E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Jos se on tosiaan tehtaan biopower, niin etanolia tankkiin sitten vaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Moi. Osaisko kukaan vastata kun B205 2krt ”elämänsä” aikana avattu öljypohja ja viimeisin oli n.4tkm sitten ennenkun ostin auton. Puhdistuksen jälkeen ajettu n.1,5tankkia etanolia ja sitten n.3t kilometriä ysikasilla, koska pelkään öljysihdin tukkeutumista. Jos nyt taas laittaisin viinaa tankkiin voisiko siellä olla jo karstaa paljon ja kannattaako jatkaa 98n tankkaamista kun päivässä tulee aamulla kodista työpaikalle n.3km (eli kone ei läheskään lämpimäksi) ja töitten jälkeen yritän ajaa edes 20km ”lenkin” ja auto taas odottamaan seuraavaa päivää. N.kerran-2 viikossa tulee yli 100km lenkki tehtyä.
MB
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Eihän näitä voi mitenkään tietää. Meidän 9-5:n konvertoin viinalle ja sillä on ajettu pian 10 vuotta ja nyt jo yli 200tkm. Öljypohjaa ei ole avattu. Se että koneesi on avattu on hyvä juttu. Jos se oli kovin karstainen sisältä, silloin on syytä olla varovaisempi. Tuo meidän auto oli esimerkiksi venttiilikopan sisältä ihan puhdas ja karstaton. Siksi en ole öljypohjaa viitsinyt avata. 9-3:n koneen avasin, kun söi öljyä. Karstaa oli öljypohjassa ja niin myös lohkon sisäpinnoilla, jakopään kopan sisäpinnoilla ja venttiilikopassa. Nämä on niin yksilöitä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Enpä luottaisi tuohonkaan, oma venakoppa oli auki edellisessä autossa ja oli todella puhtaan näköinen, alle 15tkm siitä ja öljynpaine valo alkoi vilkkumaan ja sihti oli tukkeutunut.Mertmi kirjoitti: ↑Pe Kesä 16, 2023 19:45Eihän näitä voi mitenkään tietää. Meidän 9-5:n konvertoin viinalle ja sillä on ajettu pian 10 vuotta ja nyt jo yli 200tkm. Öljypohjaa ei ole avattu. Se että koneesi on avattu on hyvä juttu. Jos se oli kovin karstainen sisältä, silloin on syytä olla varovaisempi. Tuo meidän auto oli esimerkiksi venttiilikopan sisältä ihan puhdas ja karstaton. Siksi en ole öljypohjaa viitsinyt avata. 9-3:n koneen avasin, kun söi öljyä. Karstaa oli öljypohjassa ja niin myös lohkon sisäpinnoilla, jakopään kopan sisäpinnoilla ja venttiilikopassa. Nämä on niin yksilöitä...
MB
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
No sitä yritin sanoa, että ei voi tietää. Ite olen riskillä ajanut viinoituksen jälkeen 200tkm. Taidan jatkaa samalla riskillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01