vaihteella noin 80 vauhdissa kiihdytettäessä pintakaasulla. Akkua käytetty irti muttei auttanut. Auto ei savuta, turbo ei ota painetta ollenkaan ja kierroksia ottaa kone noin 3000r/min.
Onko kokemuksia, mihin täällä espoo/vantaa/ helsinki kannattaa auto viedä vianlukuun?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tturku »

Auto länkkärin pikahuollossa espoossa. PDF filtteri tukossa. Common rail paineet matalat. Nyt auto PDF:n pakkopoltossa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

tturku kirjoitti:Auto länkkärin pikahuollossa espoossa. PDF filtteri tukossa. Common rail paineet matalat. Nyt auto PDF:n pakkopoltossa...
Koska polttoainesuodatin vaihdettu? Vanhassa autossani meni tukkoon 30tkm ajolla ja antoi juuri paineet matalalla vikaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
jarkar
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Vikakoodit luettu.. haldex kytkimellä alhainen öljy,tarkistus reiästä ei mene heti joka paikkaan öljyä
lisäävät kuulemma huohotin reiästä.Ajovakaus/abs koodi..sama ongelma kuin Opeleissa antureita on mennyt
jonkinverran, etupyörän abs tunnistimia,useimmiten apukuskin puolelta.
Ei ollut hyllyssä .. odotellaan..
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tturku »

9000LPT kirjoitti:
tturku kirjoitti:Auto länkkärin pikahuollossa espoossa. PDF filtteri tukossa. Common rail paineet matalat. Nyt auto PDF:n pakkopoltossa...
Koska polttoainesuodatin vaihdettu? Vanhassa autossani meni tukkoon 30tkm ajolla ja antoi juuri paineet matalalla vikaa.
Onhan sillä kohta ajettu se 30tkm. Mutta nyt auto toimii. Regeneroinnin jälkeen ei vikakoodeja ja ajettu nyt 120km ilman ongelmia.
Vikakoodit oli:
P039D Sylinterin 1 painevaihtelu, liian suuri
P03BB Sylinterin 4 painevaihtelu, liian suuri
P03A7 Sylinterin 2 painevaihtelu, liian suuri
P0193 Polttoainekiskon painetunnistimen piiri, jännite korkea
P2453 Dieselhiukkassuodattimen (DPF) paine-eroanturin piiri, ei uskottava.
Vikakoodien poiston jälkeen vain P2453 jäi päälle ja tämäkin poistui regeneroinnin jälkeen.

Noi 4 ekaa saattoivat tulla kun otin sen tehoboxin irti auton akun ollessa kiinni, tai sitten siitä että toi boxi on luultavasti mennyt rikki ja vetänyt DPF:n tukkoon.

Poistin boxin ja johtosarjan ennen auton vientiä huoltoon. Tuli NG9-5 Connection foorumilta vinkki tuohon boxi ongelmaan, englannissa oli kaveri kokenut samoja ongelmia tehoboxin kanssa. Tällä kertaa selvittiin kohtuullisilla 180€ kustannuksilla ja Espoon länkkärin pikahuollossa oli erittäin asiallista palvelua. Semmoinen 3 tuntia siellä meni yhteensä aikaa kaikkine odotteluineen.

Boxia en enään laita kiinni vaan seuraavaksi haetaan puuttuvat tehot ECUn softauksella.

Oliko tuolla polttoainesuodattimella joku vaihtoväli? Auto menee kohta puolin taas noin 3tkm päästä vuosi huoltoon kun 5-6% on öljyn elinikää enää jäljellä tällä hetkellä. Tein tosin 15 tkm sitten välihuollon jossa öljyt ja öljyfiltteri (sekä termari) vaihdettiin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja mike »

Opelin puolelta löyty vähän tietoa noista sylinterin painehommista ja niiden vikakoodeista. Softaan on ainakin tullut joku päivitys mutta myös hehkutulppia on putsailtu/vaihdettu kun ovat tukkeutuneet.



Technical Service Bulletin 2626
Subject: Engine A20DTx - Glow plug with pressure sensor related failure codes

Option Only vehicles with C2 technology affected,e.g. glow plug with integrated pressure sensor.

Complaint Customer complain about SVS on and several DTC´s set P0396-00, P039C-01, P039C-02, P0399-00, P1325-01, P0397-00, P0398-00, P039D-00, P039C-00, P03A0-00, P03A6-01, P03A6-02, P03A3-00, P1325-02,P03A1-00, P03A2-00, P03A7-00, P03A6-00, P03AA-00, P03B0-01, P03B0-02, P03AD-00, P1325-03, P03AB-00, P03AC-00, P03B1-00, P03B0-00, P03B4-00, P03BA-01, P03BA-02, P03B7-00, P1325-04, P03B5-00,P03B6-00, P03BB-00, P03BA-00

Cause Soot contamination/clogging of pressure sensor glow plugs

In case of customer complaint please reflash with latest software
available as of CW 40/2011 on TIS2Web.
Once the new software was applied please delete all DTC´s and
perform a driving cycle under full load for about 20 minutes and
check again for upcoming DTC´s. In case above mentioned DTC´s
are set again please refer to checking procedure in TIS2Web.
Please note I:
The checking procedure is currently under revision and
will not be updated before Q1/2012.
Please note II:
The new software will not activate the SVS light any longer
in terms of any malfunction from the glow plugs.
If the DTC´s are logged but there is NO! complaint mentioned by
the customer in terms of driving behaviour, e.g. loss of power,
jerking, etc. there is NO need to replace any parts,
especially not the glow plugs.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja peinu »

Noita tukkeutuneita partikkelifiltteireitä on ollut vakiosoftillakin. Sekä TiD että TTiD

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Noita johtosarjan väliin tulevia pokseja ei kyllä kannatta laittaa.sillä on vain nostettu sitä railin painetta kohtuuttomasti eikä ne tuo toivottua tehoa tai toimivuutta.

itsellä testasin vanhassa tid:ssä niin huomasin heti että ei tällä mitään tee ja loput näky penkityksessä.pienilläkin paineilla tulee liikaa soppaa (savua putkesta).saa kyllä hiukasen tukkoon,suuttimet rikki (ylipaine hakkaa käret),railipaine anturi ja ei kunnon hyötyä mitään.

välillä vain pitää ajaa reipaasti pitempi matka että ei ne vehkeet mene tukkoon ja voi joskus lurauttaa tankiin sitä diseli järjestelmän puhdistus ainetta joka myös auttaa.kierokset sinne 4000rpm pälle välillä. :wink:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tturku »

Autossa oli ostaessa jo kiinni boxi ja tehoissa oli kyllä selvä ero boxin kanssa. Toi boxi nosti syötön lisäksi ahtopainetta myös. Ei tuu enää takaisin autoon tosin. Vien softattavaksi mielummin. Og9-3 2.2tidissä oli myös boxi joka lisäsi vain syöttöä. Se toimi ihan hyvin.Kummastakaan autosta ei muuten oo tullu boxeilla paljoa savua...

Taitaa olla nää uudemmat dieselit sellaisia et ei kannata purkkeja käyttää...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tturku »

No niin, auto softattu eilen ja enää ei pitäis tulla tukkiutuneita partikkelifilsuja eikä egr:stä ongelmia, egr tulpattu ja DPF poistettu ja softaa vähän kutiteltu että kulkee taas auto. Auto kävi myös viime perjantaina huollossa jossa vaihdettiin koneen ja laatikon öljyt sekä ilman suodatin. -> kovaa ajoa siis tiedossa. kop kop koputtaa puuta...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin