Diesel tarvitaan Eurooppaan
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Diesel tarvitaan Eurooppaan
Ainakaan alkuun dieseliä ei tähän saa ja huhuja on ettei koko elinkaaren aikana dieseliä tulis. Jan Åke Jonsson sanoi että dieselin sovittaminen/ testaaminen veisi vähintään 2 vuotta ja homma maksaa paljon. Käytännössä tämä merkitsisi sitä ettei näitä kovin monia kappaleita tulisi Euroopan teillä liikkumaan. Mahdettaisko koko mallia edes tuoda kaikkiin maihin Euroopassa? Mikähän tässä on niin hankalaa, eikö esim. tuollainen 190hv 2.0 ttdi liikuttaisi autoa mukavasti ?
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
Firmassa taitaa olla oikeasti akuutti rahanpuute, sillä onhan muutos toki kallis. Moottorin oston lisäksi pitää sovittaa se voimansiirtoon ja voimansiirto autoon. Ja bensamallien voimansiirrosta ei käy käytännössä yksikään osa suoraan dieseliin. Osa ajasta taasen voi selittyä sillä, että osa komponenteista pitää kehittää puhtaalta pöydältä ja testata ne. Mielestäni 2.0ttid olisi sopiva moottori 9-4x:ään, kumma juttu että se on sitten leimattu johdon puolelta liian heikkotehoiseksi ja liian työkonemaiseksi. Muilla merkeillä on kuitenkin saman kokoisia ja tehoisia moottoreita valikoimissaan.SportySedan kirjoitti:Ainakaan alkuun dieseliä ei tähän saa ja huhuja on ettei koko elinkaaren aikana dieseliä tulis. Jan Åke Jonsson sanoi että dieselin sovittaminen/ testaaminen veisi vähintään 2 vuotta ja homma maksaa paljon. Käytännössä tämä merkitsisi sitä ettei näitä kovin monia kappaleita tulisi Euroopan teillä liikkumaan. Mahdettaisko koko mallia edes tuoda kaikkiin maihin Euroopassa? Mikähän tässä on niin hankalaa, eikö esim. tuollainen 190hv 2.0 ttdi liikuttaisi autoa mukavasti ?
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
Jospa ne ovat alkaneet karsastaa jatkoyhteistyötä "vanhan" kumppanin kanssa. Sehän se lienee suurin toive näilläkin palstoilla?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
Eiköhän ne isoimmat ongelmat tule siitä, että 9-4X kasataan puhtaasti Meksikossa GM:n tehtaalla. Kyllä kait Trollhättanin miehet ranettais vaikka oikea käsi selän taakse sidottuna tehtaan takapihan vajassa yhessä illassa tommosen maamoottori-TTiD:n 9-4X:n keulalle, mutta asiat monimutkaistuu kovin, kun homma pitäisi neuvotella GM:n kanssa tehtäväksi Meksikossa ihan vallan tehtaalla.
Koska leijonanosa 9-4X:n oletetusta voluumista tulee jenkeistä, jossa dieseleitä ei osta kukaan, on vaivannäkö dieselin saamiseksi tuotantoon todennäköisesti havaittu turhaksi useammankin excel-taulukkomiehen toimesta
Koska leijonanosa 9-4X:n oletetusta voluumista tulee jenkeistä, jossa dieseleitä ei osta kukaan, on vaivannäkö dieselin saamiseksi tuotantoon todennäköisesti havaittu turhaksi useammankin excel-taulukkomiehen toimesta
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
Tämä taas johtuu puhtaasti siitä dieselmoottorin puutteesta. Euroopassa ei bensaa vastaavasti osta "kukaan".V.J.S kirjoitti: Koska leijonanosa 9-4X:n oletetusta voluumista tulee jenkeistä, jossa dieseleitä ei osta kukaan, on vaivannäkö dieselin saamiseksi tuotantoon todennäköisesti havaittu turhaksi useammankin excel-taulukkomiehen toimesta
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
Ja tämä puute johtuu taasen puhtaasti siitä ettei saab saa ostaa mitä hyvänsä moottoria niinkauan kun GM versus SAAB sopimus on voimassa siis 2012 asti.Teme100 kirjoitti:Tämä taas johtuu puhtaasti siitä dieselmoottorin puutteesta. Euroopassa ei bensaa vastaavasti osta "kukaan".V.J.S kirjoitti: Koska leijonanosa 9-4X:n oletetusta voluumista tulee jenkeistä, jossa dieseleitä ei osta kukaan, on vaivannäkö dieselin saamiseksi tuotantoon todennäköisesti havaittu turhaksi useammankin excel-taulukkomiehen toimesta
GM tarjosi omaa nelipyttystä tisuria saabille, mutta se ei kelvannut saabille mikä on helvetin hyvä asia.
EDIT: kirjoitin juuri tänään tänne tuosta toivotusta saabin rahatilanteen paranemisesta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=26&t=74652
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
Mua ainakin harmittaa pirusti , kun noi sopimuskuviot tms.
haittaa 4-X:n konevalikoimaa... Jos sopiva kone tulee Eurooppaan/Suomeen,
laitan varmaan oitis X:n tilaukseen
haittaa 4-X:n konevalikoimaa... Jos sopiva kone tulee Eurooppaan/Suomeen,
laitan varmaan oitis X:n tilaukseen
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
Olisikohan nyt toiveissa saada dieselikin tuon Hawtai-kytkyn myötä? Hawtaillahan on on kytkyjä VM-motoriin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
Se mitä kuulin on, että kaikki vanhat sopimukset jotka Saabilla on pätevät, joten tuskin tulee tisuria vielä.mike kirjoitti:Olisikohan nyt toiveissa saada dieselikin tuon Hawtai-kytkyn myötä? Hawtaillahan on on kytkyjä VM-motoriin.
Milloin tämä 2012 sopimus GM:n kanssa raukeaa en tiedä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
Tässä Affärsvärldenin jutussa Muller kyllä aika suoraan antaa ymmärtää että Saab on puntaroinut VM Motorin dieselmoottoreiden käyttämistä 9-4X:ssä, tai siis ehkä nyt viimeisten käänteiden jälkeeen tähän perustuvaa lisenssimoottoria..
"De har licens att tillverka 350 000 bilar och har licensavtal med VM Motori att bygga exakt de dieselmotorer som vi planerade att använda i 9-4X."
Toivoa vain sopii että Mulleriä on lainattu tässä oikein. Olisi kyllä hyvä juttu
http://www.affarsvarlden.se/hem/fordon/ ... 169102.ece
"De har licens att tillverka 350 000 bilar och har licensavtal med VM Motori att bygga exakt de dieselmotorer som vi planerade att använda i 9-4X."
Toivoa vain sopii että Mulleriä on lainattu tässä oikein. Olisi kyllä hyvä juttu
http://www.affarsvarlden.se/hem/fordon/ ... 169102.ece
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
http://www.saabsunited.com/2011/05/new- ... -9-4x.html
SaabsUnitedin sivuilta bongattua spekulaatiota.
SaabsUnitedin sivuilta bongattua spekulaatiota.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Diesel tarvitaan Eurooppaan
Näin kirjoitin 20 maaliskuuta oltuani keskustelussa saab jengin kanssa saman viikon perjantaina. Tuo lainattu viesti löytyy
täältä.
täältä.
core2 kirjoitti:Epävirallisen saabin sisäisen tiedon kertoessa, että tulee pohjoismaihin tämän vuoden syyspuolella, mutta ei ole varmaa onko suomeen tilattu yhtäkään vielä. Dieselkone ei varma vuonna 2011, mutta 2012 on aikeissa tulla sekin. Tämä voi toteutua sen jälkeen kun Fiat osti VM Motorin. Saabhan kieltäytyi GM:n dieselistä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.