Ruosteen piilopaikkoja
Ruosteen piilopaikkoja
Takarenkaan edessä, molemmin puolin, on joku muovinlämpäre hajonnut ja paljastanut ruosteenpaikat.
Vielä saattaisi nippa och nappa pystyä pelastamaan paalaamiselta. Siinä ja siinä.
https://goo.gl/photos/WtmGgWfTUMs313n66
Takaluukun valonauhan kromilistan reunuksen nurkasta on jo varmaan kaikilla ruosteessa, jos ei vielä korjattu. Llytyykö muita tutkinnan arvoisia paikkoja?
Vielä saattaisi nippa och nappa pystyä pelastamaan paalaamiselta. Siinä ja siinä.
https://goo.gl/photos/WtmGgWfTUMs313n66
Takaluukun valonauhan kromilistan reunuksen nurkasta on jo varmaan kaikilla ruosteessa, jos ei vielä korjattu. Llytyykö muita tutkinnan arvoisia paikkoja?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Tuossa samassa paikassa takarenkaan etupuolella lokarin ihan alareunassa on itsellä ollut ruostetta enemmän kuin yhdessä autossa.
Katossa menevät kourut, niiden pitkittäissaumoissa on yleensä enemmän tai vähemmän pintaa rikki ja osassa mahdollisesti pientä ruostetta.
Takaovien kynnykset siitä kohtaa mistä loppuu se muovikouru, joka tulee edestä asti, niissä on kaikissa autoissa ollut sanomista, ei varsinaisesti ole ruostunut vielä, mutta maalit lähtenyt joka autossa, ja kun vesi ja lika jää siihen lillumaan, niin kyllä se ajan kanssa ruostuu.
Pahiten tuntuu kuitenkin happanevan alusta, varsinkin takakelkka. Aerossa näyttäisi olevan vähän erilainen rakenne takana kuin muissa, ja jotenkin tuntuu, että Aero on ruostealttiimpi kuin tavallinen, tai sitten on vaan tuurista kiinni
Aika heikko vaikuttaisi olleen ruostesuojaus tehtaalta lähtiessä joka tapauksessa.
Katossa menevät kourut, niiden pitkittäissaumoissa on yleensä enemmän tai vähemmän pintaa rikki ja osassa mahdollisesti pientä ruostetta.
Takaovien kynnykset siitä kohtaa mistä loppuu se muovikouru, joka tulee edestä asti, niissä on kaikissa autoissa ollut sanomista, ei varsinaisesti ole ruostunut vielä, mutta maalit lähtenyt joka autossa, ja kun vesi ja lika jää siihen lillumaan, niin kyllä se ajan kanssa ruostuu.
Pahiten tuntuu kuitenkin happanevan alusta, varsinkin takakelkka. Aerossa näyttäisi olevan vähän erilainen rakenne takana kuin muissa, ja jotenkin tuntuu, että Aero on ruostealttiimpi kuin tavallinen, tai sitten on vaan tuurista kiinni
Aika heikko vaikuttaisi olleen ruostesuojaus tehtaalta lähtiessä joka tapauksessa.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Mulla taitaa olla vain takakaaren ja puskurin välissä tällä hetkellä. Kontin valonauhan luota ei ainakaan viimekesänä vielä löytynyt mitään ruostetta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Tämäpä taas sattui sopivasti, juur aloin perjantaina illasta purkamaan autoa ruostefiksailuja varten.
Varmimmat ruostepaikat NG:ssä näyttäisi olevan nuo takapyörän etupuolen osat. Liekö kellään vielä ehjänä sisälokasuojan muoviosaa mikä pitäisi suojata tuota helmakotelon ja pyöränkaaren peltiä? Täytynee askarrella jonkunlainen suojaus muovista / kumista kyseiseen kohtaan, tai sitten reilusti kiveniskumassaa maalien päälle.
Omassa autossani molemmilla puolilla on ruostetta kyseisissä paikoissa ja vänkärin puolella tilannetta oli pahentanut vielä sekin, että lokasuojan kaaren sisäpuolella oleva peltisauman saumakitti ei mielestäni ole osunut aivan oikeaan paikkaan vaan lokasuojan ulkopellin reuna on jäänyt terävänä alttiiksi kulutukselle.
Takasisälokarin kun ottaa pois niin ruostetta paljastuu varmasti lisää ainakin iskarin kiinnityksen kohdasta.
Takaluukusta en löytänyt listan päistä yhtään ruostetta.
Molemmilla puolilla autoa löytyy pienet ruostepisteet kun avaa takaovet. Korissa kiinni olevan kumilistan päissä.
Apurunkojen osalta ruostesuojaus vaikuttaa olevan melko olematon ja olisi varmasti ollut aiheen käyttää ruostesuojauksessa heti uutena.
Varmimmat ruostepaikat NG:ssä näyttäisi olevan nuo takapyörän etupuolen osat. Liekö kellään vielä ehjänä sisälokasuojan muoviosaa mikä pitäisi suojata tuota helmakotelon ja pyöränkaaren peltiä? Täytynee askarrella jonkunlainen suojaus muovista / kumista kyseiseen kohtaan, tai sitten reilusti kiveniskumassaa maalien päälle.
Omassa autossani molemmilla puolilla on ruostetta kyseisissä paikoissa ja vänkärin puolella tilannetta oli pahentanut vielä sekin, että lokasuojan kaaren sisäpuolella oleva peltisauman saumakitti ei mielestäni ole osunut aivan oikeaan paikkaan vaan lokasuojan ulkopellin reuna on jäänyt terävänä alttiiksi kulutukselle.
Takasisälokarin kun ottaa pois niin ruostetta paljastuu varmasti lisää ainakin iskarin kiinnityksen kohdasta.
Takaluukusta en löytänyt listan päistä yhtään ruostetta.
Molemmilla puolilla autoa löytyy pienet ruostepisteet kun avaa takaovet. Korissa kiinni olevan kumilistan päissä.
Apurunkojen osalta ruostesuojaus vaikuttaa olevan melko olematon ja olisi varmasti ollut aiheen käyttää ruostesuojauksessa heti uutena.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Omassa huomannu ruostepaikkoja:
-Takaoven sisäpuolella pisteet molemmilla puolin listan päässä kuten aiemmissa kuvissa
- vasemmalla takana puskurin ja sivu pellin välissä
- vasemman takavalon etummainen nurkka
- takakelkka kokonaisuudessa
- takaiskarin yläpään seutu
-Takaoven sisäpuolella pisteet molemmilla puolin listan päässä kuten aiemmissa kuvissa
- vasemmalla takana puskurin ja sivu pellin välissä
- vasemman takavalon etummainen nurkka
- takakelkka kokonaisuudessa
- takaiskarin yläpään seutu
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Noita alustan osia (apurungot, tukivarret) ei ole ruostesuojattu yhtään mitenkään. Mustaa rautaa olevat osat on dipattu maalikylvyssä ja se on sitten siinä. Kauas on tultu ajoista jolloin apurungot oli kuumasinkitty (kuten esim. tonnarin moottorin apurunko ja alatukivarret).
Yksi paikka mikä myös menee karmean näköiseksi on polttoainetankin suojapelti.
Osat lienee mitoitettu niin että kestävät auton oletetun käyttöiän, mutta rumaltahan se näyttää pohjaa katsellessa kun alustassa on paljon ruskeaa.
Onneksi korirakenteessa ei kovin montaa paikkaa ole joihin syöpä tarttuu helposti, pahimmat taitavat olla nuo Miken kuvaamat paikat. Jossakin muussa keytjussa kirjoitinkin jo että laitoin umpeen lokarin tuosta iskarin yläpään kohdata ettei hiekka- ja vesisuihku syö tuota iskarin yläpään seutua.
Ja niitä takalokarin etualaosan häipyneitä suojamuoveja ei näytä saavan, minulla on ollut tilaus sisässä jo muutamia kuukausia eikä ole lärpäkkeitä näkynyt eikä kuulunut.
Yksi paikka mikä myös menee karmean näköiseksi on polttoainetankin suojapelti.
Osat lienee mitoitettu niin että kestävät auton oletetun käyttöiän, mutta rumaltahan se näyttää pohjaa katsellessa kun alustassa on paljon ruskeaa.
Onneksi korirakenteessa ei kovin montaa paikkaa ole joihin syöpä tarttuu helposti, pahimmat taitavat olla nuo Miken kuvaamat paikat. Jossakin muussa keytjussa kirjoitinkin jo että laitoin umpeen lokarin tuosta iskarin yläpään kohdata ettei hiekka- ja vesisuihku syö tuota iskarin yläpään seutua.
Ja niitä takalokarin etualaosan häipyneitä suojamuoveja ei näytä saavan, minulla on ollut tilaus sisässä jo muutamia kuukausia eikä ole lärpäkkeitä näkynyt eikä kuulunut.
Matti
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Onko tuota kadoksissa olevan muovisuojan varaosanumeroa kertoa? Missä se on oikein kiinni kun en hahmota. Tai sitten se puuttuu itseltäkin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Tein tuollaiset muovilärpäkkeet suojaamaan peltisaumaa. Muovi oli jotain 2-3 mm vahvaa.
Tutkin tuossa asiaa vielä sen verran, että liekö sitä osaa ollenkaan erillisenä kun näyttäisi siltä että se tulee sisälokarin mukana ja on vain murtunut irti sisälokarista?
Tutkin tuossa asiaa vielä sen verran, että liekö sitä osaa ollenkaan erillisenä kun näyttäisi siltä että se tulee sisälokarin mukana ja on vain murtunut irti sisälokarista?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Kyllä se niin näyttää olevan että tuo kanttia suojaava muovi on alun perin kiinni lokarissa eli on osa lokaria. Muovi oli mennyt palasiksi ja hävinnyt jo 21 tkm ajetusta autostakin. Eli suunnittelun kukkanen on tuokin. Mistä muovista teit tuon suojan? Lämmittämälläkö taipui noin hyvin muotoon?
Matti
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Taisi olla vanhan kiinalaisen kompressorin moottorin suoja-/ilmanohjainmuovia mitä joskus jätin palasen talteen kun oli taipusan olosta.
Kuumailmapistoolilla lämmittämällä taipui ja jäi muotoon yllättävän mukavasti. Saa nähä miten selviää talven yli.
Laastiämpäriä kattelin ensin sillä silmällä mutta kokeilin nyt tuota. Ämpärissä ainakin vois olla sopivan joustavaa ja vahvaa muovia jos jää haluttuun muotoon.
Sisälokarit on aika kovaa muovia ja toinen on vähän halkikin etureunastaan. Aika yleinen vaiva tuntuu olevan monessa merkissä nuo pakkasella murenevat lokarit.
Kuumailmapistoolilla lämmittämällä taipui ja jäi muotoon yllättävän mukavasti. Saa nähä miten selviää talven yli.
Laastiämpäriä kattelin ensin sillä silmällä mutta kokeilin nyt tuota. Ämpärissä ainakin vois olla sopivan joustavaa ja vahvaa muovia jos jää haluttuun muotoon.
Sisälokarit on aika kovaa muovia ja toinen on vähän halkikin etureunastaan. Aika yleinen vaiva tuntuu olevan monessa merkissä nuo pakkasella murenevat lokarit.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Faija huomasi omasta että eturenkaiden takaa on se massa lähtenyt irtoamaan ja sieltä löytyy ruostetta. Kattelin että omassa on sama homma. Konehuoneeseen kun kurkkaa niin syylarin alapuolella poikkipalkki, jossa moottorin kaanake on ihan pintaruosteessa omasta.
Pitäis varmaan kans purkaa autoa ja poistella kaikki ruosteet...
Pitäis varmaan kans purkaa autoa ja poistella kaikki ruosteet...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ruosteen piilopaikkoja
Joo syylärin alla oleva taitaa olla samaa apurunkoa. Todella härskin näköinen kyllä. Pinta mustalla vedetty vain kuten nykyautoissa kaikissa vissiin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015