2.0T bensa, kokemuksia
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
- Paikkakunta: Helsinki
2.0T bensa, kokemuksia
Millaisia kokemuksia teillä on 2.0 bensa moottoreista, onko erityisiä asioita, joita kannattaa huomioida tai johon varautua, jos n. 120 tkm ajetun ostaisi. Olen ajellut OG 9-5:lla 12 vuotta ja pohtinut, että vieläkö yhden Saabin ostaisi harrastuksen vuoksi ja rohkenisiko kokeilla uudempaa mallia. Automaatteja on vähän tarjolla, lähinnä olisivat manuaaleja, joita voisi Ruotsin puolelta harkita. Auto olisi silmälle hienon näköinen ja naapureilla vähemmän näitä.
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Re: 2.0T bensa, kokemuksia
Vajaa kolme vuotta ajelin ja pelkkää hyvää sanottavaa. Pääasiassa e85.sella tuli ajettua. Ehdottomasti automaatti jos vain löydät. 4-vetoa kannattaa harkita tarkasti varsinkin jos ei ole hyvää huoltohistoriaa perän ja varsinkin haldex öljyjen vaihdosta. Joitakin kettinki ongelmallisia on ollut mutta ei siinämäärin kuin T6:sissa.
Oma oli ostettaessa vajaa satku ajettu ja 40 tkm tuli ajettua ennen myyntiä.
Vähemmän vikaa T4:sessa oli kuin tässä T6:sessa jolla ajan nyt.
Muutamia hyvin varusteltuja löytyy ihan hyvään hintaan:
https://www.blocket.se/hela_sverige?q=s ... &md=th&cp=
Oma oli ostettaessa vajaa satku ajettu ja 40 tkm tuli ajettua ennen myyntiä.
Vähemmän vikaa T4:sessa oli kuin tässä T6:sessa jolla ajan nyt.
Muutamia hyvin varusteltuja löytyy ihan hyvään hintaan:
https://www.blocket.se/hela_sverige?q=s ... &md=th&cp=
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: 2.0T bensa, kokemuksia
Se tykkää bensasta, kaupunkiajossa helposti 12 l/100km, mutta bensa-asemalta onneksi saa lisää.
Re: 2.0T bensa, kokemuksia
Kyllä NG-95 on mukava peli tuolla 2.0T moottorilla ajella, reagoi ihan nätisti kaasuun yms.
Etanolilla ajaessa täällä Etelä-Suomessa hinta 0.95 €/ltr., niin saahan sitä jonkin verran mennäkkin.
Tietenkin se hyvä puoli, ettei kuulu sitä dieselin rohinaa keulalta, kävin viime kesänä vastavaa dieseliä kokeilemassa,
ei sytyttänyt yhtään, tuntui niin verkkaiselta ja äänekkäältä, sitten löytyi tämä BioPower malli, jolla nyt tullut ajeltua jo varmaan yli 6 tkm.
(mittarissa vasta 55tkm)
Etanolilla ajaessa täällä Etelä-Suomessa hinta 0.95 €/ltr., niin saahan sitä jonkin verran mennäkkin.
Tietenkin se hyvä puoli, ettei kuulu sitä dieselin rohinaa keulalta, kävin viime kesänä vastavaa dieseliä kokeilemassa,
ei sytyttänyt yhtään, tuntui niin verkkaiselta ja äänekkäältä, sitten löytyi tämä BioPower malli, jolla nyt tullut ajeltua jo varmaan yli 6 tkm.
(mittarissa vasta 55tkm)
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: 2.0T bensa, kokemuksia
Joo, toi 160 heppanen diesel kaipaa kyllä softaa kaverikseen. Tohon dieselin raksutukseen kyllä tottuu eikä se hirveesti kuulu sisälle ng9-5 ssä. Saattaa myös vaikuttaa että on tullut jo eri dieseleillä ajettua noin 10 vuotta omilla ja isällä dieseleitä jo vuodesta -99 eteenpäin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: 2.0T bensa, kokemuksia
Mun tarttee kyll sanoo seuraavaa.
Ajettin 100 tkm autom. 220 hv.
Minusta älyttömän hyvä moottori. Hyvä alavääntö ja ohitus kiihtyvyys automaatilla.
Meillä pätkä ajossa kulutus 9,5 l...!!???
Tupla turbo kiisselistä puuttuu toi loputon kiihtyvyys joka oli 220 bensassa.
Johtunee varmaan siitä että tää on manuaali
Neliveto alusta minusta hivenen pomppiva mutta manuaalivaihteella eteneminen loistava mäkilähtöavustimella
Eli jos löytyisi neliveto diesel automaatti en kaipaisi muuta.
Nyt pitää kytätä 220 autom. xwd jos sellaisen jostain sais
Ajettin 100 tkm autom. 220 hv.
Minusta älyttömän hyvä moottori. Hyvä alavääntö ja ohitus kiihtyvyys automaatilla.
Meillä pätkä ajossa kulutus 9,5 l...!!???
Tupla turbo kiisselistä puuttuu toi loputon kiihtyvyys joka oli 220 bensassa.
Johtunee varmaan siitä että tää on manuaali
Neliveto alusta minusta hivenen pomppiva mutta manuaalivaihteella eteneminen loistava mäkilähtöavustimella
Eli jos löytyisi neliveto diesel automaatti en kaipaisi muuta.
Nyt pitää kytätä 220 autom. xwd jos sellaisen jostain sais
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R