Biopower & RE85 (og93/ng900)

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja AZP »

Taitaa 9-3:ssa tulla Garretin mutka ensimmäisenä vastaan, suuttimissa riittää kapasiteettia vielä tuon 220-230:nkin yli. Alkupään 2.0t femmat on suutinrajoitteisia.

Maptunin tuningguide (www.maptun.com) on hyvä referenssilistaus, kun tutkii mitä teho- ja vääntölukemia on saatavissa milläkin vakioraudalla ja muutoksilla. Ei tosin täydellinen sekään, ei sisällä esim biopoweria noille 1998-2000 femmoille.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pienet suuttimet on 1998-2000 9-5 2,0t. Toinen poikkeus on 2000 9-3 2,0T 185hv jossa on vähän isommat mutta silti pienet suuttimet.

Kaikissa muissa on 350cc/min jotka riittävät etanolilla n. 240hv. GT17 2,0t rajoittaa tehon tuohon kirjoittamaani, jos ei ajeta ylikierroksilla laakereita soseeksi turhan äkkiä. 2,3-litraisessa irtoaa kymmenisen heppaa enemmän samalla ahtimella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja lekenda »

PA- pumpun vaihdon aika ja allinolin kestävä letku mietityttää, kokomuksia tästä mototnetin tuotteesta käytönnästä mistä luvataan näin? :

Tuore nro. 45-8135

Upotettava polttoaineletku ø8mm 30,5 cm

Hinta 11.90 €

Upotettava polttoaineletku on suunniteltu jatkuvaan bensiinin (ja muiden nestemäisten öljytisleiden) kosketukseen niin letkun sisä- kuin ulkopinnalla. Se ylittää SAE30R10 -luokituksen ja kestää bensiinin, alkoholipohjaisten ja dieselpolttonesteiden vaikutuksen uppoasennuksessa. Voidaan käyttää liikkuvassa kalustossa, kiinteissä asennuksissa ja veneilykäytössä. Ideaalinen letku polltoainetankin sisäisiin ratkaisuihin.

Merkki on Gates ja luetun ymmärtämiseni kertoo että tuo olisi käyttöön soveltuva, onko näin myös käytännössä todistettu ?
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Kyllähän tuo kuulostas kestävältä. Jos ei kestä nii saatpahan käyä mätänetissä kertomassa asiasta :D
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

93TJb kirjoitti:Kyllähän tuo kuulostas kestävältä. Jos ei kestä nii saatpahan käyä mätänetissä kertomassa asiasta :D
Tuollainen on tankissa ollut 10kk ilman ongelmia. Viton pitäis olla aika tunteeton etanolille
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Mätänetin pätkä on vain 30,5cm/11,90€

Tuolta metrinpätkä:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... ew/2681/24
Polttoaineletku tankinsisäisiin asennuksiin, 7,3 mm/13,5 mm. Punosvahvistettu, 10 bar
E85 YHTEENSOPIVA. Letku tankin sisäisiin asennuksiin. Specially made for intank assembly. E85 Compatible.
E85 yhteensopiva letku. Letkun ulko- ja sisäpinnat ovat polttonesteiden kestävää nitriilikumia.
Tuotenumero: MKS-C106
13,41€
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja lekenda »

selvä ilmahan tuossa motonetin pätkässä haisee, muttakun se kuitenkin riittää ja tuollainen on tullut jo aikaisemmin hommattua.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
MikeT
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Joulu 11, 2009 22:40

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja MikeT »

Kukahan Lahden lähistöllä tekis tohon meidän 1999 mallin 9-3:seen (147 kw) tollasen e85 päivityksen, ja mitä sinne mahdollisesti kannattais muuta palikkaa vaihtaa jotta vois vaikka tehojakin hieman nostaa. On kuitenkin automaatti niin ei hirveen paljoa kannata vissiin voimaa repiä mutta ainahan pieni lisä käyttöautossakin on paikallaan.
Olis toiveissa siis saada joku pätevä henkilö tekemään noi ohjelmoinnit ja myöskin mahdolliset muut muutokset, jos tarvii.
Vissiinkin toi putkisto kannattais isompaan vaihtaa jos tehoja meinais nostella, entä suuttimet, välijäähdytin ja ite ahdin?

ftsl@luukku.com
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Täällä Kangasalla ainakin onnistuu, eihän sieltä juuri tuntia enempää mene tänne ajella. Toiveista ja budjetista voidaan jutella vaikka yv:llä lisää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Tästä se lähtee... :)

Kuva
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Ensimmäistä kertaa kaksi peräkkäistä tankillista etanolia. Jonkun aikaa ollut ahtopaineet hukassa, mutta tänään taas suostui ahtamaan yli 1bar, jolloin rupesikin kytkin luistamaan... :lol: Sattuikohan saabille vaan hyvä päivä vai mikähän voi vaikuttaa tohon ahtopaineiden katoilemiseen? Jos evap takaiskut vuotaisi, niin olisi kokoajan kateissa ja ei ahtaisi edes sitä 1bar mihinkä tahtoo jumittaa? Immun uusin viimeksi ja alipaineletkuja olis tarkotus vaihtaa, kunhan kelit lämpiää ja muutenkin saa taas inspiraatiota.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Siis ne takaiskut jumittelee vaihtelevasti joten joskus voi toimia ja joskus ei. Helppo testata tulppaamalla letku
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Eräässä MY98 femmassa kanssa oli tuota satunnaista ahtojen katoamista, tai oikeastaan satunnaista ahtamista. Massapyynnit olivat ~1200mg/c ja PWM 980, vaan ei silti löytynyt kuin se ~0,8bar. Satunnaisesti sitten ahtoja taas löytyi se ~1,1bar.

Omistaja oli hakenut ne VAG takaiskut joista tääläkin on puhuttu, mutta letkulähdöt olivat olleet liian isoja, liekö noissa sitten vuosimallieroja vai tuliko nyt kuitenkin ostettua väärät takaiskut.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
A_K_O
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

Onkos kukaan muu törmännyt tällaiseen TCS:n ominaisuuteen:
-Kun vedättää kaasu pohjassa nelosella kuivalla asfaltilla niin, ettei auto sudi ja
-höllää nopeasti kaasun, niin
TCS valo välkähtää :?:

Auto on -01 9-3 Aero, TCS ja E85 tankissa. Vääntöä lienee n400Nm ja muuten pelaa kaikki.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Poy »

Mikähän tossa on, kun ekaa kertaa käynnistää moneen päivään tai jopa viikkoihin, niin auto käynnistyy kuin unelma? Ei ole edes sitä normaalia eka startin sammumista, oli pakkasta -1 tai -12. Auto on siis seisonut pitkän aikaa pihassa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vastaa Viestiin