Hmmm... Minun ratissa on vakkarin kaikki säädöt vasenmalla puolella, mittariston valosäädin on valokytkimen vieressä pieni pystyssä oleva rengas ...Saabium196 kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 15:49Riemua odotellessa: 1000tkm GLA josta n. puolet itse ajaen, vielä 200km kotiin... En vertaa muuten mutta kuskin paikkaa: yhteen viikseen ahdettu liikaa, mittariston himmennintä en löydä, lienee jossain lättynäytön valikoissa. Automaatin vipu ratissa, ei maistu vaikka 95 -75 mulla olikin. Vakkarin säädöt pitää olla ratissa, nimim. vanha koira.
NG 9-5 RIEMUA
Re: NG 9-5 RIEMUA
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Juuri näin. Minusta tuo NG9-5 vakkari on erittäin looginenkeisari kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 17:47Hmmm... Minun ratissa on vakkarin kaikki säädöt vasenmalla puolella, mittariston valosäädin on valokytkimen vieressä pieni pystyssä oleva rengas ...Saabium196 kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 15:49Riemua odotellessa: 1000tkm GLA josta n. puolet itse ajaen, vielä 200km kotiin... En vertaa muuten mutta kuskin paikkaa: yhteen viikseen ahdettu liikaa, mittariston himmennintä en löydä, lienee jossain lättynäytön valikoissa. Automaatin vipu ratissa, ei maistu vaikka 95 -75 mulla olikin. Vakkarin säädöt pitää olla ratissa, nimim. vanha koira.
NG9-3:n vakkari (minulla ollut sedan, combi ja cabbe) on taas sellaisessa paikassa, että se menee vahingossa päälle, mutta ei onneksi aktivoidu mihinkään nopeuteen. NG900:n vakkari oli taas outo, kun nopeutta pystyi lisäämään ja vähentämään yhdellä maililla (ei siis kilometrillä) , ja minulla oli kuitenkin suomiauto.
OG900:ssani ei tainnut olla vakkaria
Summa summarum: NG9-5:n vakkari on noista minusta loogisin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
NG9-3:n vakkari on juurikin hyvä siinä, että sen saa halutessaan olemaan aina päällä. Aiemmissa saabeissa se piti erikseen kytkeä päälle ennen käyttöä.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Su Helmi 21, 2021 10:52NG9-3:n vakkari (minulla ollut sedan, combi ja cabbe) on taas sellaisessa paikassa, että se menee vahingossa päälle, mutta ei onneksi aktivoidu mihinkään nopeuteen. NG900:n vakkari oli taas outo, kun nopeutta pystyi lisäämään ja vähentämään yhdellä maililla (ei siis kilometrillä) 8O , ja minulla oli kuitenkin suomiauto.
9000, Ng900, og9-3, og9-5 ja ng9-3 on kaikissa "mailicruise", eli menee 1.6kmh stepeissä. En ihmettelisi, vaikka olisi ng-femmassakin.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Ei ole. Toimii kilometreissä.
Johtuu varmaan siitä, että samaa vakkarijärjestelmää on käytetty Opel Insigniassa ja Chevy Malibussa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Itseasiassa ng-femmassakin cruise toimii maileissa. Se varmaan konvertoidaan näyttämään lähintä kilometriä tunnissa, mutta jossain vaiheessa tulee sitten väkisin 2kmh loikkia. Tätä aihetta sivuttiinkin erään jäsenen opel-ketjussa, kun ihmetteli tuota parin kilometrin pomppausta ajoittain. ;)Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Helmi 22, 2021 12:05Ei ole. Toimii kilometreissä.
Johtuu varmaan siitä, että samaa vakkarijärjestelmää on käytetty Opel Insigniassa ja Chevy Malibussa :roll:
WIS kertoo seuraavaa:
"Vakionopeussäätimen kytkemistä varten ajonopeuden on oltava yli 40,2 km/h (25mph).. ..SET-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan hidastaa 1,6 km/h (1mph) askelin.. ..RES-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan nostaa 1,6km/h (1mph) askelin..."
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Minulla tuo toimii kyllä ihan tarkasti kilometrin välein.Tobbana kirjoitti: ↑Ma Helmi 22, 2021 13:50Itseasiassa ng-femmassakin cruise toimii maileissa. Se varmaan konvertoidaan näyttämään lähintä kilometriä tunnissa, mutta jossain vaiheessa tulee sitten väkisin 2kmh loikkia. Tätä aihetta sivuttiinkin erään jäsenen opel-ketjussa, kun ihmetteli tuota parin kilometrin pomppausta ajoittain.
WIS kertoo seuraavaa:
"Vakionopeussäätimen kytkemistä varten ajonopeuden on oltava yli 40,2 km/h (25mph).. ..SET-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan hidastaa 1,6 km/h (1mph) askelin.. ..RES-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan nostaa 1,6km/h (1mph) askelin..."
-Sami
Olisiko sillä sitten jotain tekemistä asian kanssa, että on viimeisimpiä NG9-5:ia, jossa asia on fiksattu tms. Plus-painikkeesta menee kilsan ylös, miinus-painikkeesta kilsan alas.
Olen tsekannnut tuon Wazen navista joka kerta, kun ajelen vakkari päällä. Nopeus nousee/laskee yhden kilometrin. Niin tarkasti en ole sitä tsekannut, että mikä vaihtelu on 0,1 km tarkkuudella.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
[/quote]
Itseasiassa ng-femmassakin cruise toimii maileissa. Se varmaan konvertoidaan näyttämään lähintä kilometriä tunnissa, mutta jossain vaiheessa tulee sitten väkisin 2kmh loikkia. Tätä aihetta sivuttiinkin erään jäsenen opel-ketjussa, kun ihmetteli tuota parin kilometrin pomppausta ajoittain.
WIS kertoo seuraavaa:
"Vakionopeussäätimen kytkemistä varten ajonopeuden on oltava yli 40,2 km/h (25mph).. ..SET-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan hidastaa 1,6 km/h (1mph) askelin.. ..RES-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan nostaa 1,6km/h (1mph) askelin..."
-Sami
[/quote]
Mulla toimii ja 1,0 km väliä ja lähtee nopeudesta 30 km/h.....
Itseasiassa ng-femmassakin cruise toimii maileissa. Se varmaan konvertoidaan näyttämään lähintä kilometriä tunnissa, mutta jossain vaiheessa tulee sitten väkisin 2kmh loikkia. Tätä aihetta sivuttiinkin erään jäsenen opel-ketjussa, kun ihmetteli tuota parin kilometrin pomppausta ajoittain.
WIS kertoo seuraavaa:
"Vakionopeussäätimen kytkemistä varten ajonopeuden on oltava yli 40,2 km/h (25mph).. ..SET-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan hidastaa 1,6 km/h (1mph) askelin.. ..RES-käyttökytkimen lyhyillä painalluksilla ajonopeutta voidaan nostaa 1,6km/h (1mph) askelin..."
-Sami
[/quote]
Mulla toimii ja 1,0 km väliä ja lähtee nopeudesta 30 km/h.....
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: NG 9-5 RIEMUA
Mäkin muistan että meni päälle yli 30kmh vauhdissa, koska kotitie on 30 rajoitus ja sitä pystyi ajamaan vakkari päällä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 9-5 RIEMUA
Vaikka sinällään on nopeuspykälien puolesta aika se ja sama, se 0,6km/h ero on kuitenkin aika marginaalinen. Mutta noin tekniikan kannalta olisi toisaalta hassua, jos NG-femmaan ei olisi saatu cruisea toimimaan autossa muutenkin käytössä olevilla yksiköillä, sen verran tuoreesta softasta kuitenkin on kyse.
Alempi kytkeytymisraja on kyllä hyvä, just hitaassa vauhdissa asuinalueilla kuitenkin kattelee mieluummin ulos kuin vauhtiviisaria.
Alempi kytkeytymisraja on kyllä hyvä, just hitaassa vauhdissa asuinalueilla kuitenkin kattelee mieluummin ulos kuin vauhtiviisaria.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: NG 9-5 RIEMUA
^Onhan se mahdollista, että softaa on saatu hierottua, mutta WIS "unohtunut" päivittää.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: NG 9-5 RIEMUA
Mun WIS on päivätty 5.5.2013. Siinä lukee täysin sama mitä tuohon aiemmin laitoit.
Silti meidän TTiD:n vakkari toimii kilsoissa, ei maileissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: NG 9-5 RIEMUA
Onkohan WISin sisältöä kuitenkaan päivitetty enää 2013, kun Saab meni konkkaan loppuvuodesta 2011? WISin softan toimittaja on voinut tehdä koodiin päivityksiä tämän jälkeenkin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Aero"
- Viestit: 386
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: NG 9-5 RIEMUA
siis himmennintä MB:ssa en löytänyt...ja sen lättynäyttö ei ole kosketusnäyttö, vaikka on 5v nuorempi kuin ng!keisari kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 17:47Hmmm... Minun ratissa on vakkarin kaikki säädöt vasenmalla puolella, mittariston valosäädin on valokytkimen vieressä pieni pystyssä oleva rengas ...Saabium196 kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 15:49Riemua odotellessa: 1000tkm GLA josta n. puolet itse ajaen, vielä 200km kotiin... En vertaa muuten mutta kuskin paikkaa: yhteen viikseen ahdettu liikaa, mittariston himmennintä en löydä, lienee jossain lättynäytön valikoissa. Automaatin vipu ratissa, ei maistu vaikka 95 -75 mulla olikin. Vakkarin säädöt pitää olla ratissa, nimim. vanha koira.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: NG 9-5 RIEMUA
Eikö se GLA:n mittarin valonsäätö ole vasemmalla puolella, aika alhaalla kojelaudassa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki