NG 9-5 RIEMUA
NG 9-5 RIEMUA
Kun aina vaan ihmetellään "vikoja" niin aatelin Lisätä REIMUA NG 9-5
Nyt on 5000 km ajettu XWD Isolohkolla!
Suu on edelleen pelkkää hymyä
Auto on todellakin Mr Hyde and dr Jekyll. Kun ajat normaalisti pieni murina kertoo mikä konepellin alla on... heti kun käskytät on meno mitä mahtavin. Auto on jännä sekoitus TTIDn vääntöä ja bensiini voimapesän yläpään riemua
eLSD on kyllä hieno varsinkin nyt talvella, perää pukkaa solkenaan kun leikkii joka tekee ajamisesta paljon helpompaa ihmiselle joka ei ole "kulliraski".
Kulutus ollut koko ajan talvikummeilla 10,5 l joten mielestäni kohtuulista 1945 kg panssarivaunulla.
Kone lämpöä nopeasti joten lämpöä piisaa sisätiloissa.
Jos jostain haluaa valittaa niin vahva A tolppa vähentää näkyvyyttä kun katsoo oikealle ajaessa
Toisaalta taas turvallisuus on minulle tärkeä ja kun muistaa katsoa yli tarkasti niin hyvin menee....
Viime viikolla käytiin Ruottissa ja marketin- sekä huolto aseman pihassa tultiin juttelemaan autosta, onneksi ruotsi luistaa
Taas mentin
Nyt on 5000 km ajettu XWD Isolohkolla!
Suu on edelleen pelkkää hymyä
Auto on todellakin Mr Hyde and dr Jekyll. Kun ajat normaalisti pieni murina kertoo mikä konepellin alla on... heti kun käskytät on meno mitä mahtavin. Auto on jännä sekoitus TTIDn vääntöä ja bensiini voimapesän yläpään riemua
eLSD on kyllä hieno varsinkin nyt talvella, perää pukkaa solkenaan kun leikkii joka tekee ajamisesta paljon helpompaa ihmiselle joka ei ole "kulliraski".
Kulutus ollut koko ajan talvikummeilla 10,5 l joten mielestäni kohtuulista 1945 kg panssarivaunulla.
Kone lämpöä nopeasti joten lämpöä piisaa sisätiloissa.
Jos jostain haluaa valittaa niin vahva A tolppa vähentää näkyvyyttä kun katsoo oikealle ajaessa
Toisaalta taas turvallisuus on minulle tärkeä ja kun muistaa katsoa yli tarkasti niin hyvin menee....
Viime viikolla käytiin Ruottissa ja marketin- sekä huolto aseman pihassa tultiin juttelemaan autosta, onneksi ruotsi luistaa
Taas mentin
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: NG 9-5 RIEMUA
Todella hienoa, että oikeista nautinnoistakin kerrotaan! Minulla on erilaisia autoja matkan varrella ollut liikaakin, mutta kyllä Saabit talvella mallista riippumatta ovat ihan omassa kastissaan. Suurimmat ajonautinnon hetket nuorena tarjosivat 96:set. Siten tuli 900-mallit, jotka edelleenkin pitävät sisällään yhden parhaista auton lämmityslaitteista. Sen jälkeen olikin tuo GM aika ja sitten olikin ”pikkumustan” aika! Se on ollut minun paras talviauto, sen nautinnoista voi käydä lueskelemassa pitkät tarinat ”pikkumustan seikkailuista” lähes yhdeksän vuotta sitten! NG 9-5 on loistava talviauto ja paljon muutakin!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: NG 9-5 RIEMUA
Joo, oma auto maannu tallissa "osina" jo kohta 3kk. Onneksi oon pari kertaa isän autolla päässyt ajamaan ja oikein hävettää kun ei oo saannu tehdyksi. Jotenkin vaan hymy vääntyy aina suunpieleen kun femman rattiin istuu.
Ps. Saa vinkata pks seudulta tai jopa kauempaakin hyvää paikkaa jossa onnistuis pyöränkoteloiden ja pohjan puhallus, maalaus ja suojaus.
Ps. Saa vinkata pks seudulta tai jopa kauempaakin hyvää paikkaa jossa onnistuis pyöränkoteloiden ja pohjan puhallus, maalaus ja suojaus.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 9-5 RIEMUA
eikö kannata vaikka halpa pytty ostaa ja puhaltaa itse
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... kapuhallus
halvimmillaan 159e
miäs viikonloppunan töiden jälkeen sillä töhäyttää ruosteet pois ja samantien inertaa taikka sinkkipsraytä niskaan
sit sunnuntai aamuna pyhkäsee kutoseen tallille takaisin ja huomataan että maali on kuivaa ja eikun koteloainetta perään
summasummarum
huomataan että autoa ei tarvinut kasata ja ajaa mihinkään em toimenpiteen ajaksi ja lompakko kiittää ulkopuolella työn tekemisen aiheuttaman likviditeettikapeikon onnistuneesta palautuksesta manuaalisesti.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... kapuhallus
halvimmillaan 159e
miäs viikonloppunan töiden jälkeen sillä töhäyttää ruosteet pois ja samantien inertaa taikka sinkkipsraytä niskaan
sit sunnuntai aamuna pyhkäsee kutoseen tallille takaisin ja huomataan että maali on kuivaa ja eikun koteloainetta perään
summasummarum
huomataan että autoa ei tarvinut kasata ja ajaa mihinkään em toimenpiteen ajaksi ja lompakko kiittää ulkopuolella työn tekemisen aiheuttaman likviditeettikapeikon onnistuneesta palautuksesta manuaalisesti.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: NG 9-5 RIEMUA
Keisarin auto on niin mahtava peli, että piti ostaa itselle samanlainen. Keisarin autolla tulikin jokunen tonni päästeltyä, joten on hyvin koeajettu.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: NG 9-5 RIEMUA
Oliko jomman kumman ku tuli vastaan kouvolan seudulla perjantaina? Valkoinen oli sen verran kerkes reagoida
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: NG 9-5 RIEMUA
Ei kummankaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: NG 9-5 RIEMUA
Juu, näin on. "Pikku mustasta" viellä, näin entisen esimieheni ennen joulua ja hän oli ajannut Autollasi kun olit siitä luopunut. Hän kertoi minulle pitkät tarinat miten hyvä auto se "Pikku musta" oli hänenkin mielestään ollut.ristos kirjoitti: ↑La Tammi 05, 2019 18:20Todella hienoa, että oikeista nautinnoistakin kerrotaan! Minulla on erilaisia autoja matkan varrella ollut liikaakin, mutta kyllä Saabit talvella mallista riippumatta ovat ihan omassa kastissaan. Suurimmat ajonautinnon hetket nuorena tarjosivat 96:set. Siten tuli 900-mallit, jotka edelleenkin pitävät sisällään yhden parhaista auton lämmityslaitteista. Sen jälkeen olikin tuo GM aika ja sitten olikin ”pikkumustan” aika! Se on ollut minun paras talviauto, sen nautinnoista voi käydä lueskelemassa pitkät tarinat ”pikkumustan seikkailuista” lähes yhdeksän vuotta sitten! NG 9-5 on loistava talviauto ja paljon muutakin!
Autoni on entinen Goverment car New Yorkista, varmaankin Trump towerin siivojan sillä takakontissa oli batman maski.....
Kiitos vielä Kimmolle joka hoiti Autoni Suomeen!!
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: NG 9-5 RIEMUA
Noniin, kohta mennyt vuosi kun aloitin tämän ketjun. Autolla nyt ajettu 335 tkm ja omassa ajossa viime kirjoituksen jälkeen 22000km.
Edelleen käy ja kukkuu!
Huolto tehty kesällä joka maksoi 775 e. Huollon lisäksi vaidettiin Jarrulevyt ja palat eteen sekä avaimista patterit.
Edelleen AIVAN MAHTAVA PELI. Ei ole tarvetta vaihtaa mihinkään
Joulu aattona pamahti takakumi joten siitä lisä kustannus 190 e uusi kumi ja allelaitto. Vararenkaalla mentiin mukavasti ja aluvanne ei vaurioitunut.
Palataan jos tulee jotain....
Edelleen käy ja kukkuu!
Huolto tehty kesällä joka maksoi 775 e. Huollon lisäksi vaidettiin Jarrulevyt ja palat eteen sekä avaimista patterit.
Edelleen AIVAN MAHTAVA PELI. Ei ole tarvetta vaihtaa mihinkään
Joulu aattona pamahti takakumi joten siitä lisä kustannus 190 e uusi kumi ja allelaitto. Vararenkaalla mentiin mukavasti ja aluvanne ei vaurioitunut.
Palataan jos tulee jotain....
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: NG 9-5 RIEMUA
Nyt 1,5 vuotta omistaneena ttid 4wd sähövian selvittyä ei vuoteen mitään sähkövikoja nyt vaihdoin jousen yläpään kumit eteen se minusta normaalia.
onhan se vaan hyvä ajaa käy kyllä minun mieltymykseen kanssa.
auto menee suoraan oli talvi tai tuuli.v6 malli pitää josku kyllä kokeilla.
nyt tid,ttid,2,0 bensa jo kokeiltu.
onhan se vaan hyvä ajaa käy kyllä minun mieltymykseen kanssa.
auto menee suoraan oli talvi tai tuuli.v6 malli pitää josku kyllä kokeilla.
nyt tid,ttid,2,0 bensa jo kokeiltu.
Re: NG 9-5 RIEMUA
Kun Vieni käyt Helsingissä soita niin käydään baanallaveini siekkinen kirjoitti: ↑Su Joulu 29, 2019 17:12Nyt 1,5 vuotta omistaneena ttid 4wd sähövian selvittyä ei vuoteen mitään sähkövikoja nyt vaihdoin jousen yläpään kumit eteen se minusta normaalia.
onhan se vaan hyvä ajaa käy kyllä minun mieltymykseen kanssa.
auto menee suoraan oli talvi tai tuuli.v6 malli pitää josku kyllä kokeilla.
nyt tid,ttid,2,0 bensa jo kokeiltu.
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: NG 9-5 RIEMUA
Kyllä poijat Teillä on riemua Kaikelaisten Saabien kanssa! Se, mikä minusta on hienoa, että Tänään nautitaan NG 9-5:sta! Silloin ”pikkumustan” tullessa tielle ääni kellossa oli vielä kovin epäileväistä ja moni ei millään voinut uskoa ison Saabin olevan oikeasti hyvä auto, vaikka se ei ollutkaan Bemari, Audi tai Mersu joiltain kohdiltaan!? Mutta monilta kohdilta se oli paljon parempi heti alusta alkaen, kun nuo verrokeiksi nostetut! Nautiskelkaa, minäkin voin muistella! Nyt minä nautiskelen ja askartelen näiden ”antiikki-esineiden” kanssa, kivaa tämäkin ja sopii minulle!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: NG 9-5 RIEMUA
Kyllä tämä Ng95 on upea auto on näin viittä vaille 24 veellekkin pojalle. Nyt pari viikkoa unelma-auton omistaneena auto tuntuu yhä kun ajaisi jotain paljon hienompaa ja "jonkun muun" kuin omaa autoa.
Ainoa asia mikä autossa tympäsee on juurikin se että näitä ei tule lisää, sekä farmarimallia "ei" tavantallaajalle suotu. Toisaalta valmistusmäärä voi olla myös se juttu mikä tässä niin kovin kiehtoo
Juuri vaihtui jakopää+vesipumppu, Moniurahihna hilppeineen, sekä kaikki mahdolliset öljyt/nesteet joten ei muuta kuin kovaa ajoa ja puunausta nyt!
Ainoa asia mikä autossa tympäsee on juurikin se että näitä ei tule lisää, sekä farmarimallia "ei" tavantallaajalle suotu. Toisaalta valmistusmäärä voi olla myös se juttu mikä tässä niin kovin kiehtoo
Juuri vaihtui jakopää+vesipumppu, Moniurahihna hilppeineen, sekä kaikki mahdolliset öljyt/nesteet joten ei muuta kuin kovaa ajoa ja puunausta nyt!
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Nimenomaan. Noita ei tule vastaan joka nurkan takaa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Juu pakko yhtyä kehuihin. Aina se vaan tuntuu hienolta ajaa, vaikka onkin vain tuollainen vajaavetoinen vajaasylinterisellä etanolikoneella varustettu yksilö (kylläkin harkittu valinta). Varsinkin kun pitää mielessä, että se on jo toistakymmentä vuotta sitten suunniteltu auto varusteilla, joiden tuloa uusiin autoihin edelleen kehutaan koeajoselostuksissa. Ulkonäköön on itse tottunut jo niin, että ei voi sitä objektiivisesti oikein tarkastella, mutta näyttää kyllä keräävän katseita edelleen liikkuessaan.
On kyllä hieno peli ja hieno ajaa (kakkossijalla avon jälkeen )!
On kyllä hieno peli ja hieno ajaa (kakkossijalla avon jälkeen )!
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH