Do dii ihanaa sabistin arkea...
Eli tuuppaa noita huolla taka-akseli ja huolla-xwd ilmoituksia.
Länsiautossa (vantaalla ja herttoniemessä) tutkittu, vaihdettu öljyjä suodattimia ja tiivisteitä ja silti ilmoitukset vaan jatkuu ei pidä mitään ääntä mutta satavarma en ole nelikon toiminnasta...
Eli vika joko sähköissä tai itse murikassa
differenti 20966176 ? Ja tollahan alkaa olemaan jo sitten hintaa (2609,05) plus kaikki muu sälä ympärille niin hintaa tuli sitten nelisen tonnia
Hinta on töineen päivineen
Edittiä
Tammikuun lopussa herttoniemen länäri luki siitä vikakoodit ja sai tulokseksi
Co407 (64)
Tasauspyörästön kytkimen ohjaus moduli, awd öljypumpun moottori
Sen jälkeen meni ne öljyt, suodatin ja tiivisteet vaihtoon mutta herjaaminen jatkui ?
Eli mistä vikaa etsimään ?
Vai pitääkö alkaa murikkaa etsimään?
Huolla taka akseli, huolla xwd
Huolla taka akseli, huolla xwd
Saab 9-5 Aero 2,0T 220hv 4D AT6 XWD 2011
Re: Huolla taka akseli, huolla xwd
Kovasti veikkaisin tuon vikakoodin perusteella, että perän ja haldexin välinen stefa vuotaa, eli menee öljyt sekaisin. Varsinkin jos näkyvää vuotoa ei ole ja tasot pysyvät jotakuinkin oikeina perässä ja haldexissa. Noitahan on ollut paljon mm. Insignioissa.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Huolla taka akseli, huolla xwd
Foordeissa on mennyt haldex pumppuja,en tiedä onko kuinka paljon samanlainen pumppu?
Vähäinen öljy mulla ilmoittelI huolla xwd,kun oli öljyt vaihdettu.Tosin ei ole lukkoa..
Vähäinen öljy mulla ilmoittelI huolla xwd,kun oli öljyt vaihdettu.Tosin ei ole lukkoa..
Viimeksi muokannut jarkar, Ti Helmi 21, 2017 16:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Huolla taka akseli, huolla xwd
Saman ongelman kanssa painin pitkään ja kaksikertaa vaihdettiin stefa haldexin ja perän välillä.
Helpoiten pääsee asiassa eteenpäin kun menee korjaamolle ja avaa peräöljyn tyhjennys ruuvin ja jos sieltä tulee noin 50-80 ml. öljyä ulos niin syy on tuo stefa.
Voit kokeilla kerran päästää ylimääräiset ulos ja lisätä Haldex:iin noin 80 ml öljyä ja jatkaa ajelua. Jos stefa vuotaa läpi niin vika tulee päälle aika pian uudestaan.
Oma laitettiin kuntoon uusimalla koko perä Vikingmotorslla jossa hinta on huomattavasti halvempi kuin Suomessa.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=442818
Helpoiten pääsee asiassa eteenpäin kun menee korjaamolle ja avaa peräöljyn tyhjennys ruuvin ja jos sieltä tulee noin 50-80 ml. öljyä ulos niin syy on tuo stefa.
Voit kokeilla kerran päästää ylimääräiset ulos ja lisätä Haldex:iin noin 80 ml öljyä ja jatkaa ajelua. Jos stefa vuotaa läpi niin vika tulee päälle aika pian uudestaan.
Oma laitettiin kuntoon uusimalla koko perä Vikingmotorslla jossa hinta on huomattavasti halvempi kuin Suomessa.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=442818
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Re: Huolla taka akseli, huolla xwd
Mikähän siinä on kun ei Stefa ei tahdo pitää. Onko valuvika,lämpö/paine ongelmana,kun stefassa tuskin on vika.