Biopower & RE85 (og93/ng900)
Re: Biopower & RE85
Taitaa 9-3:ssa tulla Garretin mutka ensimmäisenä vastaan, suuttimissa riittää kapasiteettia vielä tuon 220-230:nkin yli. Alkupään 2.0t femmat on suutinrajoitteisia.
Maptunin tuningguide (www.maptun.com) on hyvä referenssilistaus, kun tutkii mitä teho- ja vääntölukemia on saatavissa milläkin vakioraudalla ja muutoksilla. Ei tosin täydellinen sekään, ei sisällä esim biopoweria noille 1998-2000 femmoille.
Maptunin tuningguide (www.maptun.com) on hyvä referenssilistaus, kun tutkii mitä teho- ja vääntölukemia on saatavissa milläkin vakioraudalla ja muutoksilla. Ei tosin täydellinen sekään, ei sisällä esim biopoweria noille 1998-2000 femmoille.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Biopower & RE85
Pienet suuttimet on 1998-2000 9-5 2,0t. Toinen poikkeus on 2000 9-3 2,0T 185hv jossa on vähän isommat mutta silti pienet suuttimet.
Kaikissa muissa on 350cc/min jotka riittävät etanolilla n. 240hv. GT17 2,0t rajoittaa tehon tuohon kirjoittamaani, jos ei ajeta ylikierroksilla laakereita soseeksi turhan äkkiä. 2,3-litraisessa irtoaa kymmenisen heppaa enemmän samalla ahtimella.
Kaikissa muissa on 350cc/min jotka riittävät etanolilla n. 240hv. GT17 2,0t rajoittaa tehon tuohon kirjoittamaani, jos ei ajeta ylikierroksilla laakereita soseeksi turhan äkkiä. 2,3-litraisessa irtoaa kymmenisen heppaa enemmän samalla ahtimella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
PA- pumpun vaihdon aika ja allinolin kestävä letku mietityttää, kokomuksia tästä mototnetin tuotteesta käytönnästä mistä luvataan näin? :
Tuore nro. 45-8135
Upotettava polttoaineletku ø8mm 30,5 cm
Hinta 11.90 €
Upotettava polttoaineletku on suunniteltu jatkuvaan bensiinin (ja muiden nestemäisten öljytisleiden) kosketukseen niin letkun sisä- kuin ulkopinnalla. Se ylittää SAE30R10 -luokituksen ja kestää bensiinin, alkoholipohjaisten ja dieselpolttonesteiden vaikutuksen uppoasennuksessa. Voidaan käyttää liikkuvassa kalustossa, kiinteissä asennuksissa ja veneilykäytössä. Ideaalinen letku polltoainetankin sisäisiin ratkaisuihin.
Merkki on Gates ja luetun ymmärtämiseni kertoo että tuo olisi käyttöön soveltuva, onko näin myös käytännössä todistettu ?
Tuore nro. 45-8135
Upotettava polttoaineletku ø8mm 30,5 cm
Hinta 11.90 €
Upotettava polttoaineletku on suunniteltu jatkuvaan bensiinin (ja muiden nestemäisten öljytisleiden) kosketukseen niin letkun sisä- kuin ulkopinnalla. Se ylittää SAE30R10 -luokituksen ja kestää bensiinin, alkoholipohjaisten ja dieselpolttonesteiden vaikutuksen uppoasennuksessa. Voidaan käyttää liikkuvassa kalustossa, kiinteissä asennuksissa ja veneilykäytössä. Ideaalinen letku polltoainetankin sisäisiin ratkaisuihin.
Merkki on Gates ja luetun ymmärtämiseni kertoo että tuo olisi käyttöön soveltuva, onko näin myös käytännössä todistettu ?
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Biopower & RE85
Kyllähän tuo kuulostas kestävältä. Jos ei kestä nii saatpahan käyä mätänetissä kertomassa asiasta
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Biopower & RE85
Tuollainen on tankissa ollut 10kk ilman ongelmia. Viton pitäis olla aika tunteeton etanolille93TJb kirjoitti:Kyllähän tuo kuulostas kestävältä. Jos ei kestä nii saatpahan käyä mätänetissä kertomassa asiasta
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: Biopower & RE85
Mätänetin pätkä on vain 30,5cm/11,90€
Tuolta metrinpätkä:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... ew/2681/24
Polttoaineletku tankinsisäisiin asennuksiin, 7,3 mm/13,5 mm. Punosvahvistettu, 10 bar
E85 YHTEENSOPIVA. Letku tankin sisäisiin asennuksiin. Specially made for intank assembly. E85 Compatible.
E85 yhteensopiva letku. Letkun ulko- ja sisäpinnat ovat polttonesteiden kestävää nitriilikumia.
Tuotenumero: MKS-C106
13,41€
Tuolta metrinpätkä:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... ew/2681/24
Polttoaineletku tankinsisäisiin asennuksiin, 7,3 mm/13,5 mm. Punosvahvistettu, 10 bar
E85 YHTEENSOPIVA. Letku tankin sisäisiin asennuksiin. Specially made for intank assembly. E85 Compatible.
E85 yhteensopiva letku. Letkun ulko- ja sisäpinnat ovat polttonesteiden kestävää nitriilikumia.
Tuotenumero: MKS-C106
13,41€
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Biopower & RE85
selvä ilmahan tuossa motonetin pätkässä haisee, muttakun se kuitenkin riittää ja tuollainen on tullut jo aikaisemmin hommattua.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Re: Biopower & RE85
Kukahan Lahden lähistöllä tekis tohon meidän 1999 mallin 9-3:seen (147 kw) tollasen e85 päivityksen, ja mitä sinne mahdollisesti kannattais muuta palikkaa vaihtaa jotta vois vaikka tehojakin hieman nostaa. On kuitenkin automaatti niin ei hirveen paljoa kannata vissiin voimaa repiä mutta ainahan pieni lisä käyttöautossakin on paikallaan.
Olis toiveissa siis saada joku pätevä henkilö tekemään noi ohjelmoinnit ja myöskin mahdolliset muut muutokset, jos tarvii.
Vissiinkin toi putkisto kannattais isompaan vaihtaa jos tehoja meinais nostella, entä suuttimet, välijäähdytin ja ite ahdin?
ftsl@luukku.com
Olis toiveissa siis saada joku pätevä henkilö tekemään noi ohjelmoinnit ja myöskin mahdolliset muut muutokset, jos tarvii.
Vissiinkin toi putkisto kannattais isompaan vaihtaa jos tehoja meinais nostella, entä suuttimet, välijäähdytin ja ite ahdin?
ftsl@luukku.com
Re: Biopower & RE85
Täällä Kangasalla ainakin onnistuu, eihän sieltä juuri tuntia enempää mene tänne ajella. Toiveista ja budjetista voidaan jutella vaikka yv:llä lisää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
Tästä se lähtee...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Biopower & RE85
Ensimmäistä kertaa kaksi peräkkäistä tankillista etanolia. Jonkun aikaa ollut ahtopaineet hukassa, mutta tänään taas suostui ahtamaan yli 1bar, jolloin rupesikin kytkin luistamaan... Sattuikohan saabille vaan hyvä päivä vai mikähän voi vaikuttaa tohon ahtopaineiden katoilemiseen? Jos evap takaiskut vuotaisi, niin olisi kokoajan kateissa ja ei ahtaisi edes sitä 1bar mihinkä tahtoo jumittaa? Immun uusin viimeksi ja alipaineletkuja olis tarkotus vaihtaa, kunhan kelit lämpiää ja muutenkin saa taas inspiraatiota.
Re: Biopower & RE85
Siis ne takaiskut jumittelee vaihtelevasti joten joskus voi toimia ja joskus ei. Helppo testata tulppaamalla letku
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
Eräässä MY98 femmassa kanssa oli tuota satunnaista ahtojen katoamista, tai oikeastaan satunnaista ahtamista. Massapyynnit olivat ~1200mg/c ja PWM 980, vaan ei silti löytynyt kuin se ~0,8bar. Satunnaisesti sitten ahtoja taas löytyi se ~1,1bar.
Omistaja oli hakenut ne VAG takaiskut joista tääläkin on puhuttu, mutta letkulähdöt olivat olleet liian isoja, liekö noissa sitten vuosimallieroja vai tuliko nyt kuitenkin ostettua väärät takaiskut.
Omistaja oli hakenut ne VAG takaiskut joista tääläkin on puhuttu, mutta letkulähdöt olivat olleet liian isoja, liekö noissa sitten vuosimallieroja vai tuliko nyt kuitenkin ostettua väärät takaiskut.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Biopower & RE85
Onkos kukaan muu törmännyt tällaiseen TCS:n ominaisuuteen:
-Kun vedättää kaasu pohjassa nelosella kuivalla asfaltilla niin, ettei auto sudi ja
-höllää nopeasti kaasun, niin
TCS valo välkähtää
Auto on -01 9-3 Aero, TCS ja E85 tankissa. Vääntöä lienee n400Nm ja muuten pelaa kaikki.
-Kun vedättää kaasu pohjassa nelosella kuivalla asfaltilla niin, ettei auto sudi ja
-höllää nopeasti kaasun, niin
TCS valo välkähtää
Auto on -01 9-3 Aero, TCS ja E85 tankissa. Vääntöä lienee n400Nm ja muuten pelaa kaikki.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: Biopower & RE85
Mikähän tossa on, kun ekaa kertaa käynnistää moneen päivään tai jopa viikkoihin, niin auto käynnistyy kuin unelma? Ei ole edes sitä normaalia eka startin sammumista, oli pakkasta -1 tai -12. Auto on siis seisonut pitkän aikaa pihassa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86