Bio sytytystulpan vaihtoväli BKR7ESC-11?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Elo 07, 2021 22:14
Bio sytytystulpan vaihtoväli BKR7ESC-11?
Hei kaikille.
Minulla on 9-3 2006 auto, jossa on flexi-kartta e85:lle. Minulla on ollut tämä vuoden ajan ja olen vaihtanut sytytystulpat NGK BKR7ESC-11:een, joka on biotulppa. Olen ajanut 8000km vuodessa........kysymys: mikä on näiden sytytystulppien huoltoväli? Joka vuosi vai tietty KM?
Kiitos,
M
Minulla on 9-3 2006 auto, jossa on flexi-kartta e85:lle. Minulla on ollut tämä vuoden ajan ja olen vaihtanut sytytystulpat NGK BKR7ESC-11:een, joka on biotulppa. Olen ajanut 8000km vuodessa........kysymys: mikä on näiden sytytystulppien huoltoväli? Joka vuosi vai tietty KM?
Kiitos,
M
Viimeksi muokannut mikseymono, Ti Maalis 08, 2022 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 2.0t Vector 2006 Auto -
Re: Bio spark plug change interval BKR7ESC-11?
10.000 km on suositettu vaihtoväli, Re85:lla ajaessa.
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Elo 07, 2021 22:14
Re: Bio spark plug change interval BKR7ESC-11?
Selvä, kiitos. Joo, ne eivät ole liian kalliita. Olen ajanut viime aikoina melko vähän kilometrejä ilman ongelmia automaattilaatikko-ongelmieni jälkeen, ja tunnen nyt rakkautta Saabiani kohtaan.... ja aion vaihtaa öljyn ja suodattimen ensi viikolla. Polttoainesuodatin on jo vaihdettu noin 2000 km:n jälkeen e85:n kanssa... joten toivottavasti siinä on kaikki, mitä minun tarvitsee tehdä!
M
M
Saab 9-3 2.0t Vector 2006 Auto -
Re: Bio spark plug change interval BKR7ESC-11?
T8 vakiot ja stage 1 kestää ajaa huoletta 20tkm etanolilla omien kokemusten mukaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Elo 07, 2021 22:14
Re: Bio spark plug change interval BKR7ESC-11?
Se on vaiheen 1 flexifuel, mutta vakiosuuttimilla, jos sillä on merkitystä...... Olenko ainoa, jolla on vaiheen 1 flexifuel vakiosuuttimilla?! Olen noin 190 hv ja 330 Nm e85:llä joka on minulle hyvä.....mutta luulen aina että tarvitsen enemmän isommilla ruiskuilla ja uudella kartalla....ihmisluonto.....
Saab 9-3 2.0t Vector 2006 Auto -
Re: Bio spark plug change interval BKR7ESC-11?
Minulla on myös 9-3 vakio suuttimilla 180hv/300nm. Vääntöä rajoitettu tavallista enemmän kytkimen takia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Elo 07, 2021 22:14
Re: Bio spark plug change interval BKR7ESC-11?
Vihdoinkin joku samanlainen kuin minä. Minulla on Vector 9-3 '06. Omani on E85:llä, noin 190 hv ja 330 Nm. Minua houkuttaa ottaa isommat ruiskut, 230 hv & 340 Nm SP98:lla ja 240 hv & 360 Nm E85:lla... melkoinen lisäys....mutta en ole varma, tarvitsenko sitä.... vaikka tietysti haluan sitä!
Oletko koskaan kokeillut sellaista isommilla suuttimilla, onko koskaan houkutellut ? Se on päivittäinen taistelu pääni kanssa, että haluan parhaan mahdollisen autooni, mutta en ole varma, käytänkö autoa koskaan sen koko potentiaalia Ranskan maaseudulla.
Polttoaineen hinnoilla pitäisi kai olla kiitollinen, että minulla on E85, sillä 95:llä se on nyt yli 100 euroa!
Oletko koskaan kokeillut sellaista isommilla suuttimilla, onko koskaan houkutellut ? Se on päivittäinen taistelu pääni kanssa, että haluan parhaan mahdollisen autooni, mutta en ole varma, käytänkö autoa koskaan sen koko potentiaalia Ranskan maaseudulla.
Polttoaineen hinnoilla pitäisi kai olla kiitollinen, että minulla on E85, sillä 95:llä se on nyt yli 100 euroa!
Saab 9-3 2.0t Vector 2006 Auto -
Re: Bio spark plug change interval BKR7ESC-11?
Toimiihan ne ihan bensallakin vaikka ei olisi tehty etanolimuutosta. Sikäli ei välttämättä tarvi olla Bio nimitystä.
Ovat suhteellisen edulliset muihin tulppiin verrattuna. Vastapainona tietenkin tiheämpi tarve vaihtaa.
Itse ajoin noin 7 vuotta ja arvioiden vähän yli 100 tkm tuona aikana ja kerran vaihdoin tulpat. Ei mitään ongelmaa ollut,
Ovat suhteellisen edulliset muihin tulppiin verrattuna. Vastapainona tietenkin tiheämpi tarve vaihtaa.
Itse ajoin noin 7 vuotta ja arvioiden vähän yli 100 tkm tuona aikana ja kerran vaihdoin tulpat. Ei mitään ongelmaa ollut,
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Bio sytytystulpan vaihtoväli BKR7ESC-11?
21000 km etanolilla ajettu tulppa vs uusi:
Näillä kokemuksilla varmaan aika helposti olisi mennyt toinenkin mokoma.
Näillä kokemuksilla varmaan aika helposti olisi mennyt toinenkin mokoma.
Saab 9-3 2.0t SC M6 MY08 Biopoweroitu
Re: Bio sytytystulpan vaihtoväli BKR7ESC-11?
Silmälle näyttää vanhan kärkiväli isommalta. Mittasitko, paljonko oli?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Bio sytytystulpan vaihtoväli BKR7ESC-11?
Ei tullut mitattua. Omaan silmääni vanhan terävimmät nurkat olivat jonkin verran pyöristyneet, kuten kuvastakin näkyy, mutta muuten koko tulppa näytti olevan aika samoissa mitoissa kuin paketista otettuna.
Saab 9-3 2.0t SC M6 MY08 Biopoweroitu
Re: Bio sytytystulpan vaihtoväli BKR7ESC-11?
Onko muilla sellasta vikaa, että tulpat hajoaa jo reilusti alle 10tkm vaihtovälillä?
Kuva --> https://aijaa.com/hMlXtk
Kuva --> https://aijaa.com/hMlXtk
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu
Re: Bio sytytystulpan vaihtoväli BKR7ESC-11?
Puolavika. Lyöläpi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89