Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Ok. Hyvä tietää.
Ihan hyvin tuo aamusin heräilee...
Ihan hyvin tuo aamusin heräilee...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Mulla on myös ollut tonnarilla todella nihkeitä kylmäkäynnistyksiä koko syksyn... olenkin ihmetellyt mistä tämä johtuu. On tullut lisättyä kylmäkäynnistysrikastuksia todella rankalla kädellä ja siltikin on ollut vaikeuksia. Kone tahtoi siis sammua välittömästi käynnistymisen jälkeen tai sitten rynkytti kauan kolmella. Käynnistyvyys tahtoi taas vaihdella päivästä päivään, vaikka jäähdytysnesteen lämpötila oli aika samoissa arvoissa.
No, huomattuani tämän ketjun, tarkistin tietysti heti suuttimet. Tässäpä lisää kuvia tästä tervasta:
Pelkästään etanolilla on tullut nyt ajeltua n. 5000 km ja enimmäkseen pätkäajoa, joten onkin ollut ilmeisesti juuri otolliset olosuhteet "tervan" muodostumiselle. Suuttimien päiden puhdistamisen jälkeen onkin käynnistyvyys ollut nyt erinomaista, joten pitänee katsoa josko rikastuksia soisi nyt jopa laskea...
No, huomattuani tämän ketjun, tarkistin tietysti heti suuttimet. Tässäpä lisää kuvia tästä tervasta:
Pelkästään etanolilla on tullut nyt ajeltua n. 5000 km ja enimmäkseen pätkäajoa, joten onkin ollut ilmeisesti juuri otolliset olosuhteet "tervan" muodostumiselle. Suuttimien päiden puhdistamisen jälkeen onkin käynnistyvyys ollut nyt erinomaista, joten pitänee katsoa josko rikastuksia soisi nyt jopa laskea...
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Mulla -97 tonnarilla ajettu yli 10000km pelkällä E85. Viime aikoina ei meinannut lähtä millään käymään. Puoli tankkia ajelin pelkkää bensaa etanolisoftalla ja sen jälkeen lähtee taas hienosti tulille
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Olen pikkuhiljaa valmistellut vm -01 210000 ajettua wagonia etanolille sopivaksi.
Kahlattuani viestiketjun läpi, taidan käydä huomenna hakemassa tuota
Redline SI-1 bensiini lisäainetta ja pistää tankkiin. Sopivasti tankki tyhjä ja pari tankillista tulee ajeltua vielä bensalla ennenkuin etanolia pistän ennen huoltoa.
Ei ole ollut mitään ongelmia käyntiin lähdön ja käymisen kanssa, mut ajattelin että mitä vähemmän töhnää koneessa sitä parempi etanoli käytössä.
Näky olleen tuon Redline alkoholi version tuotetiedoissa "ei estä bakteeri ja leväkasvustoa polttoaineen seassa", menee tämä autoilukin luonnontieteen puolelle.
Minkähänlaisia käyttöikiä noilla suuttimilla on?
Kahlattuani viestiketjun läpi, taidan käydä huomenna hakemassa tuota
Redline SI-1 bensiini lisäainetta ja pistää tankkiin. Sopivasti tankki tyhjä ja pari tankillista tulee ajeltua vielä bensalla ennenkuin etanolia pistän ennen huoltoa.
Ei ole ollut mitään ongelmia käyntiin lähdön ja käymisen kanssa, mut ajattelin että mitä vähemmän töhnää koneessa sitä parempi etanoli käytössä.
Näky olleen tuon Redline alkoholi version tuotetiedoissa "ei estä bakteeri ja leväkasvustoa polttoaineen seassa", menee tämä autoilukin luonnontieteen puolelle.
Minkähänlaisia käyttöikiä noilla suuttimilla on?
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Mahtaako olla mitään merkitystä kumman ketjun aineella ajelee, kuitenkin tavara tehdään eri tavarasta. Jollekin pikku tutkimisen paikka.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Jos tarkoitat St1:sen RE85:sta ja ABC:n EkoFlex E85:sta, niin ne ovat samaa tavaraa.
ABC myy St1:sen RE85:sta omalla nimellään.
ABC myy St1:sen RE85:sta omalla nimellään.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Huomasin myös tuon. Onko levänestoainetta jo olemassa? Voisi olla hyvä bisnesSAABpaaja kirjoitti: Näky olleen tuon Redline alkoholi version tuotetiedoissa "ei estä bakteeri ja leväkasvustoa polttoaineen seassa", menee tämä autoilukin luonnontieteen puolelle.
Minkähänlaisia käyttöikiä noilla suuttimilla on?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Huomasin myös tuon. Onko levänestoainetta jo olemassa? Voisi olla hyvä bisnes [/quote]
Kyllä varmaan löytyy.
Keksin ekolokisemman ratkaisun: Otan monnin tosta akvaariosta ja laitan tankkiin uimaan, siellä se syö levät pois. Sit se paskoo tankkiin ja alkaa paska muhimaan ja tulee metaani kaasua, seuraa tosi EKOPOWERIA.
Vähän on vielä työn alla miten saan metaanin sylinteriin, mut kyllä tässä illan aikana keksin ratkaisun, ja eiku huomenna hakemaan patenttia.
Kyllä varmaan löytyy.
Keksin ekolokisemman ratkaisun: Otan monnin tosta akvaariosta ja laitan tankkiin uimaan, siellä se syö levät pois. Sit se paskoo tankkiin ja alkaa paska muhimaan ja tulee metaani kaasua, seuraa tosi EKOPOWERIA.
Vähän on vielä työn alla miten saan metaanin sylinteriin, mut kyllä tässä illan aikana keksin ratkaisun, ja eiku huomenna hakemaan patenttia.
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Käsittääkseni dieselin kanssa on mahdollista tulla levää tankkiin, mutta voiko bensiinin tai e85 kanssa olla edes mahdollista?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Levä on lähinnä ensimmäisen sukupolven biodieselin ongelma..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Onko porukoilla kokemusta kaksiosaisen imusarjan suuttimien kanssa pikeytymisestä? Meidän femmassa on nuo kummalliset suuttimet...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Kyllä nekin tukkeutuu joo.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Ajoin noin 8000km yhtä mittaan etanolilla suurelta osin pätkäajoa kaupungissa, kone nippa nappa lämpimäksi ennen määränpäätä. Startatessa sai lopulta hieman jännittää, aina ei käynnistynyt heti tai sitten sammui kun lähti liikkeelle.
Olen nyt ajanut tankillisen bensalla ja oireet hävisivät (autosta). Jos tuo on noin helppoa niin turha tästä on huolestua.
Olen nyt ajanut tankillisen bensalla ja oireet hävisivät (autosta). Jos tuo on noin helppoa niin turha tästä on huolestua.
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
No meidän femma oireilu jo huonoina startteina. Lähinnä käynti huonoa alussa. Tankillinen bensaa ajettu väliin ja nyt etanolipitoisuus 67%. Ihan normisti käynnistyy. Seuraavalla tankkauskerralla nousee pitoisuus lähemmäs 85%. Sit näkee miten pelaa. Hyvä juttu tuo flexifuel-tyyppinen toiminta. Voi sekakäyttää ilman mitään omia säätöjä tai ecujen vaihtoja
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Ei se ole sitten ihan tuulesta temmattu se Saabin oma suositus, että joka 5. tankillinen olisi bensaa. Varmaan jonkin verran iso varmuuskerroin tuossa toki on, kun tuntuu että useimmiten pelkkiä etanolitankillisia on ollut tuohon törmänneillä pikemminkin reilusti yli kymmenen tai kymmeniä ennenkuin oireilu alkaa.
Omasta 2.7BiT Allroad Audista (konvertoin softalla etanolille) kävi suuttimet jakopäähuollon yhteydessä ylhäällä tarkistuksen vuoksi. Olivat täysin puhtaat, mutta toisaalta etanolilla oli ajettu vasta ehkä noin viisi tankillista.
1.8T A4 on kulkenut etanolilla jo parikymmentä tankillista ainakin, eikä ainakaan mitään oireita.
Omasta 2.7BiT Allroad Audista (konvertoin softalla etanolille) kävi suuttimet jakopäähuollon yhteydessä ylhäällä tarkistuksen vuoksi. Olivat täysin puhtaat, mutta toisaalta etanolilla oli ajettu vasta ehkä noin viisi tankillista.
1.8T A4 on kulkenut etanolilla jo parikymmentä tankillista ainakin, eikä ainakaan mitään oireita.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com