Biopower & RE85 (og93/ng900)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Biopower & RE85
Joo toivotaan että auttaa. Kaadoitko pullollisen muuten lähes tyhjään tankkiin, kuten pullon kyljessä mainitaan? Puhdistusvaikutus näin parempi?Alexzi kirjoitti:Itsellä auttoi toi pelkkä aine
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Biopower & RE85
Vähän väärää mallia, mutta 9000 Suokon E85-softalla, 630cc dekoilla, jotka juuri hänen kansirempassa todettu puhtaiksi. Aikaisemmin (rempan jälkeen) lähti hidasta käynnistysmoottorintoimintaa lukuunottamatta ensimmäisellä käyntiin (akku?), mutta nyt (pienemmillä pakkasilla) pari kertaa sammunut ensimmäisen startin jälkeen, tosin en tiedä johtuuko kytkimen liian aikaisesta vapauttamisesta (laskee kierrokset sinne vajaa 900rpm).
Muuten siis Suokon täyd. kansirempan jälkeen näitä, eli kannen kunto poisluettu. Itsellä siis tätä viimeaikaista toisen käynnistyksen hommaa lukuunottamatta täydellistä toimintaa... Muutoin Vesalle offtopic-kysymys, vajaakaasulla ahdoilla nypyttää, eli seilaa ahdot... (polkimen ollessa siis koko ajan tasakaasua...) Täyskaasulla ei mitään, alle ahtojen samoin tasaista... Onko normaalia, softahommaa, vai vuotaako esim. pakosarja tms...
Muuten siis Suokon täyd. kansirempan jälkeen näitä, eli kannen kunto poisluettu. Itsellä siis tätä viimeaikaista toisen käynnistyksen hommaa lukuunottamatta täydellistä toimintaa... Muutoin Vesalle offtopic-kysymys, vajaakaasulla ahdoilla nypyttää, eli seilaa ahdot... (polkimen ollessa siis koko ajan tasakaasua...) Täyskaasulla ei mitään, alle ahtojen samoin tasaista... Onko normaalia, softahommaa, vai vuotaako esim. pakosarja tms...
Re: Biopower & RE85
Se softa on dynossa lämpimänä säädetty tappiin ja kylmäkäynnistyskartat generoitu arvioperusteella alkusyksystä ja tuon jälkeen on kylmäkäynnistyskarttoihin tullut parannuksia juurikin tuon ekan startin jälkeen sammumiseen.
Siihen saapi hakea päivityksen ihan ajankohdan sopimalla.
Jos ahdot heijaa siinä peruspaineen alueella niin veikkaa jumittelevaa hukkista tai kelloa. Omassa tontussa ollut jo vuosia sama ilmiö eikä jaksa sitä fiksata.
Siihen saapi hakea päivityksen ihan ajankohdan sopimalla.
Jos ahdot heijaa siinä peruspaineen alueella niin veikkaa jumittelevaa hukkista tai kelloa. Omassa tontussa ollut jo vuosia sama ilmiö eikä jaksa sitä fiksata.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Biopower & RE85
Lainataan tätä topiccia. Omassa tonnarissa (vm -96 bensasofta stage 1) ollut ajoittaista ahtojen heijaamista täyskaasulla kiindytettäessä etenkin isommalla vaihteella. Aina ei kuitenkaan tuota tee, pakkaskeleillä tekee tuota vähemmän. Mites esim Vesa, voiko jumitteleva hukkiksen tanko tai kello aiheuttaa moista?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Biopower & RE85
Sanoisin T5 mankkuvena mutta tuossahan on T7 jo valmiiksi. Jotain siellä on pikkasen epäbalanssissa, pitäis varmaan logia ottaa ja katsoa jos sieltä pystyy päätteleen jotain. Tukkoinen putki, väärä peruspaine, huonosti toimiva hukkis ... onhan noita vaihtoehtoja
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
Ootko Vesa kuullu moisesta koskaan aiemmin
Olen huomannut että jos antaa enemmälti kenkää niin sen jälkeen alkaa humppaamaan ahtoja...siis nimenomaan ns. puolikaasulla, talla pohjassa ei esiinny mitään. Ja jos ajelee niin kuin mummo, niin ei mitään humppaamista rivakammaskaan vedossa.
Tuo ahtojen humppaaminen voi tosin olla yhtä hyvin seuraus kuin syy, se vain näkyy hyvin mittarista ja tuntuu perstuntumalla.
Hukkaportin ja kellon voi hyvillämielin unohtaa vikavalikoimasta koska ilmiö katoa aina hetkeksi ECU:n nollaamalla.
Ja tämäkin siis T5 tonnarissa, T7 mankulla.
Olen huomannut että jos antaa enemmälti kenkää niin sen jälkeen alkaa humppaamaan ahtoja...siis nimenomaan ns. puolikaasulla, talla pohjassa ei esiinny mitään. Ja jos ajelee niin kuin mummo, niin ei mitään humppaamista rivakammaskaan vedossa.
Tuo ahtojen humppaaminen voi tosin olla yhtä hyvin seuraus kuin syy, se vain näkyy hyvin mittarista ja tuntuu perstuntumalla.
Hukkaportin ja kellon voi hyvillämielin unohtaa vikavalikoimasta koska ilmiö katoa aina hetkeksi ECU:n nollaamalla.
Ja tämäkin siis T5 tonnarissa, T7 mankulla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Biopower & RE85
Yöhukiin ajellessa ei kyseistä ilmiötä ollu lainkaan, vitonen päällä täyskaasulla kehäkolmella ei ahtojen heijaamista ollu ollenkaan. Kumma juttu...vesa67 kirjoitti:Sanoisin T5 mankkuvena mutta tuossahan on T7 jo valmiiksi. Jotain siellä on pikkasen epäbalanssissa, pitäis varmaan logia ottaa ja katsoa jos sieltä pystyy päätteleen jotain. Tukkoinen putki, väärä peruspaine, huonosti toimiva hukkis ... onhan noita vaihtoehtoja
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Biopower & RE85
Olen laittamassa auton talviteloille kolmeksi kuukaudeksi, tuli mieleeni että kannattaako tankissa olla tämän ajan RE85:sta vai ihan bensaa? Netistä hakemalla en löytänyt aiheesta tietoa. Jossain sanottiin että 98 olisi parasta tähän hommaan. Mielipiteitä..?
Re: Biopower & RE85
Parasta seisonta-ajan polttoainetta on alkylaattibensa mutta tuskinpa parasta olet tankkaamassa kuitenkaan ...
98 on se helpoin eli kysyjälle se "paras" vaihtoehto olettaisin ...
98 on se helpoin eli kysyjälle se "paras" vaihtoehto olettaisin ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Biopower & RE85
Pienmoottoribensaa pidetään hyvänä säilytysbensana, en tosin viitsisi autoon pistää tankkia täyteen hinnan takia.
Ennemmin 98:a kuin RE85:sta säilytyksen ajaksi.
Ennemmin 98:a kuin RE85:sta säilytyksen ajaksi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Biopower & RE85
Ajat tankin mahdollisimman tyhjäksi enne säilytystä. Sitten tankkaa 10-20 L kanisterista tankkiin ennen starttailua seisonnan jälkeen.
Jotkut tosin sanoo, että tyhjään tankkiin kondensoituu vettä ja pitäisi siksi tankata piripintaan. Riippuu varmaan siitä säilyttääkö autoa ulkona, sisällä vai katoksessa. Itse pidän täyden tankin paloriskiä kuitenkin sellaisena, että mieluummin säilytän ainakin sisätiloissa tyhjällä tankilla.
Jotkut tosin sanoo, että tyhjään tankkiin kondensoituu vettä ja pitäisi siksi tankata piripintaan. Riippuu varmaan siitä säilyttääkö autoa ulkona, sisällä vai katoksessa. Itse pidän täyden tankin paloriskiä kuitenkin sellaisena, että mieluummin säilytän ainakin sisätiloissa tyhjällä tankilla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Biopower & RE85
No mielestäni ei ainakaan etanoolia tankkiin säilytyksen ajaksi varsinkin jos on lämpötilan muutoksia säilytyksen aikana.
Tämä vain siksi, että etanoli absorboi vettä/vesihöyryä, kylläkin sanotaan, että avonaisessa tilassa ollessaan, mutta jos on vaaraa kondenssivedelle niin E85 absorbeeraa senkin vesi määrän mikä syntyy.
Tämä vain siksi, että etanoli absorboi vettä/vesihöyryä, kylläkin sanotaan, että avonaisessa tilassa ollessaan, mutta jos on vaaraa kondenssivedelle niin E85 absorbeeraa senkin vesi määrän mikä syntyy.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Biopower & RE85
ite ajaisin e85 vähiin ja tankkaisin bensiiniä. Sen ominaisuudet on tutut ja ei ole mitään korroosio tms. juttuja. Auto lähtee varmasti käyntiin vaikka kolmen vuoden seisonnaan jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01