Biopower & RE85 (og93/ng900)

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tekeehän noita, minä muiden muuassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5636
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hyvin futaa, pistin vaimon auton tänään ap tulille kylmiltään, joku -21 oli vielä pakkasta, pari tuntia aikaisemmin oli ollut vielä alle -30. Yksi pidempi startti ja helähti käyntiin. sid näytti että 4 sekunnin startti ja veden lämpötila -30. Kyllä saabas on hyvä talviauto.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jeippo »

No mikäs lyhenne sille starttiajalle nyt on sidissä kun tämä pompsahtelee vähän väliä esille enkä tämmöstä ole tajunnut edes kattoa / ettiä. Esittääkö ajan missä muodossa?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

tSta on starttiaika millisekunneissa. Jos start screen on päällä niin startin jälkeen tulee automaattisesti starttiaika, etanolipitoisuus ja veden sekä imuilman lämpötilat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jeippo »

No hittolainen..käydäämpäs seuraavalla erätauolla (kun kalja ja metukka loppuu) tupakoimassa ja starttaamassa :) Kiitokset!
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja AZP »

jcarlson kirjoitti:tSta on starttiaika millisekunneissa. Jos start screen on päällä niin startin jälkeen tulee automaattisesti starttiaika, etanolipitoisuus ja veden sekä imuilman lämpötilat.
Itselläni tulee start screenissä starttiaika, veden lämpötila, etanolipitoisuus ja joku neljäs arvo, joka on prosenteissa, ja josta en ymmärrä mikä se on. Ajoon kun lähtee, tämä lukema alkaa kasvaa, ja nousee nopeuden mukaan epälineaarisesti. Ja nousee reilusti yli sadan, kun vauhtia on maantienopeuksien verran. Kun pysähtyy, laskee taas nollaan jne.

En nyt tässä muista mikä lyhenne sen edessä on.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo taisi olla että ainakin joissain softaversioissa ei tullutkaan imuilman lämpötilaa vaan se "M" pitoisuus. Se on aikoinaan protoautoissa mukana ollut fyysinen etanolisensori jolloin softalla toimivan etanolipitoisuuden päättelyä saattoi verrata todelliseen anturiin.

Sen arvosta ei kannata välittää yhtään mitään koska tuotantoautoissa ei tuota sensoria enää ole, vaan arvon kohdalla juoksee pelkkää roskadataa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5636
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tturku »

mulla se oikean puoleinen ylempi näyttö, en muista mikä lyhenne on aina 0. Alempana on etanolipitoisuus, joka muuten pyörii vain jossain 44 paikkeilla, vaikka aikalailla koko tankki on etanolia. ei tainnut etanolin osuus olla korkeimmillaan kuin 67% vaikka 5 tankkia peräkkäin ajoin etanolilla (ja tankkasin sen jälkeen kun kuskinvaihtovala palaa).
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja AZP »

jcarlson kirjoitti:Joo taisi olla että ainakin joissain softaversioissa ei tullutkaan imuilman lämpötilaa vaan se "M" pitoisuus. Se on aikoinaan protoautoissa mukana ollut fyysinen etanolisensori jolloin softalla toimivan etanolipitoisuuden päättelyä saattoi verrata todelliseen anturiin.

Sen arvosta ei kannata välittää yhtään mitään koska tuotantoautoissa ei tuota sensoria enää ole, vaan arvon kohdalla juoksee pelkkää roskadataa.
M% se tosiaan olikin. Kiitoksia tiedoista, selvisi tämäkin mysteeri.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
kiupst
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 19:58
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja kiupst »

Laitetaan tännekin (: Onko muut katsastanu 85lla?
Re: Katsastettu
kiupst kirjoitti:Tänään tuli käytyä aamutuimaan PCS:llä ja siinä sitten Petri teki pakokaasumittauksen 9-3 -00! Tankki täynnä RE85:sta ja hyvät arvot tuli (: "vesa67 tekemä ohjelma" Ei kun suoraan katastus konttorille, hyvin mielin."muokattu: Arvot heittämällä läpi, eli kiitokset vesalle softasta" Mut eipä tykännyt taka. kuskin puolen liian laahaavasta jarrusta ja käsijarruaki säädettävä vielä, uudestaan kuukauden sisään... Plaah :evil:
:x
Viimeksi muokannut kiupst, Pe Helmi 17, 2012 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX Saab 9-5 Aero 2007
EX Saab 9-3 2.0T coupè -00, RE 85
Aerolook
Klubin jäsen #5252
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tätä itsekin olen miettinyt, että voivatko katsastuksessa pompauttaa ihan vain sen takia, että:

a) autossa on biopower-softa (pitäisikö muutoskatsastaa tai jotain?)
b) tankissa on RE85:ttä (päästölukemat)

Tosin itselläni on ollut se kuva, että etanolilla päästölukemien pitäisi järjestäin olla nätimmät kuin bensalla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
kiupst
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 19:58
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja kiupst »

No mitä itsellä mitattiin PCS:llä ni ihan hyvät arvot tuli... Mietin itsekin että olisiko se katsastus mies mistään edes voinut huomata et siel on etanolia? Jos konttorilla olis päästöt mittauttanu. Tuskin!! Mut itse en ainakaan uskaltanut mainita konttorilla mtn biopowerista :-D
EX Saab 9-5 Aero 2007
EX Saab 9-3 2.0T coupè -00, RE 85
Aerolook
Klubin jäsen #5252
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kiupst kirjoitti:... kuskin puolen liian laahaavasta jarrusta ja käsijarruaki säädettävä vielä, uudestaan kuukauden sisään... Plaah :evil:
Nämäkin lienee tulkittava RE85:n aiheuttamaksi hylsyksi, vaiko kuinka? :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kiupst
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 19:58
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja kiupst »

Täällähän ollaan hauskalla päällä heti aamusta :-D Eehei kirjotin tyhmästi. Arvot kelpasivat hyvin, ei mtn ongelmaa :-) Mut sit tuli hylsy jarruista!
EX Saab 9-5 Aero 2007
EX Saab 9-3 2.0T coupè -00, RE 85
Aerolook
Klubin jäsen #5252
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4573
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Pahoitteluni huonosta softauksesta, yritän katsoa löytyisikö versio joka kiristää etutukivarsien pallonivelet ja käsijarrun katsastuksen kestäviin säätöihin...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin