9-4x rekisteröinti?
9-4x rekisteröinti?
Moi olis tuommonen tarkoitus hommata suomeen.
Onko täälä joku joka on rekisteröinyt, niin tietäisi, pitääkö johonkin asiaan erityisesti keskittyä, ennen lopullista ostopäätöstä?
Onko täälä joku joka on rekisteröinyt, niin tietäisi, pitääkö johonkin asiaan erityisesti keskittyä, ennen lopullista ostopäätöstä?
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 20:17
Re: 9-4x rekisteröinti?
Eipä kai mitään sen erityisempää asiaa - kuin minkä tahansa muunkaan Suomeen tuotavan Saabin kohdalla. Ainakin kaksi noita on Suomeen tuotu ja molempien katsastus ja rekisteröinti on onnistunut. Tuotko itse, vai käytätkö agenttia ?
Nyt: Saab 9-4X 3.0i Premium FWD Aut.
Viimeksi: Saab 9-3 Sport Sedan Aero 2.0TS 210 A XWD BL
Viimeksi: Saab 9-3 Sport Sedan Aero 2.0TS 210 A XWD BL
Re: 9-4x rekisteröinti?
Kolme 9-4X on näköjään verotettu Suomeen listojen mukaan ja verot vajaasta 10tke ylöspäin.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: 9-4x rekisteröinti?
Tuodaan itse ja löysin edellisen verrokin vuodelta 2018 ja silloin 10tkm ajetusta autosta. Eli ei liene 180000 ajettu enää saman hintainen kulkine, ainakaan verottajan silmissä.
Jotenkin tuntuisi kohtuuttomalta 10k€ verot 10k€ autoon, vaikka olisikin harvinainen.
Jotenkin tuntuisi kohtuuttomalta 10k€ verot 10k€ autoon, vaikka olisikin harvinainen.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: 9-4x rekisteröinti?
Tässä yksi päätös jota voit verrata. 9-4X 3.0 xwd , rek. 7/11 117 tkm, verotuskuukausi 3/20 verot 9343 e. Itsellä olisi jo tuollainen jos verottaja ei rankaisisi noita niin hemmetisti. Menevät marvoon ja sieltä voi tulla mitä vaan.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-4x rekisteröinti?
Aika kovat verot Päästöt varmaan vaikuttavat tuohon olenaisesti?
Mihinköhän autoon ne vertaavat sitä marvossa, vai vetävätkö verot vain "hihasta"?
Harmi, etteivät tehneet tuota koskaan dieselinä Olisi voinut olla hyvä piristetyllä 2.0TTiD:llä
Mutta erittäin harvaa jenkeissä valmistettua autoa valmistetaan dieselinä.
Volvo ilmoitti uuden S60:n yhteydessä luopuvansa dieseleistä, ja keskittyvänsä hybrideihin ja sähköautoihin. Veikkaan, että varsinkin pitkää matkaa ajavien piirissä uuden S60:n myynti tulee olemaan marginaalista
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-4x rekisteröinti?
Olisi tosiaan kiva kuulla joltain veropäätöksen saaneelta, että mikä teillä on ollut verrokkiauto Marvossa. Harkitsen itsekin 9-4X:n tuontia, mutta verotukseen olisi saatava joku tolkku. Löysin itse Tullin taulukoista neljä kpl Suomeen rekisteröityjä 9-4X:iä, vuosilta 2019-2020. Kahden verot noin 9000 euroa, yhden 14k ja yhden melkein 18k. Aivan tolkuttomia hintoja 10 vuotta vanhasta autosta joka on uutena maksanut $35.000, siis alle 30.000 euroa (alv 0%, autovero 0%). Laskennallinen nykyarvo tästä on noin 8000 euroa joten veroprosentilla 50% verot pitäisi olla 4000 euroa.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Helmi 04, 2021 06:55Aika kovat verot Päästöt varmaan vaikuttavat tuohon olenaisesti?
Mihinköhän autoon ne vertaavat sitä marvossa, vai vetävätkö verot vain "hihasta"?
Mutta Marvosta tulee ulos kaikenlaista. Kun toin Cadillac Eldorado avoauton, niin Marvon verrokki oli uusi Ford Mustang. Kun toin Ford Escapen niin verrokki oli Jeep Patriot. Niillä täytyy olla joku satunnaisgeneraattori siellä käytössä.
Re: 9-4x rekisteröinti?
Itse en tosiaan ole tuonut mutta tietojeni mukaan ainakin muutama vuosi sitten verrokkina on XC60 T6:nen.Olisi tosiaan kiva kuulla joltain veropäätöksen saaneelta, että mikä teillä on ollut verrokkiauto Marvossa.
Itsellä myös useita kokemuksia marvosta ja ainakin aikoinaan oli aika lottoa koko touhu.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-4x rekisteröinti?
Harvinaisessa autossa on harvinaiset verotOppi kirjoitti: ↑Pe Helmi 05, 2021 17:49Harkitsen itsekin 9-4X:n tuontia, mutta verotukseen olisi saatava joku tolkku. Löysin itse Tullin taulukoista neljä kpl Suomeen rekisteröityjä 9-4X:iä, vuosilta 2019-2020. Kahden verot noin 9000 euroa, yhden 14k ja yhden melkein 18k. Aivan tolkuttomia hintoja 10 vuotta vanhasta autosta joka on uutena maksanut $35.000, siis alle 30.000 euroa (alv 0%, autovero 0%). Laskennallinen nykyarvo tästä on noin 8000 euroa joten veroprosentilla 50% verot pitäisi olla 4000 euroa.
Auton harvinaisuudesta johtuen niiden hinnat ovat edelleen 10 vuoden jälkeen korkeita, ja sitten vielä lätkäistään päälle tajuttomat verot
Riskinä vielä noiden päälle on osien saatavuus. Täytyy olla aika paksu lompakko, että uskaltaa pitää tuollaista käyttiksenä.
Facebookin Saabistit-ryhmän puolella joku kirjoitteli, että ei uskaltanut pitää NG9-5:sta käyttiksenä, koska kaikkia osia (mm. takavalot) ei saa enää uutena. Jos vertaa NG9-5:n ja 9-4x:n osien saatavuutta, niin NG9-5 on kuitenkin ollut vielä "yleinen" auto 9-4x:ään verrattuna, myös osiensa saatavuuden kannalta.
Mutta jos on rahaa ja osien saatavuudesta viis, niin onhan tuollainen h*lvetin hieno auto
Ja kasko sille pitää tietenkin ottaa tuulilasivakuutuksineen
Luulen, että tällekin palstalle nykyään Opelia, Fordia, Mitsua, Volvoa tms. käyttiksenä pitävät entiset saabistit käyttäisivät edelleen ia käyttöautona, jos olisi riskinottokykyä enemmän
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-4x rekisteröinti?
Olen kyllä sitä mieltä että jos tykkää jostakin autosta niin silloin se pitää ostaa . Ei mikään rassaa niin paljon kuin ostat sitten muiden valitseman "järki auton" ja joka päivä näät liikenteessä kun joku ajaa sillä sun herkulla
Nimi merkillä kokemusta on.....
Ajoin 2010 vuonna silloisen maahantuonnin NG-95 Isolohkoa jossa oli kaikki eebelit. Päätin siltä istumalta että tämmönen ostetaan.... (vaikka sain elämäni suurimmat ylinopeus sakot sillä autolla)
Seitsemän vuotta myöhemmin monen Saabi harhailun jälkeen päätin nyt se ostetaan.
2018 sellainen oli pihassa jenkkiversio (josta puuttu eebelitä) ajettu 300 tkm. Nyt vedetty 353 tkm ja aina hymyssä suin.
Nimi merkillä kokemusta on.....
Ajoin 2010 vuonna silloisen maahantuonnin NG-95 Isolohkoa jossa oli kaikki eebelit. Päätin siltä istumalta että tämmönen ostetaan.... (vaikka sain elämäni suurimmat ylinopeus sakot sillä autolla)
Seitsemän vuotta myöhemmin monen Saabi harhailun jälkeen päätin nyt se ostetaan.
2018 sellainen oli pihassa jenkkiversio (josta puuttu eebelitä) ajettu 300 tkm. Nyt vedetty 353 tkm ja aina hymyssä suin.
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: 9-4x rekisteröinti?
Lottoa se on edelleen. Ng9-3 cabbe verrataan BMW 320/325 avoon, mutta siltikin vertailuarvo voi olla ihan mitä sattuu.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 20:17
Re: 9-4x rekisteröinti?
Tämä. Ja nimenomaan käyttöautoksi, Saabit kun on tehty ajettavaksi. Mitä 9-4X:ään tulee, niin muiden puolesta en voi vastata, mutta jos joku kysyisi minulta kannattiko hankkia, kaikki kulut ja varaosaepävarmuudet tietäen, niin vastaan että kyllä. Kyllä kannatti. On nautinto ajaa ja hyvä kiikkustuolissa sitten aikanaan kokemaansa muistella.
Nyt: Saab 9-4X 3.0i Premium FWD Aut.
Viimeksi: Saab 9-3 Sport Sedan Aero 2.0TS 210 A XWD BL
Viimeksi: Saab 9-3 Sport Sedan Aero 2.0TS 210 A XWD BL
Re: 9-4x rekisteröinti?
Hinnat ovat kyllä korkeita harvinaisuuden vuoksi, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa Marvon verrokin valintaan. Hommahan menee niin että siellä arvotaan joku automalli verrokiksi jota saa uutena, ja sitten lasketaan uuden hinnasta tasaisella ikävähennyksellä "nykyarvo", jolla ei ole mitään tekemistä 9-4X:n pyyntihintojen kanssa. Eli ihan sama jos toisin vaikka 30-luvun Delahayen, joka on ehkä vielä harvinaisempi kuin 9-4X, niin Marvossa otetaan verrokiksi uusi Renault (?) ja lasketaan 90 vuoden ikävähennys.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑La Helmi 06, 2021 09:42Harvinaisessa autossa on harvinaiset verotOppi kirjoitti: ↑Pe Helmi 05, 2021 17:49Harkitsen itsekin 9-4X:n tuontia, mutta verotukseen olisi saatava joku tolkku. Löysin itse Tullin taulukoista neljä kpl Suomeen rekisteröityjä 9-4X:iä, vuosilta 2019-2020. Kahden verot noin 9000 euroa, yhden 14k ja yhden melkein 18k. Aivan tolkuttomia hintoja 10 vuotta vanhasta autosta joka on uutena maksanut $35.000, siis alle 30.000 euroa (alv 0%, autovero 0%). Laskennallinen nykyarvo tästä on noin 8000 euroa joten veroprosentilla 50% verot pitäisi olla 4000 euroa.
Auton harvinaisuudesta johtuen niiden hinnat ovat edelleen 10 vuoden jälkeen korkeita, ja sitten vielä lätkäistään päälle tajuttomat verot
Tuossa yritin perustella sitä, että verrokiksi pitäisi ottaa sellainen auto joka on uutena maksanut saman verran kuin 9-4X. Mutta tiedän kyllä, ettei tällä selittelyllä ole mitään merkitystä . Mutta edelleen kiinnostaa, että onko verrokkeja ollut muita kuin XC 60.
En pidä osien saatavuutta isona riskinä. Alusta on Cadillac SRX:n johon saa kaikkea, ja alustan päällä on Saab, eli eihän se varaosia tarvitse . Käyttöautoksi se 9-4X tulisi, kuten tuo Escape joka minulla on ollut 8 vuotta, ainoa Suomessa muuten sitä korimallia. Ostin mukaan 10 vuodeksi suodattimia ja olen niitä vaihdellut, mitään muuta ei auto ole tarvinnut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9-4x rekisteröinti?
Oikein
Mitä noita säälimään ja ajelemaan vain "pyhinä"
Käyttöön ne on tarkoitettu
Sitten jos ostaa jonkun 9-7x vetojuhdaksi ja tarvitsee sitä vain silloin tällöin, niin ymmärrän sen. Tuskin sillä p*rs* kestää ajaa päivittäistä (kaupunki)ajoa, jos ajaa 20 000 - 30 000 km vuodessa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 9-4x rekisteröinti?
Tämä oli linkitetty tuonne nettiauton löytö osioon:
https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... c/93953067
Aika harvinaisia pelejä nämä.
https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... c/93953067
Aika harvinaisia pelejä nämä.