Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
Ei kait bensa ja etanoliautoissa pidä käyttää ilmavirtasuojaa ollenkaan. Dieselkoneisissa voi olla paikallaan käyttää talvisin jotta saa nopeammin lämpenemään auton.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
Talvella käytän viimasuojaa jos ajan femmalla, koska mulla on siinä "erikoistermari", joka lämmittää koneen hitaammin ja tasaisemmin. Orkkistermarilla joka on ehjä, niin ei ole tarvetta käyttää missään tilanteessa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
Ei todellakaan mitään peittoa keulaan.
Vaan isompaa välijäähyä ja väljempiä ilman virtaus aukkoja.
Vaan isompaa välijäähyä ja väljempiä ilman virtaus aukkoja.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
komppaan, eiköhän nuo on "yesterday" juttuja, kaasarimoottoriajoilta. (mitähän ne sit talvitestailee siellä pohjois Ruotsissa?)Ei kait bensa ja etanoliautoissa pidä käyttää ilmavirtasuojaa ollenkaan. Dieselkoneisissa voi olla paikallaan käyttää talvisin jotta saa nopeammin lämpenemään auton.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
Ok, aikaisemmin laitoin Volvo V40 E85 vehkeet ja silloin, muutama vuosi sitten neuvottiin ajamaan kesälläkin joku
suoja päällä. Nyt vaan vaikuttaa kulutus nousseen viime aikoina jonkin verran, liitin sen viilentyneeseen ilmaan....
Joska
suoja päällä. Nyt vaan vaikuttaa kulutus nousseen viime aikoina jonkin verran, liitin sen viilentyneeseen ilmaan....
Joska
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
Väsynyt lambda johtaa helposti kulutuksen kasvuun. Esimerkiksi Bosch suosittaa lambda-anturin vaihdettavan 160tkm välein otto-moottoreissa. BioPower Saabeissa se lambda on vielä tärkeämmässä roolissa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
160tkm ja lambda vaihtoon..,
Omassa on tuo kohta ohitettu jo n.45tkm sitten.
Olisikohan se sitten vaihdon aika.
Omassa on tuo kohta ohitettu jo n.45tkm sitten.
Olisikohan se sitten vaihdon aika.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
Niin, tuskin osan valmistaja on tuulesta temmannut suositusta lambdan vaihdolle. Dieseleissä 240tkm on samainen boschin suositus.
Itellä on femman mittarissa 335tkm ja kolmas lambda menossa. Jos kaikki muut komponentit ovat kunnossa, niin lambdan ikääntymisen alkaa nähdä sidin arvoista ja kulutuksesta. Tuolla muut komponentit kunnossa tarkoitan sitä, että tietyt viat voivat kompensoida toinen toisiaan pois, jolloin lopputulos voi olla "kaikki kunnossa" päätelmä. Esim. Pieni imuvuoto herkästi kompensoi väsynyttä lambdaa, koska lambda ikääntyessään säätää seosts rikkaammalle.
Itellä on femman mittarissa 335tkm ja kolmas lambda menossa. Jos kaikki muut komponentit ovat kunnossa, niin lambdan ikääntymisen alkaa nähdä sidin arvoista ja kulutuksesta. Tuolla muut komponentit kunnossa tarkoitan sitä, että tietyt viat voivat kompensoida toinen toisiaan pois, jolloin lopputulos voi olla "kaikki kunnossa" päätelmä. Esim. Pieni imuvuoto herkästi kompensoi väsynyttä lambdaa, koska lambda ikääntyessään säätää seosts rikkaammalle.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
vaikka en autoinsiööri ole vaan kyllähän tuossa voi totuutta olla.Pieni imuvuoto herkästi kompensoi väsynyttä lambdaa, koska lambda ikääntyessään säätää seosts rikkaammalle.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
Ei noita suojia ole ollut koskaan talvellakaan missään talouden bensa volvoissa tai saabeissa. Ei edes emännän tytön diiseli S60 tarvinnut sitä.
Lambda vaihdettu omastakin väsyneen imm lisäksi.
Lambda vaihdettu omastakin väsyneen imm lisäksi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Käytättekö keulassa ilmanvirtasuojaa E85 ajaessa, kesälläkin?
Ei bensa eikä etanoli Saab tarvitse mitään viimasuojaa. Ei edes talvella.
Diesel TTiD:ssä laitoin yläkautta maskin ja syylärin väliin omatekoisen suojan, jonka olin leikannut mustasta äänieristematosta. Oli huomaaton.
Diesel TTiD:ssä laitoin yläkautta maskin ja syylärin väliin omatekoisen suojan, jonka olin leikannut mustasta äänieristematosta. Oli huomaaton.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)