Sivu 11/11

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Ma Heinä 20, 2015 10:10
Kirjoittaja S95B
Frostwind kirjoitti:
Frostwind kirjoitti:Kiitos vastauksestanne. Tämä ongelma onkin mielenkiintoine, sillä se tosiaankin tuntuu koskevan vain osaa autoista. Jotkut ovat ajaneet kymmeniä tuhansia kilometrejä tankkaamatta välillä bensaa tai käyttämättä suutintenpuhdistusaineita (Redline SI-Alcohol) ja joillakin käyttäjillä suutinten tukkeentumisoireita on ilmaantunut jo muutamien tuhansien ajokilometrien jälkeen.
Voisiko huohotuksesta tai huonokuntoisesta ahtimesta imusarjaan joutuva öljy yhdistettynä RE85 ainesosiin edesauttaa ilmiön syntymistä?
Voisiko myös mahdollisesti käytettävällä öljyllä jotain yhteyttä tähän ongelmaan? Itse ainakin laittanut API SN luokiteltua öljyä, joka on ns. E85 yhteensopiva. Kaikilla öljyillähän ei tätä luokitusta ole.. Tiedä nyt sitten onko tuolla käytännössä edes mitään väliä, mutta itse sitä käytän kun ei se juurikaan sen kalliimpaa ole.

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: To Syys 17, 2015 11:58
Kirjoittaja simizek
Tämmönen pieni kävi itelle

Olen ajellu etanolilla nyt jokusen kymmentä tankkia, käytin eilen suuttimet irti ja 1 & 2 pytyn suuttimissa oli päät ihan "tervassa". Sinäänsä tuo sotkun kertyminen ei ole uusi asia, mutta miksi vain 1 & 2 pytyn suuttimessa?

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Ti Syys 22, 2015 14:45
Kirjoittaja ysikoo
Samaa olen ihmetellyt itsekin. Omassa pahin on aina nelospytty, jota lähinnä huohottimen nippa on. Oliskohan huohotusöljyllä kuitenkin jotain vaikutusta... missäs se tossa koneessa on? (B207?)

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Su Loka 18, 2015 13:38
Kirjoittaja tkrakas
RE85 ainoastaan käyttävässä tonnarissa ollut käyntiongelmia.
Ajattelin ostaa tuota Motonetissä myytävää Si-Alcoholia ja katsoa miten vaikuttaa.

Mutta kysyisin, että voiko tällä autolla ajaa kilometriäkään bensalla tai sekoituksella kun on vain RE85 ECU?
Ja joku väitti, että pakkasella tulee kylmäkäynnistysongelmia kun käyttää RE85?

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Su Loka 18, 2015 17:01
Kirjoittaja Mertmi
Kylmäkäynti e85:llä riippuu monestakin asiasta. Eri lähteistä saadut ohjelmat toimii osa hyvin ja osa huonommin. Lohkolämmittimen käyttäminen pakkasilla on yksi hyvä konsti varmistaa lähtö. Kaipa bensaa voisi tankata osan. Täystankillisesta saat varmasti käyntihäiriöitä...

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Su Loka 18, 2015 23:40
Kirjoittaja Mawerick
Kyllähän Trionic5 adaptoituu jonkin verran, muistaakseni joku softavelho (oliskohan ollut Vesa?) sanoi jotta +-15% on T5:n kyky sopeutua eri polttoaineisiin.

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Ti Kesä 14, 2016 19:14
Kirjoittaja ysikoo
Nostellaas vähän. Onko havaintoja, että suutinten pikeentyminen olisi nykyään vähäisempää kuin jokin aika sitten? Tajusin juuri, etten ole käyttänyt SI-A:ta lähes puoleentoista vuoteen, eikä juuri mitään oireita ole ilmaantunut. Mites muilla?

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Ti Kesä 14, 2016 19:57
Kirjoittaja Mertmi
Meillä molemmat viinavaunut on syöneet vaan e85:ttä jo vuosikaudet yhtäkyytiä ilman mitään ongelmia...

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Ti Kesä 14, 2016 20:22
Kirjoittaja vuorpe
En ole havainnut samanlaista pikeentymistä.

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Su Syys 18, 2016 22:34
Kirjoittaja Mono
Vieläkö on tullut havaintoja tästä mömmön kerääntymisestä suuttimiin?

Itsellä on kylmästartit vähän pidentyneet, toisaalta ilmatkin ovat viilentyneet... Pitää jossain välissä ajaa tankillinen bensaa.

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Ma Syys 19, 2016 08:22
Kirjoittaja Mertmi
Rötäämisongelmien takia ei meidän taloudessa ole tarvinnut tankata bensaa. Näillä välikeleillä ennen pakkasille menoa on paras keino odottaa paikallaan startin jälkeen senaikaa, että lambda ehtii lämmetä ja alkaa näyttää lukemia. Pitäisi joskus katsoa ihan sekunnit, kuinka pitkä tuo odotusaika on.

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Ti Syys 27, 2016 09:18
Kirjoittaja Örkinrumilus
se on kyllä ainakin täälä varma keino saada auto nypyttämään että ei odota lambdan lämpiämistä ennenkun laittaa vedon päälle. Ja ensin vielä virrat päällä sen aikaa että näyttöön tulee "check ok" ennenkuin starttaa, muuten saattaa ihan tyhjäkäyntikin humpata ennenkuin lambda alkaa antamaan lukemia. Jopa emäntä on oppinut painamaan opensidin auki ja katsomaan oikeaa arvoa :D

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Ti Syys 27, 2016 15:06
Kirjoittaja mikaels
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin lambda-anturi lämmitetään sähköllä ja sen pitäisi riittää. Innovaten laajakaistalambdan näytöstä näkee realiajassa lämpenemisen % arvona. Joku 10s saa virrat olla päällä että on lämmennyt täysin. On tietysti muitakin syitä odottaa ennen kun laittaa vedon päälle. Toki kiinnostaa jos löytyy ihan faktaa, että moottorilämmöllä pitää herätellä lambdaa toimimaan oikein?

Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa

Lähetetty: Ti Syys 27, 2016 16:21
Kirjoittaja Mertmi
No siis tämähän on ihan kokemusperäistä. Kone rötää ja rynkyttää paljon useammin ja veto puutuilee, jos lamb-parametri näyttää 0 vs. jos se näyttää lukemia. Automaattivaihteisen kanssa on tosi keljua, jos kone ei käy kaikilla parkkiruudusta pakittaessa. Manuaalivaihteisella kukaties kierroksia on enemmän kytkimen luistattamisen takia ja toisaalta sekin voi herättää lambdan nopsempaan...