Huolto-ohjelma
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Huolto-ohjelma
Moi!
Ei kellään sattuis olemaan hollilla
huolto-ohjelmaa, kun tuo minun tid4:n
huoltovihko on italiaksi ja ei oikeen
aukea 120tkm huollon kohteet... Vesipumppu ja
hihna vaihdettu 95tkm:n kohdalla...
-Sami
Ei kellään sattuis olemaan hollilla
huolto-ohjelmaa, kun tuo minun tid4:n
huoltovihko on italiaksi ja ei oikeen
aukea 120tkm huollon kohteet... Vesipumppu ja
hihna vaihdettu 95tkm:n kohdalla...
-Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Huolto-ohjelma
Voin lukea sulle puhelimessa vaikka mun unkarinkielisestä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Huolto-ohjelma
Kun tälle linjalle lähdettiin niin minä voin kertoa puolaksi
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Huolto-ohjelma
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Huolto-ohjelma
Tuotahan pitäs suomalaisen ymmärtää, sukulaiskieltäpeinu kirjoitti:Voin lukea sulle puhelimessa vaikka mun unkarinkielisestä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Huolto-ohjelma
Lähetä mulle ääniviesti watsappinapeinu kirjoitti:Voin lukea sulle puhelimessa vaikka mun unkarinkielisestä.
Tuo 120 tkm:n huoltokohteet
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Huolto-ohjelma
1,6 bensamoottori taitaa olla sama, mitä esim. Astrassa, vai onko? Huolto-ohjelmaan kuuluu venttiilivälysten mittaus 150 huollossa. Onko näissä koneissa ollut mitään säätötarvetta? Mittaus on kai hyvinkin helppo työ, säätö ei. Lähinnä kiinnostaa perhepiirissä olevan Opelin suhteen asia. Onko näissä 9-5:ssa Aisinin automaatti? Astrassa on kuulemma tämän 180 hv moottorin yhteydessä Hydra Matic automaatti. Toimii minusta hienosti, ja pitää kierroksia normaalissakin ajossa.
Re: Huolto-ohjelma
Venttiilien säädöstä ei kokemusta. A16LET on sama moottori kuin insigniassa ja astrassa. Hyvä kone. Tuo on vielä hihnalla ja hetken päästä tuli 1,6 ketjukone mutta saabiin ei ehtinyt. Hihna puoli on kestävä. Ketjua hiukan epäilen kun ei tunnu missään kestävän. Saabissa ei koskaan saanut 1,6t yhteydessä automaattia. 9-5 tätä 1,6t koneella tehtiin vain 205kpl koko maailmaan. Eli vähemmän täällä kokemusta tuosta.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Huolto-ohjelma
Tulipa vastaus nopeasti! Hihnan suhteen olen samaa mieltä, ainakaan ketjut ei tunnu olevan mitoitettu enää kestämään auton ikää, ongelmia muissakin autoissa. Ja vaihto on iso ja kallis työ. Puolentoista vuoden kokemuksen perusteella tuo 1,6 moottori on toiminut täysin moitteetta, mutta jäähdytinnestevuotoja on jouduttu korjailemaan. Moottorin/ automaatin toiminta on musiikkia korville, nykyään kun on lähinnä autoja jotka mennä jyristää liian isolla pykälällä.
Re: Huolto-ohjelma
Tsekkaatko mikä sen opelin moottorikoodi on ? Haiskahtaa että se olisi eriversio kuin a16let. Aiemmin Opel huollossa töissä ollessani törmäsin näihin jäähdytin nestevuotoihin myös. Tuntui että J mallin astrassa vuoti joka paikasta varsinkin 1,4 kone. Saabissa ei minkäänlaisia vuotoja siellä osastolla. Nyt tosin venttiilikoppa ruvenut mehimään joten ehkä pääsen mittaamaan venttiilivälyksiä samalla. 150tkm lähestyy.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Huolto-ohjelma
Itse autoa en pääse nyt katsomaan, mutta ainakin huoltokirjan mukaan (käsin täytetty kohta luovutuksen yhteydessä) moottori on A16LET, eli kaiketi sama kuin Saabissa.
Re: Huolto-ohjelma
Ok. Vastaisuuden varalle kiinnostaa mistä kohdin oli vuotoja korjailtu.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Huolto-ohjelma
Siihen on vaihdettu termostaattikotelo, joku putken pätkä ja paisuntasäiliö. Lisäksi paisuntasäiliöön tuleva letkuliitos vuosi. Tuosta vuotaneesta putkesta en tiedä muuta, kuin että se oli halki, eikä ollut ensimmäinen. Jossain termostaattikotelon lähellä. Voiko letkulämmittimen käyttö lisätä nestevuotoriskiä? Meinaan, jos muoviosien joukosta lämmitetään ja tulee isoja lämpöeroja. En ole hiukkaakaan perehtynyt lämmittimiin, mutta jotenkin ensimmäisenä niistä tulee mieleen vuodot ja ongelmat lämpötila-anturien kanssa.
Re: Huolto-ohjelma
Tai osien laatu on mitä on.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015