Sivu 4/23

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Pe Helmi 10, 2012 21:24
Kirjoittaja jcarlson
Kannattaa ehkä muokata hieman sitä Insp_mat!:iakin, ainakin jos näyttää että globaali adaptio lähtee kovasti muuttumaan kun nostat closed loop rajaa. Voi olla kartta turhan rikkaalla siellä isommilla kuormilla.

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Su Helmi 12, 2012 01:29
Kirjoittaja ysikoo
Juu, paksulla ollaan. Olis kiva tietää miten egt reagoi pontikalla seokseen. Jossain vaiheessa pitää se mittari väsätä, anturi olis jo.

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Su Helmi 12, 2012 01:35
Kirjoittaja jcarlson
EGT ei ole ongelma etanolilla, yli 100 astetta matalammat pakolämmöt tyypillisesti kuin bensalla vaikka lambda olisi laihemmallakin.

Tänään penkkikiskaisut omalla autolla, vakiosuuttimet tapissa paineensäädin hieman rusennettuna (3,5 bar paine): 274hv/451Nm. Lambda huipputehon kohdalla 1.07, sytytysennakko 22 ast. BTDC..

1.1 lambdan laihemmalla puolella alkoi jo hieman misfiren poikasta esiintymään, tehon kannalta olisi optimaalisempaa olla lähempänä 0.9, mutta kun suuttimet loppuu niin laihempi soppa ja enempi ahtoja antaa enemmän.

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Su Helmi 12, 2012 09:42
Kirjoittaja vesa67
sytkä 22 astetta ???
Kokeilitko haarukoida tuon molemmin puolin, eli onko tuo tuolle konetyypille ihan optimaalinen sytkä tuolla kokoonpanolla ?
Ja kytkin sitten kesti vielä sulla :)

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Su Helmi 12, 2012 11:34
Kirjoittaja jcarlson
Jep, 19 asteesta nosto 22 antoi vielä 4hv lisää. En enää kokeillut nostaa, tuskin olisi juuri saanut. Myöhäisempää toki turha kokeilla. :)

Ihmeellisesti kytkin kesti vielä, se tietysti auttaa että maksimiväännöt ei tule vielä alle 3k vaan lähempänä 4k.

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Su Helmi 12, 2012 11:47
Kirjoittaja vesa67
ahdot taitaa T25:lla pudota niillä virtauksilla jo 1 bar pintaan ? Onhan noissa omissa pohjissa sitten 5 astetta vielä helppo kiristää...

warmup sytkää tässä ihmettelen että on omituisen näköinen tuossa omassa e85 pohjassa, pitänee vertailla biopowerin karttoihin onko tuossa vaan joku typo pääsyt jäämään. Tosin mitään ongelmaa ei ole koska auto lähtee käyntiin ja jää tasaisesti käymään varsin kylmänäkin E85:lla

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Su Helmi 12, 2012 12:49
Kirjoittaja jcarlson
Ei mulla ole T25 tässä autossa ollut enää vuosiin.. setuppi on 15T #6, 3" putkisto ja 040 boschilainen. Paineensäädin rutattu hieman jonnekkin n. 3,5 barin paineelle.

Ahdot joutui tiputtamaan hieman yli 1 bariin koska ei tuotto riitä suuttimissa. Trionictuningille olen postannut oman basen, siinä tosin ei ole penkissä tehtyä sytkän lisäkiristystä vielä. Warmup sytkää saa olla reippaasti, lämpeää kone nopeasti.

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Su Helmi 12, 2012 21:09
Kirjoittaja Kumi
Nyt tuli 50 litraa ajettua viinaa pois, ja toimi yllättävän hyvin bensasoftallakin.
Kulutus nousi kaupungissa 12-16 litraan, ja maantiellä keskinopeus 92 km/h noin 8-11 litraan.
Mitään eroa ei huomaa kaasupolkimessa, eikä menohaluissa, kunhan lämpömittari on alueella.
Vastaavasti -10C lähtee kyllä heti käyntiin (jopa paremmin kuin bensalla), vaan sammuu sekunnin päästä, ja tekee ton 3-4 kertaa, jonka jälkeen jää käymään.
Urisee, ja mitään ei tapahdu, jos hiukan enemmän antaa bedaalia ennen lämpenemistä.
Sama vika mankku kiinni tai irti.
Älykone ei vielä ollut kiinni kun piuhat kateissa. Vaan ruokaahan tuo huutaa.
Tankkasin kuitenkin Vpowerit tilalle jotta ens viikon pääsee töihin.

Pitääpä harkita tota lämpöanturin huijausta ja paineiden nostoa seuraavaan viina tankilliseen ennen softaan kajoamista, kun ei ole toista lootaa enään.
Puristuskestävyys hyötyhän noilla jää saavuttamatta, vaan kaikkea pitää kokeilla.

T: Kurko

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Ti Helmi 28, 2012 00:01
Kirjoittaja DIggItaLLr
Onko kukaan kokeillut paljonko päästöt muuttuu vakiosoftalla bensa->E85?

Pääisikö 3" nipinapin* KATilla heittämällä leimasta?



*Inssi saa polettaa v1tusti että saa takana olevan 3" KAT in riittävän lämpöseks, arvot jää muuten kymmenyksistä kiinni

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Pe Maalis 09, 2012 22:52
Kirjoittaja DIggItaLLr
Eipä menny kokeilu römssöön malliin.

Pienimutoisen kokeilun ja muiden kokemuksesta innostuneena laskin kunnolla etanoolia tankkiin.

Kaikki hyvin n. 10km ennenkuin sytytti check egine valon. 6 välähdysta -> Lambda, tai virheellinen seos.

Ajoin sivuun ja nollasin ecun akkukaapelitempulla. Pääsin jatkanaan about saman verran kun selvästi tuntee että tehoja häviää ja valo syttyikin taas.

Ilmeisesti adaptaatio menee yli rajojen?

Re: 9000+RE85

Lähetetty: Pe Maalis 09, 2012 23:40
Kirjoittaja jcarlson
Joo, vikakoodi tulee lambdasta jos korjaus menee yli 25%. Eiköhän se kannata E85:lle ohjelmoida jos sillä meinaa ajaa..

Re: 9000+RE85

Lähetetty: La Maalis 10, 2012 00:14
Kirjoittaja DIggItaLLr
Jotain tämäntapaista uumoilinkin.
Kuitenkin kun joillain mitä ilmeisemmin on "toiminut" etanoli bensasoftalla niin roihkaistuin kokeilemaan.

Mites, mennäänkö CE:n palessa pelkästään kartoilla, ilman lambdakorjausta?

Re: 9000+RE85

Lähetetty: La Maalis 10, 2012 00:35
Kirjoittaja ysikoo
Tuotanoin, kyllä se käsittääkseni closed loopissa menee ihan normaalisti, mutta ilmottaa vaan että on korjattu jo liikaa. Taitaa adaptaatio pysähtyä myös siihen rajaan :?:

Re: 9000+RE85

Lähetetty: La Maalis 10, 2012 01:01
Kirjoittaja DIggItaLLr
Jännänä ilmiönä CE valoin syttymisen jälkeen oli se että auto muuttui todella tehottomaksi alle ~2500rpm.
Tuntuu kone jurisee ja auto ei tahdo kiihtyä. Pykälä pienemmälle, samanlainen kaaunpainallus ja ahdot ampui yli.
Tämä tuli toistettua muutaamaan otteseen kun CE-valoa nollailin.

Käytännössä niin 80kmh vauhdissa täytyi pitää pakkokolmonen päällä että jakso liikkua.
Ennen CE valon syttymistä jaksaa vetää aivan ihan eri tavalla.


Täytyy laittaa suite kiinni ja kattoo mitä koneessa tapahtuu.

Re: 9000+RE85

Lähetetty: La Maalis 10, 2012 09:48
Kirjoittaja vesa67
Höh ! Jos sulla kerran suite (ja can-usb adapteri) on niin vaihdat sinne inj_konst!:iin 29 paikalleen ja jatkat matkaa. Sytkäkartat on edelleen epäoptimit.